استفاده از فناوری فضایی به قایق های تفریحی رسید

به گزارش مجله سرگرمی، یک قایق تفریحی با مهندسی فضایی به عنوان اولین نمایش از چگونگی تبدیل اکتشافات فضایی به صنایع دیگر در آژانس فضایی اروپا ساخته شد.

استفاده از فناوری فضایی به قایق های تفریحی رسید

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر به کانادا 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یک شرکت کشتی سازی هلندی موسوم به Royal Huisman از یک فرآیند مهندسی توسعه یافته توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) برای مأموریت های فضایی در طراحی قایق تفریحی لوکس موسوم به Sea Eagle II به معنای عقاب دریا استفاده نموده است که پیش بینی می گردد پس از تحویل به سفارش دهنده آن در ماه های آینده، بزرگترین قایق بادبانی دریایی آلومینیومی در دنیا باشد.

این قایق مدرن و منحصر به فرد، 81 متر طول دارد و به تازگی از کارخانه کشتی سازی در ولنهوف به کارخانه کشتی سازی شرکت در آمستردام منتقل شده است تا دکل کامپوزیتی آن نصب گردد و برای آزمایشات دریایی و آموزش خدمه آماده گردد.

این قایق در طراحی خود از طراحی های ماموریت های فضایی و طراحی اولیه و ارزیابی ماموریت ها و سیستم های فضایی آینده در مرکز طراحی CDF متعلق به مرکز فنی آژانس فضایی اروپا در نوردویک هلند استفاده نموده است.

ماسیمو باندچی، بنیانگذار CDF گفت: ماهواره ها و قایق های تفریحی لوکس هر دو دستگاه های پیچیده ای هستند و مهندسی همزمان (concurrent engineering) در طراحی هر سیستم پیچیده باصرفه و سودمند است. ایده اصلی ساده است؛ همه متخصصان و ابزار های طراحی لازم را در یک اتاق واحد جمع کنید تا به عنوان تیم در یک مدل نرم افزاری مشترک که بلافاصله با ایجاد تغییرات به روز می شوند، همکاری نمایند و طراحی ها را به شکل مؤثرتر و قابل اعتمادتر امکان سنجی و ارزیابی نمایند.

به گفته وی، تمرکز اصلی CDF پاسخگویی به احتیاج های مهندسی آژانس فضایی اروپا است، اما در کنار آن علاقه زیادی به کار و استفاده از تخصص خود در سایر صنایع وجود دارد.

وی اضافه کرد: عملکرد مهندسی همزمان از نظر زمان، هزینه و کارآیی پیشرفت داشته است. بیش از 50 مرکز مهندسی متقارن هم اکنون در اروپا فعالیت می نمایند که بیشتر آن ها در بخش فضایی مشغول هستند، اما تقریبا 10 مورد از آن ها از طراحی های منحصر به فرد خود برای مراکز غیر فضایی استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 721

به "استفاده از فناوری فضایی به قایق های تفریحی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از فناوری فضایی به قایق های تفریحی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید