بازسازی ویلا: بازسازی 11 شیء سفالی در کرمانشاه

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، از بازسازی 11 شیء سفالی متعلق به عصر آهن در استان کرمانشاه اطلاع داد.

بازسازی ویلا: بازسازی 11 شیء سفالی در کرمانشاه

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، اکرم طهماسبی روز شنبه 27 آذرماه 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: در زمان وقوع زلزله آبان ماه 1396 سرپل ذهاب تعداد 64 قطعه تکه سفال از پی کنی واحدهای زلزله زده به دست آمد که در گنجینه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه نگهداری می شدند.

رئیس گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، گفت: این قطعات سال جاری در قالب یک انتها نامه دانشجویی بازسازی و بازسازی شدند.

او اضافه کرد: از مجموع 64 قطعه تکه سفالی که به دست آمده بود، 11 شیء سفالی و سالم بازسازی و بازسازی شد.

طهماسبی در پایان توضیح داد: بر اساس آنالیز ها این سفال ها مربوط به عصر آهن و هزاره اول پیش از میلاد بوده و همه سفال ها مشابه و تقریبا با ابعاد و میزان یکسان هستند.

او در خصوص اهمیت این کوزه های سفالی، گفت: وجود آثار تاریخی مهم و گوناگون برجای مانده از دوره های مختلف در محدوده شهر سرپل ذهاب امروزی نشان دهنده اهمیت داشتن و استقرارهای مهم در این مکان بوده است.

رئیس گروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، در پایان توضیح داد: این سفال ها در حال حاضر در گنجینه اموال فرهنگی اداره کل هستند که در صورت راه اندازی موزه امکان استفاده به عنوان اشیای موزه ای را دارند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1921

به "بازسازی ویلا: بازسازی 11 شیء سفالی در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: بازسازی 11 شیء سفالی در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید