85 دانشمند فعال از کشورهای اسلامی گرد هم می آیند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دکتر سعید سهراب پور مشاور رئیس بنیاد نخبگان و دبیر ششمین نشست تبادل علم و فناوری استپ امروز در نشستی خبری که در محل بنیاد علم جایزه مصطفی (ص) برگزار گردید، گفت: این برنامه یکی از برنامه های جانبی جایزه مصطفی است که با هدف گردهمایی دانشمندان دنیا اسلام در حوزه های مختلف برگزار می گردد.

85 دانشمند فعال از کشورهای اسلامی گرد هم می آیند

وی با بیان اینکه 85 دانشمند و فعال حوزه علم و فناوری از دنیا اسلام در حاشیه جایزه مصطفی (ص) گرد هم می آیند گفت: این دانشمندان و نخبگان از 31 کشور دنیا اسلام هستند که با هدف بسترسازی شکل گیری تعاملات فناوری گرد هم می آیند.

مشاور رئیس بنیاد نخبگان تاکید نمود:ایجاد و راهنمایی بسترهای به اشتراک گذاری ظرفیت ها و توانمندی های دنیا اسلام در عرصه علم و فناوری به منظور حل مساله های علم و فناوری دنیا اسلام و اجتماع سازی فعالان این عرصه از اهداف نشست استپ به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تاکنون این نشست ها در تهران، کوالالامپور، مالزی، پاکستان برگزار شده است، گفت: قرار است ششمین استپ از 18 تا 21 آبان در دانشگاه های شریف، الزهرا، صدا و سیما، امام صادق (ع) برگزار گردد.

برگزاری جایزه مصطفی (ص) در بیستم آبان ماه

سهراب پور با بیان اینکه سومین دوره اعطای جایزه بیستم آبان ماه در تالار وحدت برگزار می گردد، گفت: همزمان با این برنامه استپ دانشمندان در دانشگاه های دیگر به تبادل علم و فناوری و شبکه سازی علم و فناوری می پردازند.

وی با بیان اینکه هنوز برندگان نهایی مسابقه معین نشده اند، گفت: این یک جایزه بین المللی بوده و محلی نیست. چون از آن به عنوان نوبل اسلامی یاد می گردد به همین دلیل برگزیدگان با دقت بیشتری انتخاب می شوند.

دبیر ششمین نشست تبادل علم و فناوری استپ تاکید نمود: دانشمندان دنیا اسلام با دانشمندان برتر تراز اول غربی در ارتباط هستند ولی اطلاعات شان از یکدیگر زیاد نیست به همین دلیل این جایزه می تواند در راستای شبکه سازی دنیا اسلام باشد تا دانشمندان غربی آنها را به خوبی بشناسند.

5 حوزه مورد بحث توسط دانشمندان

در ادامه محمدمهدی جعفری دبیر اجرایی ششمین نشست تبادل علم و فناوری استپ گفت: در این نشست موضوعاتی در حوزه های سلامت، زنان و علم و فناوری، آب و انرژی، تأمین اقتصادی علم و فناوری، ارتباطات علوم در دانشگاه ها توسط این دانشمندان، مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه موضوعات مورد بحث در این نشست، موضوعاتی مسئله محور هستند، اضافه نمود: هدف از برگزاری این نشست، راهنمایی بسترهایی برای به اشتراک گذاری ظرفیت ها و توانمندی های دنیا اسلام است که در این راستا راهکارها و سازوکار شکل گیری شبکه های علم و فناوری دنیا اسلام در این نشست مورد شناسایی قرار می گیرد.

جعفری با اشاره به دیگر اهداف نشست استپ گفت: شناسایی شبکه های همکاری موجود در دنیا اسلام و تعریف مدل های همکاری با آنها در راستای ارتقای نقش شبکه سازی بنیاد، شکل دهی شبکه های جدید در حوزه علم و فناوری دنیا اسلام، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی در مسائل کلیدی در حوزه علم و فناوری، از دیگر محورهای نشست استپ به شمار می رود.

وی با اشاره به نشست های استپ در سال های گذشته گفت: تاکنون بیش از 150 دانشمند برجسته از 27 کشور دنیا در قالب جلسات ATA گرد هم آمده اند و تفاهمنامه های همکاری زیادی بین دانشگاه ها در قالب نشست استپ منعقد شده است.

جعفری ادامه داد: همچنین اجرای برنامه های همکاری مشترک میان دانشمندان برجسته و شکل گیری کارگاه های تخصصی با مشارکت فعالان علم و فناوری دنیا اسلام، شکل گیری شبکه آزمایشگاهی دنیا اسلام، ارائه گرنت های تحقیقاتی، شکل گیری بسترهای تبادل دانشجو، از جمله دستاوردهای برنامه های استپ طی پنج سال گذشته بوده است.

دبیر اجرایی ششمین نشست تبادل علم و فناوری استپ توضیح داد: حوزه های ششمین نشست استپ، سلامت، آب و انرژی، همکاری های علمی، تأمین اقتصادی علم و فناوری، بانوان و علم و فناوری و ارتباطات علم هستند.

وی با اشاره به حضور 85 دانشمند و نخبه عرصه علم و فناوری در ششمین نشست استپ گفت: این دانشمندان از کشورهای مالزی، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، عمان، انگلیس، هند، عراق و آمریکا هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 309

به "85 دانشمند فعال از کشورهای اسلامی گرد هم می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 دانشمند فعال از کشورهای اسلامی گرد هم می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید