روسیه: هیچ عارضه جدیدی از واکسن اسپوتنیک ثبت نشده است

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اظهار داشت: هیچ عارضه جانبی جدیدی از اسپونتیک وی، واکسن ویروس کرونا ثبت نشده است.

روسیه: هیچ عارضه جدیدی از واکسن اسپوتنیک ثبت نشده است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ بومادران بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از تاس، کریل دیمیتریف مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) بیان کرد: هیچ عارضه جانبی جدیدی از اسپونتیک وی، واکسن ویروس کرونا ثبت نشده است.

کریل دیمیتریف اظهار داشت که بسیاری از کشورها در حال آنالیز اثر بخشی و ایمنی واکسن روسی هستند.

مدیرکل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ادامه داد: آنالیز داده های حاصل از ماه ها تزریق اسپونتیک وی بیانگر آن است، نخستین واکسن دنیا علیه همه گیری عارضه جدی در پی نداشته است.

وی در مصاحبه با کانال تلویزیونی Rossiya-24 گفت اسپوتنیک وی نتایج خارق العاده نه تنها در روسیه، بلکه در تعداد زیادی از کشورها نشان داده است؛ عدم عوارض واکسن روسی خبر بسیار خوبی است.

دیمیتریف اظهار داشت: بسیاری از کشورها در حال آنالیز اثر بخشی و ایمنی واکسن روسی هستند؛ این واکسن ارزش خود را در میلیون ها روس و میلیون ها نفر در کشورهای دیگر که ثابت شده است کاملاً ایمن است، ثابت نموده است.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن خود را با نام اسپونتیک وی در 11 آگوست 2020 ثبت کرد. این کشور بعلاوه درخواست ثبت واکسن خود در اتحادیه اروپا و سازمان دنیای بهداشت را داده است. امروز این واکسن در 60 کشور با جمعیت کلی بیش از 1.5 میلیارد نفر مورد استفاده قرار گرفته و براساس آمار موجود، بیش از 30 کشور از اسپوتنیک وی برای واکسیناسیون گسترده استفاده می نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1732

به "روسیه: هیچ عارضه جدیدی از واکسن اسپوتنیک ثبت نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: هیچ عارضه جدیدی از واکسن اسپوتنیک ثبت نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید