این موجود عجیب را هوش مصنوعی خلق نموده است!، عکس

به گزارش مجله سرگرمی، دیجیاتو نوشت: هوش مصنوعی نو ادوبی Firefly می تواند از روی ورودی های متنی دست به خلق تصاویر بزند و مدعی است که آثار هنرمندان را نمی دزدد.

این موجود عجیب را هوش مصنوعی خلق نموده است!، عکس

ادوبی هم پایان به عرصه ابزارهای هوش مصنوعی زایا وارد شد. این شرکت به تازگی از مدلی موسوم به Adobe Firefly پرده برداشته است که دو محصول براساس آن عرضه می گردد. یکی از این محصولات شبیه DALL-E و Midjourney است که می توانند تصویر خلق نمایند. دیگری می تواند به نوشته ها سبک هنری بدهد.

به گزارش تک کرانچ، ادوبی می گوید فایرفلای گام بعدی برای این شرکت در دنیای هوش مصنوعی است که مجموعه ای از مدل های پیشرفته را در اختیار کاربران قرار می دهد. این هوش مصنوعی که فعلاً در مرحله بتا واقع شده است و هزینه استفاده از آن تعیین نشده است، می تواند با دریافت ورودی های متنی دست به خلق تصویر بزند.

هوش مصنوعی فایرفلای با یاری صدها میلیون تصویر آموزش داده شده است و به زودی می تواند در برنامه هایی مثل Express، فتوشاپ، Illustrator و Adobe Experience Manager محتوا خلق کند. البته این محصول فعلاً فقط به صورت تحت وب در دسترس واقع شده است.

این هوش مصنوعی افزون بر فراوری تصویر از روی ورودی های متنی، می تواند سبک های هنری مختلف را روی تصاویر اعمال کند. ادوبی می گوید آثاری که با مدل های فایرفلای ساخته شوند، حاوی فراداده هایی خواهند بود که نشان می دهد در ساخت آن ها از هوش مصنوعی استفاده شده است.

ادوبی Firefly تفاوتی مهم با سایر مدل های مشابه دارد

این شرکت ادعا می نماید که مدل فایرفلای از نقایص اخلاقی و لجستیکی بسیاری از مدل های هوش مصنوعی مشابه خودداری نموده است. ادوبی برای آموزش مدل خود به صورت انحصاری از محتواهای Adobe Stock یاری گرفته که یک کتابخانه رسانه ای آزاد است. البته این شرکت از بعضی محتواهای عمومی هم استفاده نموده است، اما می گوید تاریخ حق نشر این محتواها منقضی شده بود. کاربران در آینده می توانند محتواهای خود را برای آموزش به این مدل بدهند.

البته ادوبی اضافه نموده است که درحال ارزیابی سازکاری به منظور یاری به مشارکت نمایندگان در کتابخانه Stock است تا بتواند به نحوی عایدی حاصل از فایرفلای را با آن ها تقسیم کند. به علاوه، کاربران می توانند با یاری سیستمی به نام Do Not Train از آثار خود در این کتابخانه محافظت نمایند و نگذارند هوش مصنوعی از آن ها برای آموزش خود بهره بگیرد.

ابزار اعمال افکت بر نوشته ها هم تقریباً عملکرد مشابهی دارد. با این هوش مصنوعی می توانید سبک های هنری مختلف را به عبارات خود اضافه کنید و شکل افکت یا رنگ پس زمینه را تغییر دهید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 فروردین 1402 بروزرسانی: 2 فروردین 1402 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2228

به "این موجود عجیب را هوش مصنوعی خلق نموده است!، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "این موجود عجیب را هوش مصنوعی خلق نموده است!، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این موجود عجیب را هوش مصنوعی خلق نموده است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید