نجات 8 صیاد در آب های حوالی کوه مبارک

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/هرمزگان معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اقدام به موقع تیم جستجو و نجات دریایی (ناجی 10) 8 صیاد گرفتار در آب های حوالی کوه مبارک شهرستان جاسک نجات یافتند.

نجات 8 صیاد در آب های حوالی کوه مبارک

اسماعیل مکی زاده، امروز (8 دی ماه) در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات حادثه پیش آمده برای یک فروند قایق صیادی که صبح امروز دچار شرایط اضطرار شدند، اظهار کرد: شب گذشته این قایق صیادی بدون توجه به هشدارهای هواشناسی برای صید راهی دریا و با تغییرات شرایط جوی و آب گرفتگی، صیادان سحرگاه دچار اضطرار می شوند.

وی ادامه داد: پس از اعلام اضطرار حوالی ساعت 6 صبح بلافاصله شناور ناجی 10 مرکز جستجو و نجات دریایی از شهرستان جاسک راهی محل شده و با وجود وزش باد شدید و تلاطم دریا در کمترین زمان ممکن پیروز به نجات 8 صیاد گرفتار شدند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان محل دقیق حادثه را 15 مایلی جنوب کوه مبارک در شهرستان جاسک گفت و اضافه کرد: هر 8 سرنشین قایق صیادی در سلامت کامل به بندر جاسک منتقل و به رغم تلاش های صورت گرفته قایق به دلیل آب گرفتگی به قعر دریا فرو رفت.

مکی زاده با تأکید به این موضوع که بارها و بارها به طرق مختلف شرایط نامساعد جوی و اجتناب از سفر شناورهای سبک در روزهای پیش رو اطلاع رسانی شده، بیان نمود: متأسفانه تعدادی از دریانوردان بدون توجه به هشدارهای هواشناسی اقدام به دریا روی نموده که نتیجه حاصله از این بی توجهی ها به مخاطره افتادن جان افراد است.

وی با تأکید بر اینکه شماره تماس 1550 پل ارتباطی دریانوردان با مرکز جستجو و نجات دریایی استان است، اضافه کرد: این مرکز به شکل شبانه روزی وظیفه دریافت گزارشات شرایط اضطرار را در پهنه آبی استان بر عهده دارد تا پس از دریافت شرایط اضطرار در کوتاه ترین زمان ممکن، نسبت به امدادرسانی اقدامات لازم صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگاران؛ طبق اطلاعیه هواشناسی هرمزگان، از خاتمه هفته جاری تا دوشنبه 13 دی ماه، جریان بارش ها سنگین و شدید استان های جنوبی به ویژه هرمزگان را در سیطره خود قرار خواهد داد که همراه با این جریان، تندبادهای لحظه ای و تلاطم دریا در منطقه ها دریایی استان نیز پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2013

به "نجات 8 صیاد در آب های حوالی کوه مبارک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات 8 صیاد در آب های حوالی کوه مبارک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید