اروپا همچنان بوئینگ 737 مکس را امن نمی داند

به گزارش مجله سرگرمی، بوئینگ می گوید مشکل ایمنی 737 مکس را بر طرف نموده اما آژانس ایمنی پرواز اروپا این موضوع را قبول ندارد

اروپا همچنان بوئینگ 737 مکس را امن نمی داند

به دلیل مشکل در سیستم ام سی ای اس تا کنون دو سقوط مرگبار برای بوئینگ 737 مکس اتفاق افتاده است و پرواز این هواپیما در بسیاری از نقاط دنیا همچنان ممنوع است.

مدتی پیش شرکت بوئینگ اعلام نمود اصلاحات اساسی را در سیستم های اتوماتیک این هواپیما ایجاد نموده است. این هواپیما دارای سامانه افزایش مانورپذیری با نام ام سی ای اس است که سر هواپیما را به سمت پایین می کشد.

این هواپیما که پیشرفته ترین محصول بوئینگ است به دلیل مکان ، قدرت و رانش موتور نسبت به مدل های قبلی دارای پیمایشی متفاوت است.

این تغییرات سبب شده در مواردی، اثر بالا رفتن دماغه و افزایش زاویه حمله رخ دهد. اگر این زاویه بیش از اندازه افزایش یابد ممکن است واماندگی ایجاد گردد. برای جلوگیری از حالت واماندگی سیستم ام سی ای اس وارد عمل می گردد و به طور اتوماتیک دماغه هواپیما را به سمت زمین سوق می دهد.

سیستم ام سی ای اس به دلیل خطای محاسباتی یا خطا در حسگرها بد عمل می نماید و در جایی که لازم نیست دماغه هواپیما را به سمت زمین می کشاند. اگر این سیستم خطا کند و خلبان دیر عمل کند، سقوط رخ می دهد .

حالا بوئینگ می گوید با تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری این مشکل را حل نموده است. اما آژانس ایمنی پرواز اروپا این موضوع را قبول ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 320

به "اروپا همچنان بوئینگ 737 مکس را امن نمی داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا همچنان بوئینگ 737 مکس را امن نمی داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید