آب هیدروژنه: چرا باید این را بخورید

به گزارش مجله سرگرمی، امروزه مصرف آب هیدروژنه افزایش یافته و ممکن است برای خیلی از افراد این سوال مطرح شود که آیا نوشیدن این نوع از آب صحیح است یا نه و آیا ضرری برای بدن دارد یا نه؟ و این که آیا برای بدن فایده خاصی هم دارد یا این که مثل آب معمولی عمل می کند؟

آب هیدروژنه: چرا باید این را بخورید

مزایا و فواید نوشیدن آب هیدروژنه

چکیده

امروزه مصرف آب هیدروژنه افزایش یافته و ممکن است برای خیلی از افراد این سوال مطرح شود که آیا نوشیدن این نوع از آب صحیح است یا نه و آیا ضرری برای بدن دارد یا نه؟ و این که آیا برای بدن فایده خاصی هم دارد یا این که مثل آب معمولی عمل می کند؟ اگر فایده ای دارد آن فایده ها چه هستند؟ و سوالاتی از این قبیل که به واسطه شیوع مصرف آب هیدروژنه فکر خیلی ها را به خود مشغول کرده است. در این مقاله مزایا و فواید مصرف آب هیدروژنه و حتی طریقه تولید آن بیان شده است. هم به بررسی و چگونگی نوع عملکرد آب هیدروژنه در بدن و مقایسه آن با آب مقطر یا آب معمولی تصفیه شده، پرداخته شده است.

تعداد کلمات 2491/ تخمین زمان مطالعه 13 دقیقه

نویسنده: Dr. Edward Group

مترجم: میثم نریمانی

مزایای هیدروژن(H2) چندین قرن پیش کشف شده بود و برای اهداف پزشکی مورد استفاده قرار گرفته بود. اخیرا این عنصر شیمیایی به شدت و به حد زیاد به نام یک ماده افزودنی به آب آشامیدنی که به نام آب هیدروژنه شناخته می شود، استفاده می شود که برای مصارف پزشکی و بهداشتی بسیار محبوب و مورد علاقه است.

مزایای مربوط به مصرف آب هیدروژنه شامل کاهش وزن، افزایش انرژی، و سیستم ایمنی قوی تر برای بدن است. هیدروژن هم چنین می تواند مضرات اکسیداتیو را در سلول های بدن شما، کاهش بدهد و خنثی کند. این می تواند به حفظ سلول های سالم و بافت ها کمک کند و برای مصرف در آب، سالم و بی خطر است.

تجربه من از آب هیدروژنه

وقتی من با آب هیدروژنه به مدت 18 روز روزه گرفتم، می دانستم که آب غنی از هیدروژن بیشترین سود و منفعت را در مقایسه با آب تصفیه شده یا آب مقطر به من می دهد، خصوصا با توجه به این که من در طی این دوره هیچ غذایی مصرف نمی کردم. آب آشامیدنی که هیدروژن به آن اضافه شده بود در طول مدتی که من از خوردن غذا امساک کرده بودم یک راه طبیعی برای کمک به تغذیه بدن من بود. و با توجه به کمبود مواد غذایی قابل توجه در رژیم غذایی روزانه من ، می دانستم که آب هیدروژنه بیشترین فایده را به من خواهد بخشید.

گرفتن روزه آب، می تواند نشان بدهد که تصمیم گیری در این خصوص که شما کدام نوع آب آشامیدنی را انتخاب می کنید، چه قدر سخت است خصوصا در مورد آب هیدروژنه. به علت شیوه زندگی فعالم، تصمیم گرفتم آب چشمه یا آب مقطر را وقتی که آب هیدروژنه در دسترسم نبود به نام یک جایگزین برای آب معمولی انتخاب کنم. من متوجه شدم که وقتی آب هیدروژنه را در طول مدت روزه آب می نوشیدم، انرژی بیشتری داشتم. دانستن این نکته که این نوع از آب بسیار قابل دسترس است کمک بزرگی است.

مزایای آب هیدروژنه

آنتی اکسیدان قوی

به راحتی از طریق بدن شما جذب می شود.

افزایش انرژی و جلوگیری از خستگی

ضد پیری

محافظت از عملکرد میتوکندری ها (میتوکندری اندامکی است که وظیفه آن تنفس سلولی است و وسیله انتقال انرژی است).

مبارزه با خستگی عضلانی

به سلامت پوست کمک می کند.

مزایای بیشتری را در طول دوره روزه آب فراهم می کند.

به سلامت بهتر در طول پاک سازی کبد و پاک سازی سایر اندام ها کمک می کند.

هیدروژن چیست؟

هیدروژن عنصر فراوانی در جهان است و به نام شماره یک در جدول تناوبی ذکر شده است. ستاره ها ، مانند خورشید ما، عمدتا از این عنصر تشکیل شده اند. هیدروژن بی رنگ، بی بو، فاقد مزه و غیر سمی است و می تواند در درجه اول در خاک، آب و به اندازه کمتر در هوا یافت شود. از آن جا که یک اتم هیدروژن خیلی کوچک است، می تواند در سلول ها نفوذ کند و تمام مزایای آن را در سطح سلولی به کار بگیرد.

آب هیدروژنه چیست؟

آب هیدروژن، آب هیدروژنه یا آب غنی شده با هیدروژن، همان آب معمولی(H2o) است که گاز هیدروژن به آن تزریق شده است.

این گاز باعث می شود غلظت مولکول هیدروژن در آب برای هضم آسان و نفوذ فوری در سلول، افزایش یابد، که به منافع و مزایای بهداشت عمومی کمک می کند.

بسکمک از چشمه های طبیعی که در حال حاضر بسته شده اند دارای غلظت بالایی از هیدروژن هستند و در طول قرن ها برای کمک به بهبود بعضی بیماری ها استفاده می شدند. این قابلیت شفا دهنده چیزی است که ممکن است موجب شده باشد که راه هایی برای تزریق مولکول هیدروژن به آب پیدا کنند.

آیا می توانیم آب هیدروژنه را در خانه درست کنیم؟

پاسخ کوتاه این است: بله. آب هیدروژنه می تواند در خانه ساخته شود.

پرطرفدار ترین و ارزان ترین راه برای ساختن آب هیدروژنه خانگی شامل اسید سولفوریک غذایی، میله های مهمیم و آب آشامیدنی فیلتر شده است.

شما ممکن است ویدئو های آنلاین یا وب سایت هایی که در مورد چگونگی ساخت آب هیدروژنه در خانه با استفاده از میله های مهمیم و اسید مالیک توضیح می دهند را دیده باشید. راه های پرطرفدار و ارزان قیمت شامل اسید مالیک غذایی، میله های مهمیم و آب آشامیدنی فیلتر شده است. میله ها و اسید مالیک معمولا به صورت آنلاین به دست می آیند. دستور ساخت آب هیدروژنه با استفاده از این مواد فرق دارد، همان طور که غلظت هیدروژن در آب فرق دارد؛ هدف، رسیدن به غلظت حداقل 6/2 قسمت در میلیون (ppm) هیدروژن است. با این حال، بیشتر مردم احساس می کنند که فایده های قوی تر و بیشتر سلامتی، در بیش از 3 تا 4ppm دیده می شود.

مسئله ای با این روش ساخت آب هیدروژنه خانگی وجود داشته است. مسئله ایجاد شده به غلظت H2 در سطوح مطلوب، در دسترس بودن و کیفیت میله های مهمیم، و فشار هیدروژن پر شده در بطری های سر پوشیده، مربوط می شود. در حال حاضر قرص های موجود به نام یک راه برای افزودن هیدروژن به آب درون بطری، وجود دارد، اما آن ها حاوی غلظت های کمتری از هیدروژن هستند و مستعد گران شدن می باشند.

علاوه بر قوطی های آب که ادعا می شود حاوی هیدروژن هستند، بطری های آب هیدروژنه هم برای خریدن در دسترس هستند. این قوطی ها و بطری ها مستعد گران شدن هستند، و خیلی از آنها غلظت هیدروژنی را که می خورید به شما نمی گویند. از آن مهم تر مسائل مربوط به محیط زیست برای خرید بطری های پلاستیکی وجود دارد.

سازنده های آب هیدروژنه

به جای بازی کردن با دستور العمل های آب هیدروژنه خانگی که نتیجه قطعی را تضمین نمی کنند یا به جای این که دائما قوطی ها یا بطری های آب هیدروژنه را بخرید، خریدن یک ماشین که ثابت شده است که مولکول هیدروژن را به آب تزریق می کند، یک گزینه خوب است. گرچه دستگاه های سازنده آب هیدروژنه می توانند گران باشند، اما ممکن است ارزش سرمایه گزاری را داشته باشند؛ زیرا هیچ دستور العملی مورد نیاز نیست، آن ها برای محیط زیست بهتر هستند و سال ها دوام می آورند.

هنگامی که دانشمندان به این باور رسیدند که آب هیدروژنه می تواند از سلامت سلول ها حمایت کند و به کاهش آسیب بافت کمک کند، شرکت های تولید کننده آب هیدروژنه در سراسر جهان آغاز به تولید آب های هیدروژنه کردند. ژنراتور های آب هیدروژنه با PH خنثی برای تولید غلظت های بالای هیدروژن و برای مزایای سلامتی بهتر طراحی شدند. حتی بطری آب هیدروژنه قابل حمل هم موجود است.

دستگاه های سازنده آب هیدروژنه با استفاده از یک فرآیند به نام الکترولیز آب، یا آب الکترولیز کار می کنند - تجزیه و جداسازی آب به گاز هیدروژن و اکسیژن از طریق جریان الکتریکی. ماشین آلات از غشاء های تبادل پروتون استفاده می کنند که رسانایی ایجاد می کنند و این دستگاه ها توانایی تولید H2 را در آب خالص یا آب مقطر دارند. این همیشه بهترین راه است برای دور شدن از شیر آب به علت سطح بالای سمی بودن آن.

آب هیدروژنه در مقایسه با آب قلیایی

مزایای آب هیدروژنه یک سر و گردن بالاتر از آب قلیایی است. آب قلیایی آبی است که دارای تعادل PH بالاتری از آب معمولی است (که دارای PH درجه 7 و یا همان آب خنثی می باشد). آب قلیایی مزایای کمتری نسبت به آب هیدروژنه دارد. با این وجود، آب قلیایی با PH بالا ممکن است به کاهش اندازه اسید در دستگاه گوارش کمک کند بلکه می تواند یک اسید بافر خوب برای افراد مبتلا به رفلاکس معده باشد.

مزایای بهداشتی آب هیدروژنه چیست؟

آب هیدروژنه ممکن است علائم و نشانه های بیماری های مختلف را کاهش دهد و به بهبود سلامت و سرزندگی کمک کند.

مزایای سلامتی آب گسترده و زیاد است. با این حال، نشان داده شده است آب آشامیدنی تزریق شده با مولکول هیدروژن، علائم مربوط به بیماری های مختلف را کاهش می دهد و بعضی از جنبه های سلامت فرد را بازسازی می کند. بیش از 700 تحقیق و پژوهش در مورد مولکول هیدروژن و اثرات درمانی آن بر مسائل مربوط به سلامت اجرا شده است - از جمله 170 تحقیق و پژوهش در مورد افراد مبتلا به بیماری های مختلف. به نام مثال، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 متوجه شدند که سطح گلوکز آن ها پس از دریافت آب هیدروژن درمانی، طبیعی می شود. محققان این موضوع را به این واقعیت نسبت می دهند که اتم هیدروژن بسیار کوچک است و می تواند به سرعت در سلول ها نفوذ کند. این توانایی قادر است فرایند طبیعی بهبودی را آغاز کند که این فرایند سطح گلوکز را متعادل می کند.

یک آنتی اکسیدان قوی است

تحقیقات نشان داده اند که آب هیدروژنه می تواند وارد غشاء های سلولی شده و به نام یک آنتی اکسیدان در میتوکندری سلول های شما عمل کند. این به این معنی است که آب هیدروژنه با بدن شما در یک سطح مولکولی تعامل دارد و به طور کامل از فرآیند هضم عبور می کند.

بر خلاف سایر آنتی اکسیدان ها، هیدروژن اهدا کننده الکترون نیست، بلکه یک آنتی اکسیدان استراتژیک است که تنها با رادیکال های آزاد مخرب و مضر سلول واکنش نشان می دهد و بر آن ها اثر می گذارد. بدن شما اندازه متعادلی از رادیکال های آزاد را در خود نگه می دارد که بعضی از آن ها می توانند در حفظ سلامتی کلی شما مفید باشند. مولکول هیدروژن، رادیکال های مضر آزاد مانند رادیکال های هیدروکسیل و سوپر اکسید را می خورد و از بین می برد، در حالی که رادیکال های آزادی را که به ما کمک می کنند تا زندگی را به صورت سالم ادامه دهیم، رها می کند و به حال خود وا می گذارد.

مانع از پیری سلولی می شود.

ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی طبیعی مولکول هیدروژن این عنصر را تبدیل به ابزاری بسیار خوب برای مبارزه با پیری کرده است. تلومر ها، کلاه هایی در انتهای هر رشته DNA هستند که از کروموزوم های ما محافظت می کنند، مانند تکه پلاستیکی که در انتهای بند کفش وجود دارد و به ما کمک می کند تا بند کفش مان را بهتر ببندیم. در تحقیقات، آب حاوی مولکول هیدروژن، به طور مثبت بر فعالیت تلومر ها اثر گذاشته است - فرایندی که به داشتن تلومر های سالم تر کمک می کند. طول و ثبات تلومر ها به طور مستقیم با طول عمر سلول انسانی مرتبط است، که باعث می شود آن یک بیومارکر مفید برای فعالیت های ضد پیری باشد.

التهاب را فرو می نشاند.

همین طور که سن شما بالا می رود، در سلول های شما آسیب سلولی انباشته می شود و افزایش می یابد، که اغلب بخاطر صدمات اکسیداتیو ناشی از ماندن طولانی مدت در معرض نور آفتاب و مواد شیمیایی سمی در محیط زیست است. آب غنی شده با هیدروژن می تواند سلول های آسیب دیده از طریق اکسیداتیو را کاهش دهد و از واکنش های التهابی جلوگیری کند یا آن ها را کاهش دهد. این به ویژه در مورد استخوان ها و مفاصل درست است. در تحقیقاتی که بر روی بیمارانی که مبتلا به خشکی مفاصل بودند انجام شد، 4 تا 5 ppm از آب تزریق شده با هیدروژن، روزانه به مدت 4 هفته داده شد، در نتیجه فشار و صدمه اکسیداتیو کمتر شد و علائم آن ها بهبود یافت.

باعث کاهش وزن می شود.

هیدروژن باعث تحریک لپتین معده و گرلین، هورمون هایی در بدن که ذخیره سازی چربی، انرژی و تعدادی دیگر از توابع متابولیکی را تنظیم می کنند، می شود. مصرف منظم آب به تنهایی باعث تمییز شدن و پاک سازی هیدراتاسیون و دستگاه گوارش می شود، اما مصرف آب تزریق شده با هیدروژن می تواند به هضم بهتر کمک کند و چربی هایی که به طور نا خواسته جمع شده اند را تجزیه کند.

تحقیقات نشان داده است که افرادی که آب هیدروژنه مصرف می کنند در طی یک دوره مشخص از زمان، کاهش وزن و نگه داری وزن را در افرادی که مبتلا به سندرم متابولیک بوده اند، دیده اند. این نتایج به توانایی هیدروژن برای کاهش مضرات اکسیداتیو در سلول ها و توانایی هیدروژن در بهینه سازی توابع متابولیکی خاص، نسبت داده شده اند. آب غنی شده با هیدروژن هم به بازسازی یک روده سالم و حفظ باکتری های سالم روده ای که به سلامت کلی و همه جانبه می انجامد، کمک می کند.

باکتری های سالم گلبول های قرمز را دوباره تنظیم می کند.

بدن شما در طی فرایند هضم، گاز هیدروژن را در روده ایجاد می کند. رژیم غذایی معمولی غربی، با این حال، فاقد فیبر محلول در آب است، که نیاز دارد غذاهای خاصی را برای تولید گاز هیدروژن، از لیست غذایی حذف کند. گنجاندن و افزودن این عنصر بسیار مورد نیاز از طریق آب غنی شده با هیدروژن، همراه با یک پروبیوتیک خوب، به رژیم غذایی شما می تواند به بازگرداندن تعادل سالم باکتری های روده کمک کند و هضم سالم در روده شما را افزایش دهد یا به آن کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن.

شصت درصد از سیستم ایمنی بدن شما به سلامت روده شما گره خورده است. بوجود آمدن آسیب در دستگاه گوارش می تواند علت بوجود آمدن تعدادی از مسائل مربوط به سلامت باشد که به نوبه خود بر سایر اعضاء بدن تاثیر می گذارد. توانایی هیدروژن برای کمک به خنثی کردن سموم در روده و افزایش ترشحات هرمون های سالم به طور مستقیم بر توانایی بدن برای مبارزه با بیماری و عفونت تاثیر می گذارد.

سطح انرژی را افزایش می دهد.

H2 می تواند به روش های مختلفی به شما انرژی بدهد زیرا می تواند به سرعت به سلول های شما وارد شود و بسکمک از منافع آن را آزاد کند. آدنوزین تری فسفات، یا ATP ، به نام ارز و پول رایج انرژی سلول شناخته می شود. هنگامی که ATP شکسته شود و تبدیل به آدنوزین دی فسفات (ADP) شود، انرژی آزاد می شود. این انرژی همه فعالیت های سلولی را حمایت و کمک می کند.

از آن جا که هیدروژن می تواند در سلول ها نفوذ کند و از میتوکندری - که همچنین به نام نیروگاه سلول شناخته می شود - در مقابل مضرات اکسیداتیو محافظت کند، می تواند به افزایش تولیدATP و نگهداری روتین سلول کمک کند.

مولکول هیدروژن هم چنین می تواند هورمون متابولیک FGF21 را تحریک کند. FGF2 یک هورمون کبدی است که متابولیسم سلولی را افزایش می دهد که به مدیریت وزن کمک می کند و انرژی را افزایش می دهد. هیدروژن هم چنین تمام پنج مجموعه از زنجیره حمل و نقل الکترون (ETC) را راه اندازی می کند که مکانیسم اولیه میتوکندری در سلول های شما برای تولید ATP یا انرژی است.

آیا عوارض جانبی برای آب هیدروژنه آشامیدنی وجود دارد؟

بر طبق گزارش وزارت غذا و دارو ایالات متحده، آب هیدروژنه ایمن و مطمئن است حتی در طول مدت زمان بسیار طولانی.

شما ممکن است تعجب کنید، آیا خوردن هیدروژن ایمن و بی خطر است؟ آب تزریق شده با مولکول هیدروژن فوائد بسکمک را بدون هیچ اثر مضر عمده ای، ثمر داده و به بار نشانده است. مطالعات نتایج مثبتی را پس از مصرف آب هیدروژنه در طی یک دوره زمانی نشان داده اند و بر طبق گزارش وزارت غذا و دارو ایالات متحده، می توان آن را خورد. همیشه از آبی استفاده کنید که استاندارد های عمومی ایمنی را داشته باشد. آب مقطر یا تصفیه شده معمولا با استاندارد هایی بیش از استاندارد آب معمولی تصفیه شده با فیلتر مطابقت دارد یا از آن پیشی می گیرد. این همیشه یک ایده خوب برای ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما است، که آب هیدروژنه چیزی است که به شما کمک می کند احساس بهتر یا سالم تری را در سفر خود به سمت سلامتی کامل داشته باشید.

برگرفته از سایت: Food Articles - Global Healing Center.url

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1848

به "آب هیدروژنه: چرا باید این را بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب هیدروژنه: چرا باید این را بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید