اتفاقات مثبتی که در بدو ورود ویلموتس رخ داد

به گزارش مجله سرگرمی، مراسم معارفه مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اتفاقات مثبتی از سوی فدراسیون فوتبال همراه بود.

اتفاقات مثبتی که در بدو ورود ویلموتس رخ داد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، حضور مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی، هفته گذشته به دنبال مذاکرات دو طرفه با مهدی تاج نهایی شده بود و امروز (چهارشنبه) ضمن برگزاری مراسم معارفه، قرارداد به صورت رسمی امضا شد. مراسمی که در سالن همایشی در هتل المپیک برگزار گردید و نوع برگزاری این مراسم هم برای حفظ صندلی سرمربی تیم ملی و هم برای حفظ صندلی و شأن رسانه ها، بسیار محترمانه بود. این مراسم علاوه بر نظم و شرایطی که برقرار شده بود، چند نکته مثبت داشت. شاید بتوان با فاکتور دریافت از تأخیر در برگزاری مراسم، به نکات مثبتی اشاره نمود.

نکته اول؛ مراسم معارفه به شکلی حرفه ای برگزار گردید و مدت زمان برگزاری آن، مناسب و نیازمند مراسمی این چنینی بود. یعنی نه رئیس فدراسیون فوتبال سعی کرد این مراسم را تبدیل به نشست خبری کند و نه مارک ویلموتس صحبتی اضافه تر از معرفی خودش، کادرفنی اش و اهدافش در تیم ملی ایران کرد. از طرفی فدراسیون فوتبال با برنامه ریزی اجازه نداد که این مراسم به فضایی برای پرسش و پاسخ تبدیل گردد و سرمربی تیم ملی هم در سرانجام مراسم به راحتی از محل خارج شد تا مانند بسیار از مراسم ها یا نشست ها، شاهد بی نظمی، دریافت عکس سلفی و... نباشیم. شاید اگر کمی هم بی نظمی در مراسم رقم خورد، به دلیل استقبال گسترده رسانه ها بود که تداخلی به نوع برگزاری مراسم نداشت.

نکته دوم؛ صحبت های سرمربی تیم ملی به فرانسوی که زبان اصلی اوست صورت گرفت و یکی از نکات مثبت عدم انتخاب فردی به عنوان مترجم بود. فدراسیون فوتبال اقدام به آوردن مترجمی رسمی از وزارت امور خارجه نموده بود که کار ترجمه را به صورت همزمان، به شکل رادیویی و مشابه تمامی نشست ها و مراسم های بین المللی انجام می داد. این اقدام فدراسیون مانع از تبدیل شدن مترجم سرمربی تیم ملی به چهره ای تأثیرگذار از بدو ورود او خواهد شد که مسلماً در آینده مقابل بسیاری از حواشی اخیر در تیم ملی را خواهد گرفت. تنها مسئله ای که در کار ترجمه پیش آمد، قطع شدن صدای سیستم رادیویی بود که مسئولان این سیستم اعلام کردند بعضی خبرنگاران گوشی های تلفن همراه خود را برای ضبط صدا به اتاق ترجمه برده بودند، و این موضوع باعث ایجاد نوسان در سیستم های رادیویی شد و مشکل ایجاد کرد.

نکته سوم؛ شاید یکی از مثبت ترین اتفاقات که مربوط به اصلی ترین مسئله و البته آینده فوتبال کشور می گردد، انتخاب دستیار ایرانی برای مارک ویلموتس بود. مسلماً انتخاب وحید هاشمیان به عنوان دستیار ایرانی سرمربی تیم ملی، با همفکری این مربی بلژیکی و مشورت او با فدراسیون فوتبال اجرا شده است. مسئله ای که می تواند به آینده فوتبال ایران یاری کند تا از ابتدا یک دستیار ایرانی جوان و دارای علم که به عنوان بازیکن ملی دارای وزن است، بتواند در کنار ویلموتس تجربه کسب کند. اتفاقی که پیش از این در تیم ملی رخ نداده بود و حضور مربیان ایرانی در تیم ملی، با حواشی همراه می شد.

امید است که حرکات امیدوارانه و مثبت فدراسیون فوتبال در بدو ورود ویلموتس به ایران، ادامه داشته باشد و مسائلی حاشیه ای باعث وارد حاشیه شدن تیم ملی نگردد. این مسئله علاوه بر یاری به فوتبال ملی، به شخصیت تیم ملی و آشتی بعضی طرفداران نیز با فوتبال ملی یاری خواهد نمود. مسلماً تجربیاتی که مسئولان فدارسیون فوتبال پیش از این کسب نموده اند، در این امر یاری شایانی نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 216

به "اتفاقات مثبتی که در بدو ورود ویلموتس رخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقات مثبتی که در بدو ورود ویلموتس رخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید