حضور هیات پارلمانی ایران در مجلس ملی ویتنام

به گزارش مجله سرگرمی، هیات پارلمانی ایران که برای آنالیز تجارب تجاری و اشتغال در کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویتنام سفر نموده است با حضور در مجلس ملی این کشور با بعضی از نمایندگان ویتنام دیدار و گفت وگو کرد.

حضور هیات پارلمانی ایران در مجلس ملی ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

محمدرضا بادامچی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بعضی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان سفر به بعضی از کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویتنام سفر کردند تا در جریان تجارب تجاری و اشتغال در کشورهای جنوب شرقی آسیا قرار گیرند.

وی با بیان اینکه رییس مجلس ویتنام اولین رییس زن مجلس در این کشور است، گفت که مجلس ویتنام تنها دو ماه در سال با حضور همه اعضا به قانونگذاری می پردازد، مجلسی که 17 درصد اعضای آن را نمایندگان اقوام اقلیت و 27 درصد را زنان تشکیل می دهند. مجلس ویتنام یک رییس و چهار نایب رییس دارد که در آن شورای اقوام تشکیل شده است.

بادامچی با اشاره به وضعیت مالی ویتنام، گفت که ویتنامی ها به این نتیجه رسیدند که رمز اقتصاد کلان در آینده این کشور کنترل تورم است به همین دلیل به دنبال تسریع در روند اصلاحات اداری و فسادزدایی هستند.

نماینده تهران همچنین به حضور هیات پارلمانی ایران در یکی از کارگاه های فراوریی کفش ویتنام اشاره و اظهار کرد: کارگاه فراوریی کفش ونتو و کارگاه فراوری پوشاک ترن هانی سالانه بیش از سه میلیون قطعه کالا صادر می نماید که بعضی از این کالاها به وسیله قاچاق وارد کشورمان می شوند. آنها با ابتدایی ترین امکانات در سطح خوبی تجارت می نمایند آن هم در شرایطی که در کشور ما بهترین فراوریات کیف و کفش در حال نابودی است.

بادامچی گفت که آنالیز ها نشان می دهد که ایران نیز اقلامی به ویتنام صادر می نماید که هدفگذاری برای صادرات انواع پسته، میگو، انجیر، قطعات منجمد مرغ، قیر و بعضی مواد پتروشیمی وجود دارد اما متاسفانه کالاهایی همچون فلفل، گوشی تلفن همراه، چادر مشکی، پوشاک و کفش از ویتنام آن هم به صورت قاچاق وارد کشورمان می گردد که در این بین محدودیت انتقال پول، مسائل بانکی و سایر محدودیت های تجاری فضای تجاری را به سود قاچاقچیان تمام نموده است به طوریکه اجناس به دبی رفته و از آنجا به صورت قاچاق وارد ایران می گردد.

وی افزایش کوشش های دیپلماتیک برای بهبود مبادلات تجاری بین ایران و ویتنام را امری ضروری خواند و بر لزوم بهبود آن تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 471

به "حضور هیات پارلمانی ایران در مجلس ملی ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور هیات پارلمانی ایران در مجلس ملی ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید