معاون رئیس جمهوری از فرایند بازسازی مساجد تاریخی رشت بازدید کرد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه وبودجه در سفر استانی به گیلان از فرایند بازسازی سه مسجد تاریخی رشت بازدید کرد.

معاون رئیس جمهوری از فرایند بازسازی مساجد تاریخی رشت بازدید کرد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، روز شنبه 10 خردادماه 99، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری به همراه استاندار، معاون عمرانی استاندار، رئیس سازمان برنامه وبودجه، مدیرکل بنیاد مسکن و مدیرکل میراث فرهنگی استان از فرایند پروژه های بازسازیی مسجد صفی، مسجد مستوفی و مسجد اردبیلیان رشت بازدید کرد.

نوبخت در این بازدید با تأکید بر ضرورت حفظ اصل هویت این مساجد گفت: در بازسازی و ساماندهی بناها تمام مدارک و شواهد مربوطه جمع آوری و مستندسازی گردد و هویت مساجد به حالت اولیه بازگردد.

او با اعلام تأمین اعتبار لازم برای اتمام این پروژه ها در امسال، اعلام کرد: بازسازی این بناها باید بر اساس ضوابط میراثی بوده و تا سرانجام اسفندماه 99 به بهره برداری برسد.

معاون رئیس جمهوری همچنین با توجه به تاریخی بودن مدرسه مستوفی بر ضرورت شروع عملیات اجرایی بازسازی تأکید کرد و اضافه کرد: مساعدت لازم برای تخصیص اعتبار ویژه برای این مدرسه انجام خواهد شد.

در جریان این بازدید مشاور طرح احیا، پیمانکار و معاون میراث فرهنگی استان گزارشی در رابطه با بناهای تاریخی، بازسازی و ساماندهی آن ها و کاوش های صورت گرفته در داخل بنا ارائه کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 996

به "معاون رئیس جمهوری از فرایند بازسازی مساجد تاریخی رشت بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رئیس جمهوری از فرایند بازسازی مساجد تاریخی رشت بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید