تسریع فرایند خروج نظامیان خارجی با انتها ماموریت حمایت قاطع در افغانستان

به گزارش مجله سرگرمی، پس از انتها ماموریت حمایت قاطع، کشورهای عضو و متحدان غیر عضو ائتلاف نظامی ناتو فرایند خروج نظامیانشان از افغانستان را سرعت بخشیده اند.

تسریع فرایند خروج نظامیان خارجی با انتها ماموریت حمایت قاطع در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، با انتها یافتن ماموریت آموزشی حمایت قاطع در افغانستان، بعضی اعضای ناتو و متحدان این سازمان با تسریع فرایند خروج نظامیانشان ممکن است پیش از تاریخ مشخص شده توسط جو بایدن یعنی 11 سپتامبر (20 شهریور) خاک افغانستان را ترک نمایند.

هلند فرایند خروج نیروهایش را شروع نموده و به گفته وزارت دفاع این کشور، این فرایند تا انتها ماه جولای انتها می یابد. از سوی دیگر وزارت دفاع اتریش نیز در بیانیه ای اعلام نموده که نظامیان این کشور به عنوان یکی از کشورهای مشارکت نماینده غیر عضو ناتو طی ماه جولای افغانستان را ترک می نمایند.

به گزارش استارز اند استرایپس، نظامیان پرتغالی نیز تا انتها ماه جاری میلادی افغانستان را ترک می نمایند و تنها بعضی از افسران بالارتبه این کشور به حضور در افغانستان ادامه می دهند.

از سوی دیگر، نظامیان اسپانیایی، نیوزیلندی و کروات نیز پیش از این خاک افغانستان را ترک نموده اند.

آلمان نیز که فرماندهی ماموریت حمایت قاطع در شمال افغانستان با حضور 15 کشور مشارکت نماینده را بر عهده داشت، قرار است تا 4 جولای افغانستان را ترک کند.

وزارت دفاع گرجستان نیز با اعلام بازگشت 100 نفر از نظامیان این کشور از افغانستان، شروع فرایند خروج نظامیانش از این کشور را بیان کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1680

به "تسریع فرایند خروج نظامیان خارجی با انتها ماموریت حمایت قاطع در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع فرایند خروج نظامیان خارجی با انتها ماموریت حمایت قاطع در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید