ماسک ضدکرونای مترجم از راه رسید

به گزارش مجله سرگرمی، محققان ژاپتی ماسک صورت هوشمندی را ابداع کردند که علاوه بر محافظت کاربران از ابتلا به ویروس کرونا ، نقش یک مترجم را نیز ایفا کرده و سخنان انها را به 8 زبان مختلف دنیا ترجمه می کند.

ماسک ضدکرونای مترجم از راه رسید

یک استارتاپ ژاپنی Donut Robotics ، اولین ماسک هوشمند مترجم در دنیا C-FACE را طراحی و ساخته است که با اتصال به تلفن همراه کاربران اقدامی فناوارنه انجام می دهد. این ماسک در اصل پیوندی میان دنیای حاضر با دنیای پساکرونا بوده و پاسخی فناوارنه به همه گیری ویروس کرونا در سراسر دنیا بشمار می رود. این سیستم فناورانه با فیلترهای هوشمند تمامی آلاینده ها از جمله ویروس کرونا را به سهولت فیلتر کرده و اجازه ورود هیچ ویروس یا باکتری را به دهان و ریه های کاربران نمی دهد.

این ماسک علاوه بر قابلیت ضدکرونایی، اولین ماسک هوشمند در دنیا است که به تلفن همراه یا لپ تاپ کاربران متصل می شود. این سیستم گفتار کاربران را به پیام متنی تبدیل کرده و همزمان گفتار آن ها راه به 8 زبان دنیا ترجمه می کند. این فناوری جالب توجه سخنرانی و گفتار کاربران را از زبان ژاپنی به زبانهای انگلیسی ، فرانسوی ، اندونزیایی ، اسپانیایی ، چینی ، کره ای ، ماندرین ، تایلندی و ویتنامی ترجمه می کند.

طراحان این ماسک هوشمند اعلام کردند: این فناوری در اصل برای محافظت کاربران از ابتلا به ویروس کرونا طراحی و ساخته شد، اما پس از رایزنی تصمیم گرفته شد تا نرم افزار مترجمی را در ان نصب کرده و قابلیت ان را در دوران کرونا و پساکرونا افزایش دهیم. آنها در عین حال تأکید کردند که در اینده ای نزدیک قصد دارند قابلیت های فناوری VR را به این ماسک بیفزایند تا از این طریق ارتباطات انسانی میان کاربران در سراسر دنیا را افزایش دهند.

این ماسک در حال حاضر بیش از 260 هزار دلارسرمایه در وب سایت Fundinno جمع آوری کرده است.انتظار می رود ماسک هوشمند C+FACE در ماه سپتامبر در بازارهای دنیای برای استفاده عموم عرضه شود. پیش بینی شده است تعداد 5000 از این ماسک های هوشمند ، در ژاپن با قیمتی برابر 40 دلار فروخته شده و پس از آن به بازارهای چین ، اروپا و ایالات متحده عرضه شود.

بیشتر بخوانیم: ایمن ترین ماسک ضدکرونا رونمایی شد

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1128

به "ماسک ضدکرونای مترجم از راه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک ضدکرونای مترجم از راه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید