ترکیه: گزارش آمریکا بی اساس، بی اعتبار و مبهم است

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا نوشت: ترکیه با انتقاد از گزارش کمیسیون آزادی مذهبی بین المللی آمریکا تاکید نمود، این گزارش حاوی اتهامات بی اساس، بی اعتبار و مبهم است.

ترکیه: گزارش آمریکا بی اساس، بی اعتبار و مبهم است

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ترکیه از گزارش کمیسیون آزادی مذهبی بین المللی آمریکا که به دولت واشنگتن توصیه کرد تا ترکیه را بابت مشارکت یا سکوت در خصوص نقض های فاحش در آزادی مذهبی در فهرست نظارتی ویژه (SWL) بگنجاند، انتقاد کرد.

حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای اظهار داشت: این گزارش مانند سال های گذشته حاوی اتهامات بی اساس، بی اعتبار و مبهم است، در حالی که کوشش می نماید حوادث معدود را به عنوان نقض آزادی های مذهبی به وسیله ایراد اتهامات غیرمنطقی و غیر معقول به تصویر بکشد.

آکسوی با بیان اینکه گزارش مذکور نشانه روشنی از طرز تفکر مغرضانه پشت آن و محافل است که این گزارش تحت تأثیر آن ها تدوین شده است اضافه نمود: این رویکرد مغرضانه و غیرقابل اثبات، اعتبار این گزارش را زیر سوال می برد.

او با تأکید بر اهمیتی که ترکیه برای محافظت از آزادی مذهبی از جمله برای اقلیت های مذهبی قائل است، گفت که کشورش این مسئله را روشن نموده که هیچگونه صدمه ای به آزادی مذهبی مردم خود را تحمل نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین این گزارش را به عدم اشاره به بیگانه هراسی، اسلام هراسی و تبعیض با زمینه های مذهبی رو به رشد در غرب و آمریکا متهم کرد.

حامی آکسوی تاکید نمود: این آشکارا فاش می نماید که هدف این گزارش حمایت از حقوق و آزادی های مذهبی نیست. واضح است که این کمیسیون که در گذشته متهم شده بود ضد مسلمانان است، این گزارش را براساس دستور کار غیرمجاز خود و اولویت های تحت تأثیر محافل متخاصم با ترکیه و نه معیارهای عینی تهیه نموده است.

این سخنگوی ترکیه همچنین از این گزارش بابت اشاره به فتح الله گولن به عنوان روحانی مستقر در آمریکا انتقاد کرد و گفت آن ها عمدا چشم روی کوشش برای کودتای شنیع علیه دموکراسی در ترکیه می بندند.

آکسوی از مقام های آمریکایی دعوت کرد شواهد مربوط به سازمان فتو را مورد ارزیابی قرار دهند و در همکاری اثرگذار طبق روح ائتلاف میان آنکارا و واشنگتن مشارکت نمایند تا ماهیت اصلی این سازمان تروریستی فاش گردد.

این مقام ترکیه ای درباره عملیات های ضد تروریستی کشورش هم گفت، آنکارا با تمام اشکال تروریسم در شمال سوریه مقابله می نماید که این شامل منطقه عملیات چشمه صلح هم می گردد.

آکسوی اضافه نمود: برچسب زدن روی عملیات چشمه صلح به عنوان یک منطقه اشغالی با رویکرد آن در تناقض است. نگرانی های امنیتی مشروع ترکیه درباره مرزش با سوریه مساله ای است که خود آمریکا هم در سال 2019 به آن اذعان کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1013

به "ترکیه: گزارش آمریکا بی اساس، بی اعتبار و مبهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: گزارش آمریکا بی اساس، بی اعتبار و مبهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید