آزمایش نمونه اولیه ماه نشین

به گزارش مجله سرگرمی، اسپیس ایکس مشغول آزمایش نمونه اولیه راکت استارشیپ است که در صورت تأیید شدن توسط ناسا از آن به عنوان ماه نشین استفاده خواهد شد.

آزمایش نمونه اولیه ماه نشین

اسپیس ایکس نمونه اولیه ماه نشین خود را آزمایش می نماید

رقابت بین شرکت های فضایی برای فراوری سیستم فرود بر سطح ماه بالا گرفت. ناسا اوایل سال 2020 سه شرکت اسپیس ایکس، بلو اوریجین و Dynetics را مأمور ساخت ماه نشین کرد که از این تعداد دو شرکت جزئیات ماکت چنین سیستمی را ارائه نموده اند. در ادامه این مطلب از خبرنگاران درباره سیستم این فرودگر ماه بخوانید.

اسپیس ایکس مشغول آزمایش نمونه اولیه این سیستم در بوکا چیکا ایالت تگزاس است. این نمونه اولیه به مرحله بالایی راکت استارشیپ تعلق دارد که قرار است در آینده به طور کامل جای راکت فالکون را بگیرد.

اسپیس ایکس تا به امروز چند مرتبه مرحله بالایی راکت استارشیپ را در ارتفاع پایین آزمایش نموده است. این قسمت از راکت از تانکرهای سوخت و یک موتور رپتور تشکیل شده که با نمونه نهایی با شش موتور رپتور، فلاپ های مختلف برای کنترل شرایط و سپر حرارتی تفاوت های گسترده ای خواهد داشت.

ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس جزئیاتی در خصوص نمونه اولیه ماه نشین به نام SN8 فاش کرد. به گفته ماسک این نمونه دارای سپر حرارتی و فلاپ ها بوده و اولین نمونه اولیه راکت استارشیپ خواهد بود که برای آزمایش به سه موتور مجهز می گردد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، SN8 برای اولین بار در بالاترین ارتفاع ممکن از زمین پرواز خواهد نمود.

اسپیس ایکس میخواهد SN8 را در آزمایش پیش رو تا ارتفاع 50 هزار پا یا 15.24 کیلومتر به هوا بفرستد. در این تست فلاپ های جلو به جای سیستم هیدرولیک بوسیله موتورهای برقی حرکت خواهند کرد که تغییر قابل ملاحظه ای در طراحی محسوب می گردد. به گفته سازنده با این کار بعضی از مواد شیمیایی خطرناک که سیستم هیدرولیک به آن ها احتیاج دارد حذف می شوند.

ناسا علاوه بر استارشیپ، چند شرکت فضایی شامل بلو اوریجین، لاکهید مارتین، نورثروپ گرامن، Draper Laboratory و Dynetics Inc را مأمور ساخت سیستم سطح نشین ماه نموده است. اواخر مرداد ماه سال جاری بلو اوریجین در همکاری با چند شرکت دیگر از ماکت ماه نشین رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اسپیس ایکس پیش از این اعلام نموده بود که مشغول آزمایش اینترنت ماهواره ای استارلینک با کشتی های مهار بوستر است. در مطلب دیگری ازخبرنگاران درباره آزمایش اینترنت ماهواره ای استارلینک توسط اسپیس ایکس بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1273

به "آزمایش نمونه اولیه ماه نشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش نمونه اولیه ماه نشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید