فرهنگ کتابخوانی محوری ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد عبدالملکی شامگاه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کامیاران که با حضور اعضای حقوقی و حقیقی انجمن کتابخانه های این شهرستان برگزار گردید، با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی محوری ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می گردد، اظهارداشت: یکی از راه های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه درمیان جوانان و نوجوانان است.

فرهنگ کتابخوانی محوری ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می گردد

وی اضافه کرد: در واقع از شاخص های مهم توسعه یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان فراوری و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است بنابراین باید بیش از پیش به این مقوله در کشور توجه صورت گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان ادامه داد: در حال حاضر در استان کردستان 50 باب کتابخانه عمومی فعال وجود دارد که از این تعداد 9 باب مربوط به شهرستان کامیاران است که از نظر تعداد در رتبه دوم استان واقع شده است.

عبدالملکی در ادامه سخنان خود یادآور شد: تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی در استان کردستان بالغ بر 37 هزار عضو است که از این تعداد هفت هزار عضو مربوط به شهرستان کامیاران است.

وی تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی استان کردستان را 700 هزار جلد بیان نمود و گفت: از این تعداد 80 هزار جلد در کتابخانه های عمومی شهرستان کامیاران در دسترس عموم واقع شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان در سرانجام خواهان حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه های عمومی شد و بیان نمود: حمایت از این نهاد فرهنگی در واقع حمایت از آگاهی بخشی و توسعه فرهنگی جامعه است که هر جامعه را به سمت و سوی سعادت رهنمون می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 76

به "فرهنگ کتابخوانی محوری ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ کتابخوانی محوری ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید