ورود سامانه بارشی سیل آسا به چهارمحال و بختیاری

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی فعال به استان از روز دوشنبه اطلاع داد و گفت: وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

ورود سامانه بارشی سیل آسا به چهارمحال و بختیاری

شاهرخ پارسا چهارم اسفندماه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی فعال به استان از روز دوشنبه اطلاع داد و اظهار کرد: این سامانه بارشی از دریای سرخ وارد استان می گردد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ریزش هوای مربوط طی روزهای آینده بارش باران و برف را در استان به همراه دارد و امیدواریم کمبود بارش ها تا حدودی جبران گردد.

وی با اشاره به کاهش 32 درصدی بارش در چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین بلندمدت، مطرح کرد: ارتفاع برف نیز در حال حاضر 50 سانتی متر است که نسبت به میانگین بلندمدت با کاهش 60 سانتی متری ارتفاع برف روبرو هستیم.

پارسا در ادامه با بیان اینکه سامانه بارشی پرفشار از شمال غرب وارد چهارمحال و بختیاری می گردد، اضافه کرد: پیش بینی می گردد در 2 روز آینده با بارش بیش از ‭‭150‬‬ میلی متری باران و برف در کوهرنگ روبرو باشیم، همچنین با افزایش دما و ذوب برف در روز پنج شنبه شاهد جاری شدن روان آب ها به سمت رودخانه خرسان و کارون 4 باشیم.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: وقوع سیلاب در چند روز آینده دور از انتظار نیست، این سامانه بارشی با وزش باد شدید نیز همراه است که می تواند موجب وقوع کولاک برف در گردنه چری گردد و وقوع بهمن در بعضی نقاط گردد.

وی با توصیه به هم استانی برای پرهیز از سفرهای غیرضروری در چند روز آینده، یادآور شد: تا خاتمه اسفندماه بارش چشمگیری پیش بینی نمی گردد.

پارسا در خاتمه بیان نمود: پیش بینی می گردد در نیمه دوم فروردین ماه بارش ها فراتر از نرمال و در حد میانگین باشد و تا حدودی کمبود بارش ها جبران گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 833

به "ورود سامانه بارشی سیل آسا به چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی سیل آسا به چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید