یادمان های کرمانشاه تکمیل وبازسازی می گردد، تهیه سند چشم اندازبنیاد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سرهنگ مرادعلی محمدی ظهر امروز پنجشنبه در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان کرمانشاه، از گردآوری خاطرات فرماندهان هشت سال دفاع مقدس استان با همکاری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و نهاد کنگره شهدا اطلاع داد و گفت: تا خاتمه سال جاری 51 جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس و در رشته های خاطره نویسی، شعر، وصیت نامه شهدا و ... آماده خواهد شد که تا به امروز 20 جلد آن به چاپ رسیده و مابقی تا خاتمه سال انجام خواهد شد.

یادمان های کرمانشاه تکمیل وبازسازی می گردد، تهیه سند چشم اندازبنیاد

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی در ادامه با اشاره به ساخت یادمان ها و فعالیتهای عمرانی این حوزه در استان کرمانشاه، اضافه کرد: بر اساس طرح گردشگری راهیان نور و تعیین شدن جهت کاروان ها، بازسازی تمامی یادمان ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار استان کرمانشاه با بیان اینکه بازسازی 6 یادمان در استان به اتمام رسیده است، اضافه کرد: بازسازی 7 یادمان دیگر نیز در دست اقدام و سه یادمان نیز در حال طرح ریزی است.

محمدی از اختصاص بیش از 12 میلیارد اعتبار برای بازسازی یادمان گیلانغرب اطلاع داد و گفت: این یادمان در فضایی به مساحت 50 هزار متر مربع و با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: 15 هکتار زمین توسط سپاه برای ساخت این اثر فرهنگی در نظر گرفته شده و گروه مشاور ساخت آن انتخاب و در روزهای آینده کارهای عملیاتی پروژه شروع می گردد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار استان کرمانشاه گفت: اهداف کل بنیاد حفظ آثار اخیرا در قالب سند چشم انداز بنیاد تهیه و ابلاغ شده است و به دست هیئت امنای شورای عالی دفاع مقدس نیز رسیده است و بر اساس این سند، بنیاد در جهت ارزشهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حرکت می نماید.

وی توضیح داد: ایجاد مرجعیت علمی و ایجاد ساز و کارهای جمع آوری اسناد و مدارک شهدا و بهره گیری از رسانه ها و فناوری های ملی به ویژه در فضای مجازی از موضوع های مهم در دستور کار بنیاد است.

محمدی در سرانجام با اشاره به اینکه در سال 92 همایشی تحت عنوان مجمع پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شده است، گفت: در این همایش حدود 200 نفر از اساتید دفاع مقدس حضور داشته اند و در همایش امروز نیز هم اندیشی اساتید و همدلی آنها در راستای پاسداری از ارزشهای انقلاب مورد نظر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 729

به "یادمان های کرمانشاه تکمیل وبازسازی می گردد، تهیه سند چشم اندازبنیاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادمان های کرمانشاه تکمیل وبازسازی می گردد، تهیه سند چشم اندازبنیاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید