آب بندان روستای ابوالحسن کلای بخش گتاب بابل این روزها رنگ عوض نموده است

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، آب بندان روستای ابوالحسن کلای بخش گتاب بابل این روزها رنگ عوض نموده است.

آب بندان روستای ابوالحسن کلای بخش گتاب بابل این روزها رنگ عوض نموده است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل درباره تغییر رنگ آب بندان ابوالحسن کلای بخش گتاب این شهرستان اظهار کرد: حدود 15 تا 20 روزی است که آب بندان این منطقه تغییر رنگ داده است که عوامل متعددی در این تغییر رنگ دخالت دارد.

حسین حیدرپور با اشاره به اینکه فعالیت فیتوپلانکتون ها، جنس خاک، مواد شیمیایی، رنگ و سایر موارد می تواند در تغییر رنگ آببندان تاثیرگذار باشد، اضافه کرد: برای صحت سنجی اینکه آب این آب بندان سمی یا غیر سمی است سه بطری نمونه گیری شد تا آزمایشات لازم انجام گردد.

وی اظهار کرد: پساب ها هم وارد این آب بندان میشد که این پساب می تواند به عنوان مواد عالی برای رشد گیاه مؤثر باشد.

حیدرپور با بیان اینکه مقدار آب در آب بندان کم شد و مواد غنی افزایش پیدا نموده است این عامل می تواند در تغییر رنگ آب دخالت داشته باشد، گفت: روز گذشته منهول دو واحد آلاینده هم در اطراف این آب بندان به وسیله محیط زیست شهرستان بسته شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل از لایروبی آببندان ابوالحسن کلای بخش گتاب اطلاع داد و اضافه کرد: در حال حاضر مجوز لایروبی این آب بندانی که به رنگ صورتی گرایید را دریافت کردیم.

این مسئول درپاسخ به سؤال درباره وجود شهرک صنعتی در نزدیکی آب بندان ابوالحسن کلا ابراز عقیده کرد: شهرک صنعتی از 20 سال قبل در این منطقه استقرار یافت نمی تواند علتی برای آلایندگی این آب بندان باشد. اما علت تغییر رنگ این آب بندان را بعد از جواب آزمایش های اجرا شده می توانیم به طور قطعی اعلام کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2292

به "آب بندان روستای ابوالحسن کلای بخش گتاب بابل این روزها رنگ عوض نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب بندان روستای ابوالحسن کلای بخش گتاب بابل این روزها رنگ عوض نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید