فراوری آیفون 14 مکس ظاهرا با مشکل روبرو شده است

به گزارش مجله سرگرمی، طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا اپل در فراوری آیفون 14 مکس با مشکل روبرو شده و این اتفاق شاید در تاریخ عرضه این محصول تأثیر منفی بگذارد.

فراوری آیفون 14 مکس ظاهرا با مشکل روبرو شده است

طبق آخرین اطلاعاتی که در اختیار داریم، سال جاری اپل می خواهد پرچم داران خود را در چهار مدل راهی بازار کند. درست مثل سال گذشته. با این تفاوت که سال جاری دیگر خبری از مدل مینی نخواهد بود و اتفاقا یک مدل بسیار بزرگ تر قرار است جای آن را بگیرد. در رابطه با آیفون 14 مکس صحبت می کنیم، محصولی که ظاهرا نیامده با بدشانسی بزرگی روبرو شده است.

اپل اخیرا فراوری آزمایشی گوشی های مورد انتظار خود یعنی سری آیفون 14 را شروع نموده است و برنامه دارد ماه آینده، آن ها را به فراوری انبوه برساند. اما اینطور که به نظر می رسد، یک سری از تحلیل گران معتقدند شرایط آنطور که شرکت آمریکایی برنامه ریزی نموده بود پیش نمی فرایند. طبق اطلاعاتی که منتشر شده، ظاهرا از بین چهار مدل آیفونی که قرار است سال جاری راهی بازار شوند، فراوری آیفون 14 مکس با مشکل روبرو شده و اپل حتی نتوانسته مشکل کمبود بدنه این گوشی را حل نماید.

ظاهرا مشکل کمبود قطعات برای فراوری آیفون 14 مکس به خاطر تورم جهانی است که این روزها خیلی در رابطه با آن می شنویم. تورمی که باعث شده شرکت ها کاملا غافلگیر شوند و اصلا ندانند چطور باید به آن غلبه نمایند. از آن جایی هم که این گوشی بسیار بزرگ و دقیقا هم سایز با آیفون 14 پرو مکس است، اپل باید قطعات را به گونه ای بین این دو تقسیم کند که هر دو در تعداد کافی به بازار عرضه شوند. از آن جایی هم که آیفون 14 پرو مکس برترین و قدرتمندترین مدل از این سری است، خیلی بعید است اپل تمرکزش را روی آیفون 14 مکس بگذارد. به اعتقاد راس یانگ، همین ترجیح اپل به مدل قدرتمندتر است که باعث شده آیفون 14 مکس با کمبود قطعات روبرو گردد.

راس یانگ اخیرا در توییتی هم گفته بود که تأمین نمایشگر آیفون 14 مکس هم با مسئله ای جدی روبرو شده است و خیلی بعید است تا ماه آگوست آماده گردد. این در حالی است که مدل های پرو اصلا هیچ مسئله ای از این بابت ندارند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی راس یانگ، ظاهرا اپل برای مدل های دیگر، سه برابر پنل نمایشگر بیشتری در اختیار دارد و از این بابت هیچ مسئله ای شرکت را تهدید نمی کند. اما شرایط برای مدل مکس واقعا آشفته است. همین موضوع سبب شده آیفون 14 مکس، به صورت کلی برنامه اپل را عقب بیندازد.

آیفون 14 مکس نمایشگر متفاوتی در مقایسه با دو مدل پرو دارد. در مدل های قدرتمند، از پنل پروموشن با رفرش ریت 120 هرتز استفاده شده که بسیار باکیفیت هم هست و امکان ندارد اپل آن را حالا حالاها برای گوشی های مدل استانداردش استفاده کند. این یعنی باید انتظار داشته باشیم دو مدل مکس و استاندارد سال جاری با نمایشگر 60 هرتزی در دسترس قرار بگیرند.

اپل به طور کلی سال جاری در ساخت آیفون های سری 14 با نابسامانی های زیادی روبرو شده است. در نتیجه به نظر می رسد باید از همین حالا در پی راهی باشد که بتواند تا ماه سپتامبر، به مقدار کافی گوشی فراوری کند. مشکل نمایشگر یا قطعات مربوط به بدنه هم تنها مسئله ای نیستند که شرکت آمریکایی با آن ها روبروست. در ماه مه سال جاری بود که شنیدیم اپل می خواهد دوربین سلفی هر چهار مدل آیفون خود را در مقایسه با قبل ارتقا دهد؛ از این بابت خرسند شدیم اما دیری نگذشت که متوجه شدیم در تأمین این دوربین ها مسئله ای به وجود آمده است.

تمام این اتفاقات در حالی اتفاق افتاده که پیش بینی می گردد آیفون 14 مکس سال جاری فروشی استثنائی داشته باشد. چرا که کاربران هر سال به این علت مدل استاندارد از گوشی های اپل را می خریدند که قیمت آن پایین بود و امکانات زیادی داشت. به همین دلیل با نمایشگر کوچک آن کنار می آمدند. اما وجود مدل مکس باعث می گردد آن ها انتخاب ارزشمندتری پیش رو داشته باشند. حال اگر شرایط همینطوری پیش برود، اپل اصلا در رسیدگی به تقاضای کاربران هم خواهد ماند. حال باید دید چه پیش می آید.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2108

به "فراوری آیفون 14 مکس ظاهرا با مشکل روبرو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری آیفون 14 مکس ظاهرا با مشکل روبرو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید