نقش آینه در زیبایی حمام

به گزارش مجله سرگرمی، طراحی دکوراسیون حمام همانند طراحی سایر قسمت های منزل حائز اهمیت می باشد. فاکتورهای بسیاری در زیبایی این بخش از خانه موثر هستند از جمله دیوارپوش, کفپوش, نورپردازی, آینه, سینک روشویی, شیرآلات و … . در بین تمامی آنها استفاده از آینه برای دکوراتیو نمودن حمام از نظر مالی بسیار مقرون بصرفه است و به راحتی می توان آن را انتخاب و تهیه نمود. آینه ها در ابعاد و اشکال مختلفی ساخته می شوند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود و فضای مورد نظر نسبت به انتخاب بهترین مدل آن اقدام نمائید. آنها نور را منعکس می نمایند و برای تمامی حمام ها خصوصاً حمام های کوچک که مشکل کمبود نور دارند مناسب هستند. آینه فضایی متفاوت در دکوراسیون داخلی ایجاد می نماید و زیبایی بی نظیری به آن می بخشد. حمام های مدرن و لوکسی که طراحی دکوراسیون آنها با استفاده از آینه انجام شده است در نوع خود منحصر بفرد می باشند و نسبت به حمام های معمولی ظاهری متفاوت دارند. با استفاده از ایده های خلاقانه می توان از آینه به بهترین شکل در حمام استفاده کرد و از زیبایی آن بهره برد. این عنصر دکوراتیو فضای حمام را بزرگ تر از اندازه واقعی نشان می دهد و با انعکاس نور فضایی جذاب و لوکس ایجاد می نماید.

نقش آینه در زیبایی حمام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

همان طور که اکثر طراحان داخلی معتقدند, آینه ها از جمله عناصر دکوراتیو هستند که در طراحی دکوراسیون حمام نقش مهمی ایفا می نمایند. هر چند آن طور که شایسته آنهاست مورد توجه قرار نمی گیرند اما جزء ضروری دکوراسیون محسوب شده و حضور آنها زیبایی بی نظیری را به ارمغان می آورد. شما هر روز در حمام از آینه ها استفاده می کنید اما استفاده از آن صرفاً برای زیبایی و آراستگی تنها کاربرد آن نبوده و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. آینه های یونیک به حمام خانه هویت می بخشند و می توانند حمام های خیلی ساده که توجه چندانی به آنها معطوف نمی شود را متحول نمایند. به جای استفاده از یک آینه قدیمی و معمولی از آینه های مدرن در حمام بهره ببرید, در این صورت خواهید دید که حتی بدون تعویض سینک , کاشی ها و صرف هزینه گزاف می توان دکوراسیون حمام را تغییر داد. آینه های دکوراتیو حمام یک فضای معمولی را به یک نقطه کانونی خاطره انگیز و شیک تبدیل می نمایند, خصوصاً اگر با کاغذ دیواری های مدرن و سینک های زیبا ترکیب شوند. خوشبختانه, ایده های بسیاری در خصوص استفاده از آینه در حمام وجود دارد که احتیاج به هزینه چندانی ندارند و زیبایی بی نظیری به ارمغان می آورند.

به آویزان نمودن آینه ها مانند آثار هنری فکر کنید. در استفاده از این روش به فاکتورهایی نظیر اندازه, ارتفاع و مکان مناسب توجه کنید. اکثر پروسه های انتخاب طراحی با آینه به احتیاج شما و آنچه که می خواهید بستگی دارد اما در هر صورت راهکارهای زیر را به شما پیشنهاد می کنیم تا طرح خود را به بهترین شکل اجرا کنید.

قبل از اجرای ایده های مربوط به استفاده از آینه های دکوراتیو در حمام, اندازه سینک و قد افرادی که قرار است خود را در آینه ببینند را در نظر بگیرید. لبه بالایی سطح شیشه ای آینه باید بلندتر از قد افراد باشد تا آنها بتوانند خود را به طور کامل در آن مشاهده نمایند. فاصله بین سینک روشویی و آینه ها معمولاً با ارتفاع سقف نیز تنظیم می شود. حمام هایی که سقف بلندی دارند به آینه های بزرگتر احتیاج دارند, علاوه بر آن می توان برای ایجاد طرحی شگرف از آینه های گسترده و یک تکه در حمام استفاده کرد. برای استفاده از یک آینه بزرگ شما راهی جز اینکه آن را نزدیک سینک نصب کنید ندارید.

وقتی یک آینه را انتخاب می کنید به جنبه خلاقانه استفاده از آن نیز فکر کنید. به اثری که آینه در پی خواهد داشت (انعکاس نور و رنگ) و نوع استفاده هایی که می خواهید از آن داشته باشید (اصلاح, خودآرایی و …). این موارد جزء اصلی ترین ایده های طراحی حمام با آینه می باشند که باید توجه ویژه به آنها معطوف شود. با سبک های مختلفی که در فروشگاه های مختلف وجود دارد آشنا شوید و مدلی را که فکر می کنید برای حمام شما مناسب تر است را انتخاب کنید. این را به ذهن بسپارید که تصمیم شما فضای کل حمام را تحت تاثیر قرار خواهد داد, پس با دقت انتخاب کنید.

اگر آینه ها در بالای سینک روشویی قرار گیرند نمای بهتری خواهند داشت. خصوصاً اگر بر روی دیواری که مقابل پنجره است نصب شوند به علت انعکاس نور طبیعی فضای حمام را روشن تر خواهند کرد. از آینه هایی که لبه آنها از عرض سینک روشویی بیشتر است استفاده نکنید. اگر برای اولین بار است که اقدام به طراحی حمام خانه خود می کنید, میز توالتی را انتخاب کنید که آینه به بالای آنها چسبیده باشد اما اگر میز توالت شما قدیمی است از یک آینه ایستاده بهره ببرید. به منظور ایجاد یک فضای دنج و خانگی آینه های حمام را نورپردازی کنید. لامپ های مخصوص نظیر LED که برای تزئین اطراف آثار هنری مورد استفاده قرار می گیرند برای دکوراتیو نمودن اینه های حمام نیز کاربرد دارند. نورپردازی حسی عالی در زمان ورود به حمام به شما منتقل می نماید. اگر میز توالت شما فضای کافی برای قرار دادن وسایل مورد احتیاج ندارد می توانید از آینه های کابینت دار بهره ببرید.

چرا تاثیر آینه های زیبا را دوچندان نمی کنید؟ به جای استفاده از یک آینه بزرگ تکی, دو یا سه آینه در بالای میز توالت نصب کنید و برای انعکاس بیشتر نور و تصاویر آنها را جدا از هم قرار دهید. علاوه بر آن یک آینه بزرگ تکی ایده ای عالی برای حمام های بزرگ محسوب می شود. به منظور افزایش زیبایی و جذابیت, آینه را از بین یکسری اشکال خاص که همواره در ذهن افراد می مانند انتخاب کنید. علارغم آن می توانید با اشکال و سایزهای مختلف بازی کرده و یک طرح پیچیده و فوق العاده ایجاد کنید. با انجام اینکار بدون صرف هزینه بالا و استفاده از لوازم گران قیمت دکوری فوق العاده در حمام ایجاد خواهید کرد.

به جای یک آینه تکی می توانید از چند آینه با سایز و شکل متفاوت بهره ببرید و آنها را به صورت یک مجموعه در کنار هم روی دیوار نصب کنید. اما باید مطمعن شوید که آنها مکمل یکدیگر هستند تا بتوانید همه را بر روی یک دیوار قرار دهید. یافتن آینه برای حمام به گونه ای که نخواهید آن را روی دیوار نصب کنید کمی مشکل است اما در هر صورت نباید طرح خلاقانه خود و آنچه که در ذهن دارید را فراموش کنید. چرا از آینه ای که از یک ریسمان آویزان است استفاده نمی کنید؟ البته این نکته را مد نظر داشته باشید که جنس ریسمان به اندازه کافی ضخیم باشد تا بتواند آینه را نگه دارد.

نورپردازی یک استراتژی بی نظیر است که می تواند آینه های ساده را به زیباترین و خیره نماینده ترین المان دکوراتیو تبدیل کند. بعضی از آینه ها مجهز به لامپ های دکوراتیو هستند اما در صورت عدم دسترسی به آنها خودتان می توانید نورپردازی آینه حمام را انجام دهید. آینه هایی که خود نورپردازی شده اند برای میک آپ بسیار مناسب هستند و برای حمام هایی که احتیاج به نور ملایم دارند ایده آل می باشند. در انتخاب لامپ ها و تجهیزات روشنایی به این نکته دقت کنید که از لامپ های فلورسنت و نورهای شدید برای نورپردازی حمام استفاده نکنید. اگر فضای حمام شما به اندازه کافی بزرگ است هیچ نگرانی در خصوص استفاده از آینه بزرگ نداشته باشید. با استفاده از چنین آینه هایی فضای حمام شما دلگشاتر, روشن تر و شیک تر خواهد شد, خصوصاً اگر از قاب های براق برای جذابیت هر چه بیشتر آینه بهره ببرید. اما در حمام های مینیمالیسم و کوچک بهتر است از آینه های کوچک استفاده شود. قبل از اقدام به خرید آینه برای حمام ابتدا اندازه میز توالت خود را یادداشت کنید. انجام اینکار باعث می شود گستره انتخاب شما محدودتر شود و به قاب ها و اشکال مشخصی فکر کنید. قانون اصلی در انتخاب آینه این است که اندازه آن نباید بیشتر از عرض روشویی باشد. به طور ایده آل, بین آینه و روشویی باید به اندازه 4 اینچ فاصله رعایت شود. آینه های عریض تکی اصولاً برای حمام های بزرگ با سینک های روشویی دوبل مناسب می باشند. علاوه بر آن فاصله بین آینه و منبع نورپردازی را نیز باید اندازه گیری کرد تا اگر احتیاج است بین آنها فاصله مناسب رعایت شود. به منظور حصول اطمینان از نریختن قطرات آب به سطح آینه, بهتر است آن را با فاصله 6 اینچی در بالای سینک روشویی آویزان کنید.

در خصوص اینکه چه مقدار از فضای دیوار را میخواهید به آینه اختصاص دهید تصمیم بگیرید, اینکار به شما یاری می نماید که فریمی با ضخامت مناسب انتخاب کنید. علاوه بر آن تصمیم گیری شما باید بر اساس مدل آینه و کاربرد آن نیز صورت گیرد. در بعضی مدل ها ضخامت فریم آینه آن را بزرگتر نشان می دهد و بعضی آینه ها نیز که فریم آنها ضخامت کمی دارد برای استفاده مکرر و مداوم مناسب نمی باشند. علاوه بر آینه های قاب دار که می توانید از آنها برای دکوراتیو نمودن حمام خود بهره ببرید, آینه های بدون قاب و با قاب دوبل نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. بهتر است آینه ها در روبه روی پنجره و دیوار مجاور قرار گیرند زیرا در این صورت نور را به بهترین شکل منعکس می نمایند. در کل فضایی که برای آینه در نظر گرفته اید را اندازه گیری کنید. بهترین آینه مناسب برای دیوار, آینه یزرگ بدون قاب است. زیرا این نوع آینه با هر فضا و دکوراسیونی همخوانی پیدا می نماید. البته اگر علاقمند به آینه های قاب دار هستید می توانید قاب مورد علاقه خود را انتخاب کنید یا دو آینه بر روی سطح صاف در کنار هم قرار دهید.

آینه های حمام به انواع زیر دسته بندی می شوند:

آینه های قاب دار

شما می توانید به راحتی آینه های فریم دار را از بازار تهیه نمائید. از مزایای این نوع آینه این است که برای افراد پرمشغله که فرصت تهیه قاب های مجزا ندارند یک گزینه ایده آل در نظر گرفته می شوند. علاوه بر آن نصب آینه های فریم دار بسیار آسان تر از سایر مدل ها است.

آینه های بدون فریم

این آینه ها سطحی شیشه مانند دارند و برای دکوراتیو نمودن حمام به وفور از آنها استفاده می شود. آنها بدون فریم و بر روی یک سطح صاف نصب می شوند. نصب یا آویزان کردن این آینه ها آسان است و توسط چسب مخصوص انجام می شود.

آینه های سفارشی

برای ایجاد یک نمای خاص در حمام باید آینه و قاب را جداگانه خریداری کنید و خود آینه را آماده کنید. گزینه های متعددی برای تهیه این نوع آینه وجود دارد اما در هر صورت مراقب باشید اندازه ها را درست یادداشت کنید. ساخت آینه به این شکل احتیاجمند صرف وقت و یاری دریافت از دیگران است اما نتیجه کار یک آینه زیبا و منحصر بفرد خواهد بود.

در خصوص آینه فراتر از عنصری که موجب انعکاس نور می شود فکر کنید زیرا آنها سبک و ظاهر خانه شما را دگرگون کرده و با تقویت آن دکوراسیونی بی نظیر ایجاد می نمایند. این عنصر دکوراتیو کیفیت دکوراسیون حمام شما را بالا برده و بدون صرف هزینه گزاف نمایی خاص به ارمغان می آورد.

آینه های حمام جنبه های کاربردی متفاوتی دارند از جمله:

بهینه سازی فضا

در اکثر حمام های مدرن و سنتی از کابینت های آینه دار استفاده می شود, دلیل این امر استفاده بهینه از فضا و ایجاد مکانی مناسب برای قرار دادن وسایل حمام است. حمام های سنتی به دلیل قفسه های بزرگی که درب آنها از آینه ساخته شده معروف هستند در حالی که حمام های مدرن با کابینت های آینه ای بسیار زیبا طراحی شده اند که صرفاً برای زیبایی از آنها استفاده می شود و کاربرد دیگری ندارند.

روشنایی فضا

از نظر زیبایی شناسی بهترین آینه ها آنهایی هستند که نورپردازی شده باشند. قرار دریافت در جلو چنین آینه هایی حسی عالی به ما منتقل می نماید, علاوه بر آن فضای حمام های کوچک را روشن تر کرده و احتیاجی به استفاده از نور طبیعی را برطرف می نمایند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 608

به "نقش آینه در زیبایی حمام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آینه در زیبایی حمام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید