مرمت بزرگترین خانه خشتی دنیا در رفسنجان شروع شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، عملیات مرمت و بازسازی بزرگترین خانه خشتی دنیا صبح چهارشنبه با حضور استاندار کرمان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمع دیگری از مدیران استان و مسئولین شهرستان شروع شد.

مرمت بزرگترین خانه خشتی دنیا در رفسنجان شروع شد

جهت دریافت خدمات طراحی حیاط ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

خانه حاج آقا علی که در سال 1374 به ثبت ملی رسیده است از قدمتی بیش از 250 سال برخوردار بوده و بیش از 14 هزار مترمربع مساحت دارد.

با حضور استاندار کرمان همچنین پروژه گازرسانی به دهستان فردوسیه آزادگان با اعتبار 76 میلیارد ریال و گازرسانی به روستای داوران و دره جر رفسنجان با اعتبار 80 میلیارد ریال شروع شد.

استاندار کرمان در حاشیه مراسم شروع عملیات گازرسانی به دهستان فردوسیه آزادگان گفت: سال جاری اعتبارات خوبی در حوزه گاز اختصاص یافته است و امیدواریم سرانه گاز افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان نیز گفت: این طرح با اعتبار 80 میلیارد ریال در سال 91 کلنگ زنی و حدود 53 کیلومتر خط لوله در گازرسانی به دهستان فردوسیه آزادگان احداث شده است.

محمدعلی ودیعتی اضافه نمود: با نصب هزار انشعاب در هفت روستای دهستان فردوسیه در دو ماه آینده 840 خانوار از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی درباره عملیات گازرسانی به روستاهای داوران و دره جر نیز گفت: شروع عملیات گازرسانی به این روستاها شامل 15 کیلومتر خط لوله فولادی و 35 کیلومتر شبکه توزیع پلی اتیلن است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان توضیح داد: تا فروردین سال 95 عملیات گازرسانی به این روستاها به بهره برداری خواهد رسید و حدود 450 خانوار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 728

به "مرمت بزرگترین خانه خشتی دنیا در رفسنجان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت بزرگترین خانه خشتی دنیا در رفسنجان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید