ثروت ایلان ماسک از مجموع ثروت بیل گیتس و وارن بافت بیشتر شد

به گزارش مجله سرگرمی، ایلان ماسک در رتبه بندی میلیاردرهای دنیا به صندلی بسیار بالایی رسیده و نه تنها ثروتمندترین فرد دنیا لقب گرفته بلکه ثروت او از مجموع بیل گیتس و وارن بافت هم بیشتر شده است.

ثروت ایلان ماسک از مجموع ثروت بیل گیتس و وارن بافت بیشتر شد

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی خالص ایلان ماسک (Elon Musk) 50 ساله صبح آدینه به 230 میلیارد دلار رسید و بدین ترتیب دارایی او برابر با مجموع دارایی بیل گیتس (Bill Gates) با 130 میلیارد دلار و وارن بافت (Warren Buffett) با 102 میلیارد دلار است که به ترتیب در رتبه های 4 و 10 ثروتمندان دنیا قرار دارند.

گیتس و بافت هر کدام قبلا عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را در اختیار داشته اند. ماسک ابتدا جف بزوس (Jeff Bezus)، مدیرعامل سابق آمازون با ثروت خالص 185 میلیارد دلار را پشت سر گذاشت. بزوس از سال 2017 به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا شناخته می شد.

سال جاری به لطف عملکرد قوی سهام شرکت خودروهای الکتریکی تسلا (Tesla) و بعلاوه فروش سهام اخیر در شرکت هوافضای اسپیس ایکس (SpaceX) که ارزش شرکت را به 100 میلیارد دلار رساند، بیش از 60 میلیارد دلار بر دارایی ماسک افزوده شده است. به گزارش بلومبرگ قرارداد اسپیس ایکس به تنهایی 11 میلیارد دلار دارایی خالص مدیرعامل این شرکت را افزایش داده است.

بزوس که ماسک به تازگی با توییت یک ایموجی مدال نقره (به مفهوم رتبه دوم) به او طعنه زد، هنوز با ثروت خالص 191 میلیارد دلار دومین فرد ثروتمند روی زمین است. موفقیت های شرکت هوافضای بلو اوریجین (Blue Origin) او هم که به تازگی ویلیام شاتنر (William Shatner) بازیگر پیشکسوت را به فضا برد، در افزایش دارایی او اثرگذار بوده است.

البته اگر یاری های بشردوستانه گیتس و بافت نبود، این دو نفر هم به طرز چشمگیری به ماسک نزدیک تر بودند. این دو نفر هر دو در طول این سال ها ده ها میلیارد دلار از ثروت خود را به امور خیریه اختصاص داده اند، در حالی که یاری های ماسک بسیار محدود بوده و به همین علت هم با انتقاد روبرو شده است.

او پیش از این گفته بود که ترجیح می دهد هنگام واگذاری پول ناشناس باقی بماند و اوایل سال جاری از کاربران توییتر درباره راه هایی که می تواند ثروت خود را در امور خیریه صرف کند، بازخورد انتقادی خواست.

ماسک بعلاوه سال جاری میخواهد 150 میلیون دلار، از جمله 100 میلیون دلار جایزه برای رقابت حذف کربن در صنایع، در امور عام المنفعه اهدا کند. رقمی که طبق تخمین ری کد (Recode) بزرگ تر از یاری های خیریه قبلی اوست.

عکس کاور: خوشحالی ایلان ماسک

Credit: Joe Raedle, Getty Images

منبع: CNBC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1857

به "ثروت ایلان ماسک از مجموع ثروت بیل گیتس و وارن بافت بیشتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروت ایلان ماسک از مجموع ثروت بیل گیتس و وارن بافت بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید