خبرنگاران سهم هنرمندان بوشهری از مبارزه با کرونا تولید محتوا برای روزهای قرنطینه خانگی

به گزارش مجله سرگرمی، بوشهر-خبرنگاران- در روزهای در خانه ماندن مردم، هنرمندان و بویژه نوازندگان، بومی سرایان و طنزپردازان استان بوشهر عهده دار تولید محتوا در فضای مجازی شدند تا بدین نحو سهم خود را برای مبارزه با کرونا اجرا کنند.

خبرنگاران سهم هنرمندان بوشهری از مبارزه با کرونا تولید محتوا برای روزهای قرنطینه خانگی

هنرمندان به عنوان قشری که همواره به واسطه هنر و جایگاه ارتباطی نزدیک و موثری با جامعه دارند در روزهایی که با شیوع کرونا همه در قرنطینه خانگی هستند نقش آفرینی آنها بی بدیل تر از شرایط عادی احساس می شود.

در این روزها که کار و کاسبی عمده مردم رو به تعطیلی گراییده در اقدامی قابل پیش بینی عمده وقت آنها صرف فعالیت در فضای مجازی شده فضایی که خطر استفاده بی برنامه از آن کم از خطر ویروس کرونا نیست.

در چنین فضایی شمار قابل توجهی از هنرمندان در مبارزه با کرونا ساز خود را با وجود ساز ناکوک زندگی این روزها کوک کردند تا اندکی از تلخ کامی روزهای کرونایی را به یدک بکشند.

میزان باورپذیری مردم از هنرمندان نیز باعث شده برخی از فعالان این قشر حتی برای شستن دست نیز اقدام به تولید محتوا کرده و به اهمیت بهداشت اصول رعایت بهداشت فردی را متذکر می شوند.

یک مجری و بازیگر تئاتر بوشهری گفت: به جز ساعت های کاری ناگزیر به رفتن به محل کار در دانشگاه، در خانه می مانم قول می دهم در خانه بمانم تا همپا با سایر افراد جامعه سهم خود را برای مبارزه با کرونا ایفا کنم.

پیمان زند اضافه کرد: از شهروندان می خواهم کمله تی انگلیسی را روی صورت خود متصور شوند (که دربرگیرنده چشم ها، بینی و دهان) و سعی کنند با دستان آلوده به این اعضا دست نزنند تا از این طریق خطر ابتلا به ویروس کرونا به حداقل ممکن برسد.

وی ادامه داد: بدون شک با رعایت بهداشت فردی زنجیره انتقال این ویروس قطع خواهد تا سلامتی بار دیگر بر جامعه سایه اندازد.

شاعر بوشهری نیز گفت: این روزها با فاصله از یکدیگر خواهیم ایستاد و یکدگیر را نخواهیم دید تا فردا روزی بهتر و محکم تر همدیگر را درآغوش بگیریم.

علی حسن ابراهیمی اضافه کرد: امیدوارم همگان با ماندن در خانه به قطع زنجیره انتقال ویروس در جامعه کمک کنند تا از این طریق محل، شهر، کشور و حتی جهان را از ویروس کرونا نجات دهیم.

محسن شریفیان نوازنده برجسته نی انبان نیز با انتشار کلیپ با مضمون شست و شوی دست این نکته پیشگیری را با یک تکه از موسیقی نی انبان خود ترکیب کرده تا بدین نحو دوستدارانش را به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دعوت کند.

وی همچنین با درخواست از مخاطبان پیج شخصی خود خواسته تا آنها با تهیه کلیپ هایی از نحوه شستن دست ها انجام مستمر این کار را تا زمان رفتن ویروس کرونا نهادینه کنند.

خواننده گروه موسیقی بین المللی لیان نیز با راه انداختن پویشی هنرمندان رشته های مختلف هنری را به مبارزه با کرونا دعوت کرده است.

از دعوت شدگان سید روح الله صفوی که چهره های از اقصی نقاط ایران در بین آنها دیده می شود عمده آنها توصیه های پیشگیرانه و قطعه ای از نوازندگی ساز خود تلفیق و به جامعه عرضه کردند تا بدین نحو در مبارزه با بحران کرونا سهمی عهده دار شده باشند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز گفت: از همه هنرمندان استان دعوت می شود به جهت شرایط حضور عموم جامعه در خانه، در پویش تولید و خلق آثار هنری برای شکست کرونا دست به کار شوند.

امید پارسایی فر اضافه کرد: در این راستا حوزه هنری استان بوشهر با هدف تشویق مردم به ماندن در منزل و باتوجه به برطرف کردن نیازهای فرهنگی خانواده ها پویش کرونا را شکست می دهیم را آغاز کرده است.

وی بیان نمود: حوزه هنری بوشهر جهت تشویق هنرمندان به خلق اثر، فراخوان هایی را در رابطه با هنرهای تجسمی و آفرینش های ادبی منتشر خواهد کرد.

پارسایی فر یادآورشد: هنرهای تجسمی همچون کاریکاتور، پوستر، تصویر سازی، خوشنویسی، نقاشی، طراحی و نقاشی کودک و نوجوان است و آفرینش های ادبی شامل انواع گونه های شعری در سبک های مختلف و دل نوشته است که فعالان هرکدام از این بخش ها می توانند تولیداتی برای جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت تولید برنامه های بومی و طنز بیان نمود: شاعران محلی سرا، داستان نویسان و طنزپردازان در این شرایط نقش مهمی را در ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه ایفا می کنند.

در استان بوشهر تا به امروز 34 بیمار کرونایی شناسایی شده است که از این شمار 2 نفر جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 901

به "خبرنگاران سهم هنرمندان بوشهری از مبارزه با کرونا تولید محتوا برای روزهای قرنطینه خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سهم هنرمندان بوشهری از مبارزه با کرونا تولید محتوا برای روزهای قرنطینه خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید