افزایش 52 درصدی فراوری لوازم خانگی با حذف برند های خارجی، بروکراسی های زائد باید حذف شوند

به گزارش مجله سرگرمی، عضو انجمن لوازم خانگی با اشاره به افزایش 52 درصدی فراوری لوازم خانگی با حذف شرکت های خارجی، گفت: برای تحق جهش فراوری باید بروکراسی زائد در بخش فراوری حذف گردد.

افزایش 52 درصدی فراوری لوازم خانگی با حذف برند های خارجی، بروکراسی های زائد باید حذف شوند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مهدی حاجی یوسفی با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی یکی از مهم ترین صنایع غیر نفتی در کشور محسوب می گردد و بعد از صنعت خودرو بزرگترین صنعت کالای مصرفی در کشور به شمار می رود، گفت: تشدید تحریم ها و خروج برند های خارجی از ایران باعث شد که طی امسال شاهد رشد 52 درصدی فراوری لوازم خانگی در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل باشیم به طوری که طی 6 ماهه اول امسال حدود یک میلیون و 264 هزار قلم لوازم خانگی در کشور فراوری شده و تقریباً در همه محصولات شاهد رشد فراوری بوده ایم.

حاجی یوسفی با اشاره به سهم 1.5 درصدی صنعت لوازم خانگی از فراوری ناخالص داخلی، گفت: با خروج شرکت های خارجی از صنعت لوازم خانگی ایران که زمانی حدود 70 درصد در بازار کشورمان سهم داشتند، پتانسیل قابل توجهی برای رشد صنعت لوازم خانگی کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با خروج برند های خارجی از کشور، فرصت توسعه برای کارخانه های ایرانی فراهم شده است، ادامه داد: تحریم ها برای فراورینمایندگان مشکلاتی را در تأمین مواد اولیه و انتقال دانش فنی و تجربه به کشور ایجاد نموده، اما از سوی دیگر، فضای خالی بزرگی برای فعالیت فراورینمایندگان داخلی به وجود آمده که با حمایت دولت و کوشش بخش خصوصی می تواند زمینه ساز سرمایه گذاری های جدید و توسعه باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که طی ماه های اخیر بحث هایی در خصوص تعطیلی بعضی کارخانه های لوازم خانگی از جمله آزمایش مطرح شده است، این اتفاقات چقدر با رشد صنعت همخوانی دارد؟ گفت: کارخانه آزمایش نه تنها تعطیل نشده بلکه طی دهه گذشته شاهد آغاز جدیدی در این شرکت صنعتی بوده ایم به طوری که فراوری محصول آبگرمکن در این کارخانه با جهش 1200 درصدی همراه بوده است. در عین حال باید به ایجاد کارخانه ای مجهز در سمنان برای فراوری نسل جدید کولر های آبی اشاره کنیم که تحول مهمی در این صنعت به حساب می آید.

حاجی یوسفی توضیح داد: در سال جهش فراوری، میزان فراوری بعضی محصولات داخلی رشد قابل توجهی داشته که می توان به 3 برابر شدن فراوری آبگرمکن اشاره نمود. در این شرایط انتظار ما از مسئولان و به ویژه مدیران بانکی این است که در مسئله فراوری با حذف بروکراسی زائد، همسو با جهش فراوری حرکت نمایند.

عضو انجمن لوازم خانگی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش فراوری، گفت: این رویکرد با حمایت عملی از فراورینمایندگان می تواند گامی در جهت فراوری ثروت ملی، ایجاد اشتغال و رهایی از اثرات تحریم ها محسوب گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1423

به "افزایش 52 درصدی فراوری لوازم خانگی با حذف برند های خارجی، بروکراسی های زائد باید حذف شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 52 درصدی فراوری لوازم خانگی با حذف برند های خارجی، بروکراسی های زائد باید حذف شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید