چگونه تدوین گر فیلمهای تلفن همراهمان باشیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از عواملی که می تواند تأثیر زیادی در ساخت یک فیلم کوتاه مجذوب کننده با تلفن همراه باشد، ارتباط تصاویر با یکدیگر است.

چگونه تدوین گر فیلمهای تلفن همراهمان باشیم؟

نحوه اتصال تصاویر به یکدیگر یا تدوین، با نرم افزارهای ساده و پیشرفته زیادی ممکن است. در طی مراحل فیلم برداری، تصویرهایی فیلم برداری می گردد که بعداً با توجه به هدف فیلم به صورتی منسجم و منظم به یکدیگر متصل می شوند. وظیفه شما بعد از فیلم برداری اتصال خاتمه یک نما به آغاز نمای دیگر است.

برای آغاز تدوین نیازی به داشتن امکانات مجهزی ندارید. بیشتر فیلم ها به وسیله رایانه ها تدوین می شوند. بعد از انتقال فایل حاوی فیلم به روی کامپیوترتان عمل تدوین را با نرم افزارهای مشهوری که نیازی به دانش زیاد تخصصی ندارند مثل Windows Movie Maker و Corel Video Studio آغاز کنید. نرم افزار Windows Movie Maker در ویندوزها به صورت پیش فرض وجود دارد.

  1. با این برنامه ها می توانید عکس ها را کنار هم بگذارید و یک اسلاید (نمایش عکس ها پشت سر هم) درست کنید و به آن موسیقی اضافه نمایید.
  2. با استفاده از این برنامه ها امکان ترکیب چند فیلم یا عکس را خواهید داشت.
  3. می توانید یک قسمت از فیلم را برش زده و به آخر فیلم ببرید یا حذف کنید.
  4. می توانید بین فیلم ها جلوه ای خاص قرار دهید. مثلا وقتی که یک عکس نمایش داده شد، عکس بعدی با حالت متفاوتی به روی صفحه نمایش بیاید. (از بالا به پایین، از چپ به راست، از وسط...).
  5. اضافه کردن متن (اسامی افراد سازنده فیلم، زیرنویس و تبلیغات) به روی فیلم نیز از مزایای استفاده از این نرم افزارها است.

برای تدوین فیلم های گرفته شده به وسیله گوشی همراهتان می توانید از نرم افزارهای ذیل که به روی تلفن همراه نصب می شوند بهره ببرید:

Magisto: تمام کاربران ios و اندروید قادرند از این نرم افزار استفاده نمایند. با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود کارهایی نظیر ویرایش و فیلترگذاری برای فیلم های گوشی خود به انجام رسانید.

Cute CUT: این نرم افزار برای دارندگان آیفون یک برنامه مجذوب کننده است که نوعی تنوع در ویرایش ویدئو ایجاد می نماید. در این برنامه می توانید بر روی فیلم ها نقاشی بکشید. ابزارهای نقاشی در این نرم افزار، شامل 30 ابزار مناسب است که با درگ و دراپ می توانید بر روی فیلم ها اعمال کنید. این نرم افزار، هم اکنون به طور رایگان برای کاربران ios وجود دارد.

Qik Video: یک برنامه خاص برای ضبط تر و تمیز فیلم است، شما می توانید با استفاده از این نرم افزار، به طور مستقیم فیلم برداری کنید و در کنار آن از 13 ابزار افکت گذاری بهره مند شوید. با این برنامه ضبط و ویرایش فیلم برای اندروید و ios قابل اجرا است.

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2184

به "چگونه تدوین گر فیلمهای تلفن همراهمان باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه تدوین گر فیلمهای تلفن همراهمان باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید