چند راه چاره ساده و مقرون به صرفه برای بهبود جوش های صورت

به گزارش مجله سرگرمی، متخصصان پوست معتقد هستند: اولین عامل مهمی که منجر به بروز جوش های ناخوشایند پوستی می گردد، تغییرات هورمونی بدن و عامل دوم ناتوانی پوست در دفع بافت مرده که پاکسازی این بافت ضروری و حساس است، این در حالیست که باور عمومی عامل این جوش ها را اغلب باکتری یا میکروب می دانند

چند راه چاره ساده و مقرون به صرفه برای بهبود جوش های صورت

چند راه حل ساده و مقرون به صرفه برای بهبود جوش های صورت

متخصصان پوست معتقد هستند اولین عامل مهمی که منجر به بروز جوش های ناخوشایند پوستی می شود، تغییرات هورمونی بدن و عامل دوم ناتوانی پوست در دفع بافت مرده که پاکسازی این بافت ضروری و حساس است، این در حالیست که باور عمومی عامل این جوش ها را اغلب باکتری یا میکروب می دانند.

به گزارش ایسنا، متخصصان پوست در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چند نکته ساده و کم خرج اما مهم را برای پیشگیری یا کاهش بروز جوش های صورت توصیه نموده اند.

به گزارش شبکه خبری تورنتو نیوز، این متخصصان تاکید دارند:

- زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

قرار دادن پوست بدن در معرض نور مستقیم خورشید اگرچه ممکن است برای برنزه کردن پوست بدن بسیار ایده آل به نظر برسید اما برای کسانی که از عارضه جوش های پوستی رنج می برند، مضر و نامناسب است. تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید به پوست، نه تنها عارضه جوش های پوستی را تشدید می نماید بلکه می تواند در طولانی مدت به پیری زودرس پوست و حتی سرطان پوست هم منجر شود.

- از شستن بیش از حد محل جوش ها خودداری کنید.

بسیاری از کسانی که از جوش رنج می برند، شستن زیاد ناحیه جوش زده را خوب و مفید تلقی نموده و برای درمان قطعی این عارضه، مدام دوش می گیرند و انواع اقسام صابونها را امتحان می نمایند. این در حالی است که متخصصان پوست عقیده دارند که شستن پوست بیش از دو الی سه بار در روز نه تنها نتیجه مطلوب نخواهد داشت بلکه شرایط جوش ها را وخیم تر هم خواهد نمود.

جوش ها اغلب در صورت، سینه، پشت و دیگر نقاط بدن دیده می شود. شستن افراطی جوشها معمولا با ترشح چربی بیشتر در ناحیه جوش زده همراه بوده و کمکی به درمان آن نمی نماید.

بعلاوه استفاده از ضد عفونی نماینده های قوی نظیر الکل سفید و یا استفاده بی رویه از فرآورده ها و کرم های به اصطلاح درمان نماینده آکنه هم توصیه نمی شود. این دسته از ترکیبات علاوه بر اینکه پیری زودرس را در پی دارد، درمان واقعی جوش های پوستی را هم به تعویق می اندازد.

- در انتخاب صحیح ویتامین ها و مکمل ها دقت کنید.

کارشناسان علوم تغذیه میزان مجاز مصرف ید را در حدود 150 میکروگرم در روز توصیه می نمایند. اما بسیاری از پزشکان بر این عقیده هستند که مصرف بیش از این میزان در بروز جوشهای پوستی موثر خواهند بود. بنابراین از مصرف مکمل هایی که دوزهای غیرمجازی از این عنصر را وارد بدن می نمایند، پرهیز کنید.

استفاده از مکمل های افزاینده ترشح طبیعی هورمون تستوسترون هم همچون تزریق مستقیم خود تستوسترون می تواند منجر به بروز آکنه و جوش های پوستی شود.

- از کندن و دستکاری کردن جوش ها جدا پرهیز کنید.

بسیاری از کسانی که از جوش و یا از دیگر عوارض پوستی رنج می برند، ناخواسته و ناخودآگاه جوش ها را دستکاری می نمایند. وسوسه انجام این کار به قدری قوی است که حتی بعضی از افراد علیرغم داشتن اطلاعات و آگاهی لازم در خصوص عوارض این کار، آن را خوداگاهانه هم انجام می دهند.

فشردن جوشها باعث نفوذ باکتری های موجود در آنها به لایه های عمیق تر شده و احتمال نفوذ عفونت به خون را در پی دارد.

- استرس را از خود دور کنید.

استرس تاثیر مستقیم بر جوش های پوستی ندارد اما این پدیده روانی می تواند تعادل هورمونی بدن را تحت تاثیر قرار داده و آن را بر هم بزند. نتیجه استرس حتی به صورت چرب شدن پوست و بروز جوش های پوستی هم دیده می شود.

- به سلامت و تغذیه مناسب خود توجه کافی داشته باشید.

مصرف آب فراوان در طول روز یکی از رموز سلامت و تندرستی است که هم مورد توجه قرار گرفته است. خواب کافی، تمرین مناسب، پرهیز از خوردن غذای چرب و محرک، نوشیدن آب فراوان و موارد مشابه به رغم اینکه بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسند اما در سلامت بدن و در پیشگیری از جوش و سایر ناراحتی ها و عوارض پوستی بسیار موثر هستند.

- پوست خود را در برابر چربی و عوامل عفونت زا محافظت کنید.

بهداشت پوست را رعایت کنید، دستهای خود را مرتب بشویید، اما همانطور که توصیه شد از شستن افراطی محل جوش ها به شدت پرهیز کنید. رعایت بهداشت عمومی بدن نکته کمکی در بهبود این بثورات جلدی ناخوشایند است. بعلاوه اگر ورزش می کنید پس از هر نوبت تمرین دوش بگیرد.

منبع:پارسی طب

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت : mostafavys12

منبع: راسخون
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1822

به "چند راه چاره ساده و مقرون به صرفه برای بهبود جوش های صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راه چاره ساده و مقرون به صرفه برای بهبود جوش های صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید