حکایت کپی کاری چینی ها از گوشی های پرچم دار مطرح جهان

به گزارش مجله سرگرمی، گمان نمی کنم اصرار و نیز مهارت چینی ها در کپی کردن چیزهای مختلف، بر کسی پوشیده باشد. آنها دهکده های زیبای سوئیس را هم کپی می نمایند.

حکایت کپی کاری چینی ها از گوشی های پرچم دار مطرح جهان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

اما در اینجا می خواهیم در خصوص برخی از گوشی های موبایل کپی چینی ها بنویسیم. آن همه چه کپی هایی …

مسلم است که این گوشی ها کپی برابر اصل نیستند. در این کپی ها سعی می گردد تا حد امکان، ظاهر شبیه محصول اصلی باشد، گاهی هم ظاهر بدنه، آمیزه ای است از چند گوشی مختلف. از نظر سخت افزار اما عموما، از سخت افزارهای بسیار پایین تری استفاده می گردد.

مزیت استفاده از این گوشی ها دو چیز است: پرستیژ برای صاحب گوشی (برای آنهایی که این طور چیزها برایشان مهم است) و نیز قیمت کمی که برای گوشی می پردازند.

در خصوص بدی های این گوشی های کپی هم می گردد فهرستی ارائه داد: سخت افزاری که برای بالا آوردن نسخه اندروید یا برخی از اپلیکیشن ها، کافی نیست. اُور هیت شدن، دوربین های ضعیف، صفحات نمایش بد، مشکل باطری، پردازشگرهای این گوشی معمولا اُورکلاک شده اند یا 50 درصد ضعیف تر از چیزی هستند که ادعا می گردد.

FeiTeng GT-i9300 در مقابل گلکسی اس 3

از گوشی گلکسی اس 3، تا به حال کپی های زیادی شده است، یکی از آنها همین گوشی FeiTeng GT-i9300 است.

FeiTeng H9504 در مقابل گلکسی اس 4

مشخصات فنی گلکسی اس 4 بد نیست، اما در برخی از قسمت های ضعیف تر از نمونه اصلی است.

Landvo S6 کپی گلکسی اس 6

Landvo چند ماه بعد از نمونه اصلی، به بازار آمد. از برخی از جهات مشخصات این گوشی کپی، شبیه گوشی اصلی است، اما از برخی از جهات مثلا سنسور دوربین، این گوشی مشخصات پایین تری دارد. (8 مگاپیکسل در مقابل 16 مگاپیکسل)، همچنین رم گوشی به سختی می تواند رابط کاربری تاچ ویز را بالا بیاورد.

HDC One M8 در مقابل اچ تی سی وان ام 8

این بار چینی ها حتی سعی نکردند که نام گوشی را چندان عوض نمایند. از نظر کپی بدنه، HDC One M8 سعی نموده است که کاملا وفادار باشد.

Dakele 3 کپی آی فون 6

جالب است که این کپی تنها از یک جهت، یعنی استفاده از صفحه نمایش جنس sapphire از گوشی اصلی بهتر است. اما خب، از سایر جهات، تفاوت محسوس است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 385

به "حکایت کپی کاری چینی ها از گوشی های پرچم دار مطرح جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکایت کپی کاری چینی ها از گوشی های پرچم دار مطرح جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید