سینوفارم رده نخست واکسن های تزریق شده در کردستان

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیشترین اندازه واکسن های تزریق شده در برابر کووید 19 در استان به سینوفارم اختصاص دارد.

سینوفارم رده نخست واکسن های تزریق شده در کردستان

به گزارش خبرنگاران از سنندج، امید بنفشی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: با توجه به اینکه سینوفارم جزء اولین واکسن های وارد شده به کشور است بیشترین مقدار واکسن های کرونایی مصرف شده در استان به این نوع واکسن اختصاص دارد.

بنفشی با بیان اینکه تا کنون یک میلیون و 993 هزار و 837 دُز واکسن در استان تزریق شده است افزود: بیشترین واکسن های کرونای تزریق شده در استان تا به امروز به ترتیب سینوفارم، آسترازنکا، اسپوتنیک، بهارات، برکت، کووک و پلاس است.

او با بیان اینکه یک میلیون و 709 هزار و 518 دُز واکسن سینوفارم به گروه های هدف تزریق شده است افزود: 196 هزار و 433 دُز واکسن آسترازنکا نیز تزریق شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کردستان مقدار تزریق واکسن اسپوتنیک را 30 هزار و 943 دُز بیان نمود و گفت: 2 هزار و 350 دُز واکسن بهارات و 50 هزار و 64 دُز واکسن برکت نیز تزریق شده است.

بنفشی از تزریق 852 دُز واکسن کوک و 824 دُز واکسن پلاس در استان خبر داد و گفت: طبق آمار های موجود سینوفارم بیشترین و پلاس کمترین مقدار تزریق در استان را داشته است.

او با اشاره به اینکه افرادی که تا به امروز برای دریافت واکسن اقدام نکرده اند می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون با توجه به تنوع موجود، واکسن مورد نظر خود را انتخاب کنند خطاب به شهروندان گفت: برای حفظ سلامتی خود و دیگران نسبت به شایعات فضای مجازی بی توجه باشید و هرچه سریعتر واکسن خود را دریافت کنید.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ذکر اینکه رسیدن به مصونیت جمعی و قطع زنجیره سرایت ویروس مستلزم پوشش همگانی واکسیناسیون است، یادآور شد: هم اکنون همه نوع واکسن در استان وجود دارد و شهروندان می توانند به انتخاب خود آن را تزریق کنند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2002

به "سینوفارم رده نخست واکسن های تزریق شده در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینوفارم رده نخست واکسن های تزریق شده در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید