مجمع الجزایر آزور در پرتغال؛ از مقاصد پرطرفدار گردشگری ، عکس

به گزارش مجله سرگرمی، مجمع الجزایر آزور Azores متعلق به کشور پرتغال است. نام این جزایر از کلمه لاتین Azures به معنای لاجوردی برگرفته شده است. بعضی افسانه ها این جزایر را مکانی می دانستند که شاهین ها به سوی آن در پرواز بودند و راه را به دریانوردان نشان می دانند؛ اما طبق تحقیقات دانشمندان، شاهین ها هرگز در مجمع الجزایر آزور سکونت نداشته اند.

مجمع الجزایر آزور در پرتغال؛ از مقاصد پرطرفدار گردشگری ، عکس

واژه لاجوردی، توصیف کاملی از مجمع الجزایر آزور به دست می دهد! این مجمع الجزایر از 9 جزیره آتشفشانی مستقل تشکیل شده است که عظیم ترین آن ها سائو میگل Sao Miguel نام دارد. سائو میگل 744.5 کیلومتر مربع وسعت دارد و 140 هزار نفر را هم در خود جای داده است. این جزیره، شکلی طویل و باریک دارد که در امتداد شرق به غرب کشیده شده است.

سائو میگوئل از دو توده آتشفشانی پدید آمده است که از طریق رشته کوهی از هم جدا می شوند. پیکو دا وارا ناپ مرتفع ترین قسمت این جزیره است که با 1103 متر ارتفاع از سطح دریا، در منتهی الیه شرقی آن قرار گرفته است.

عظیمترین تالاب مجمع الجزایر آزور، لاگوئا داس ست سیدادس نام دارد که در دهانه آتشفشان خاموش جزیره سائو میگل تشکیل شده است. نامی که بومی های پرتغال برای این تالاب برگزیده اند، تالاب هفت شهر است. آنان معتقدند زمانی هفت اسقف که از طریق اعراب تحت تعقیب قرار گرفته بودند، به این جزایر در اقیانوس اطلس پناه بردند و هفت شهرک در آنجا احداث کردند.

تالاب هفت شهر، از دو قسمت تشکیل شده است که آب یکی سبز و دیگری آبی است. روایت جالبی در مورد دلیل تفاوت رنگ این دو قسمت از دریاچه نقل می شود:

زمانی یک شاهزاده خانم و مردی چوپان به یکدیگر علاقه داشتند؛ اما پادشاه با ازدواج آنان مخالفت می کرد و آن دو مجبور به جدایی شدند. شاهزاده و چوپان به قدری در فراغ یکدیگر گریستند که از اشک آن ها دو دریاچه پدید آمد؛ از آنجایی که چشمان شاهزاده خانم سبزرنگ بود، آب یکی از قسمت های دریاچه سبز شد و قسمت آبی دریاچه، مشابه رنگ چشمان چوپان شد.

در قسمت جنوبی سائو میگل، دهکده ای وجود دارد که تاسیس آن به قرن پانزدهم میلادی باز می شود. معبدی قدیمی در این دهکده قرار گرفته است که تندیس مریم مقدس در آن از قرن شانزدهم به جای مانده است. محل احداث این معبد، بر بلندای تپه ای در نزدیکی دهکده است و راز حمل مصالح به آن ارتفاع خود از نکات جالب توجه است. اولین سازه معبد در سال 1764 کامل شد و نقطه عطف معماری آن، وجود بالکن هایی مرتفع است که از طریق کاشی هایی با طرح های کتاب مقدس مزین شده اند.

در قسمت شرقی سائو میگل، منطقه ای به نام واله داس فرناس وجود دارد که به خاطر گیاهان دارویی و حوضچه های آب شفابخش مشهور است. در قسمت غربی این منطقه و ارتفاعات آن هم چشمه های آب گرم فراوان و آبفشان هایی با حرارت بسیار بالا دیده می شود. حرارت این آبفشان ها به قدری بالاست که افراد محلی از آن ها برای پختن ظروف سفالی استفاده می نموده اند. همه این جاذبه های شگفت انگیز سائو میگل را به یکی از مهم ترین جاهای دیدنی پرتغال تبدیل نموده است.

سواحل سائو میگل، سرشار از چشم اندازهای رویایی و دل انگیز است و طبیعت سرسبز و سرزنده ای دارد. به گونه ای که به این جزیره از مجمع الجزایر آزور، لقب جزیره سبز داده اند. اکنون با استفاده از پنجره ای که در ابتدای این مطلب تعبیه شده است، می توانید به گشت وگذار در تلاقی رنگ سبز و آبی در این جزایر بپردازید.

منبع: گردشبان
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1731

به "مجمع الجزایر آزور در پرتغال؛ از مقاصد پرطرفدار گردشگری ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع الجزایر آزور در پرتغال؛ از مقاصد پرطرفدار گردشگری ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید