فواید مخفی رشته ها و پوست موز برای سلامتی

به گزارش مجله سرگرمی، بسیاری از علاقه مندان به موز به سرعت رشته های عجیب و غریب را از آن میوه جدا می نمایند. با این وجود، دلایل قانع نماینده ای برای نگهداری و مصرف آن وجود دارد. نکته جالب آنجاست که این رشته ها یک نام عبری دارند که می تواند فوائد آن را نشان دهد: شیفا.

فواید مخفی رشته ها و پوست موز برای سلامتی

به گزارش خبرنگاران، این رشته ها در انتقال مواد مغذی حیاتی در سراسر موز از جمله قندها، اسیدهای آمینه و ترکیبات ضروری نقش اساسی دارند. رشته های موز سیستم حمل و نقل موادی هستند که برای فرآیند رسیدن آن میوه بسیار اهمیت دارند. آن رشته ها حرکت آنزیم ها و هورمون ها را تسهیل می نمایند و نشاسته را به قندهایی تبدیل می نمایند که مسئول رسیدن میوه هستند. علاوه بر این، این رشته ها مملو از فیبر غذایی هستند که سیستم گوارشی سالم و حرکات منظم روده را تقویت می نمایند. موز منبع غنی پتاسیم، ویتامین ث، ویتامین های گروه ب، منیزیم و فیبر غذایی است که همگی برای عملکردهای بدن و سلامت کلی ضروری هستند. محتوای پتاسیم موجود در موز برای حفظ فشار خون ثابت، ارتقای سلامت قلب و موارد دیگر حیاتی است. مصرف کافی پتاسیم می تواند خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد. موز هم چنین یک انتخاب عالی پیش از ورزش است زیرا به راحتی قابل هضم می باشد، انرژی قابل دسترس را فراهم می نماید و هوس های شیرین را رفع می سازد.

آیا باید پوست موز را نیز مصرف کنید؟

جالب اینجاست که همان اصولی که در خصوص رشته های موز اعمال می گردد برای پوست موز نیز صدق می نماید. اگر چه پوست موز خشن و تلخ قلمداد می گردد اما خوراکی است و حاوی چندین ماده مغذی ضروری می باشد.

پوست موز حاوی مواد مغذی مانند ویتامین آ، ویتامین ب، لوتئین (آنتی اکسیدانی که از سلامت چشم حمایت می نماید)، سایر آنتی اکسیدان ها و مقادیر قابل توجهی فیبر محلول و نامحلول است. درست مانند گوشت موز پوست آن هضم را کاهش می دهد، احساس سیری را افزایش می دهد، به کاهش کلسترول و به طور کلی به مدیریت وزن یاری می نماید. در حالی که پوست موز زرد دارای خواص ضد سرطانی است پوست موز سبز حتی سالم تر است. پوست سبز حاوی بسیاری از پروبیوتیک ها و نشاسته مقاوم می باشد نوعی کربوهیدرات که شبیه فیبر رژیمی است. این نشاسته به مدیریت سطح قند خون یاری می نماید و حس سیری طولانی مدت را تقویت می نماید. از آنجایی که بدن نمی تواند نشاسته مقاوم را به طور کامل جذب کند باعث جذب کالری کم تری نیز می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2297

به "فواید مخفی رشته ها و پوست موز برای سلامتی" امتیاز دهید

1 کاربر به "فواید مخفی رشته ها و پوست موز برای سلامتی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید مخفی رشته ها و پوست موز برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید