غذای میلیون ها انسان ساکن در مریخ چه خواهد بود؟

به گزارش مجله سرگرمی، محققان بر این باورند که جمعیت یک میلیونی پایدار و خودکفا می تواند در طول 100 سال وارد مریخ گردد.

غذای میلیون ها انسان ساکن در مریخ چه خواهد بود؟

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، مطالعه علمی جدید با عناصری از مدل سازی توسط کوین کانون و دانیل بریت از دانشگاه فلوریدای مرکزی، آنجام شده، حاکی از آن است که ابتدا 12 نفر در مریخ فرود خواهند آمد و پس از آن تعداد بیشماری سفینه فضایی باید تقریباً هر 26 ماه یکبار مسافر خود را به مریخ ببرند.

اما در این میان سوالان اساس پیش خواهد آمد، آیا زنان می توانند در مریخ فرزندان خود را به جهان بیاورند؟ و چگونه می توان مشکل برق را حل کرد و آن ها چه می خورند؟

این دو مولف در مطالعه خود، به طرحی که توسط ایلان ماسک و شرکت وی SpaceEx تهیه شده بود، متکی بودند. فضاپیما های متعدد باید از 100 تا 200 نفر مسافر در هر پرواز به مریخ منتقل نمایند که در هر فرصت ممکن تقریباً هر 26 ماه یکبار این سفرها انجام خواهد شد. رشد جمعیت، هم به وسیله مهاجرت و با تولد فرزندان در مریخ تأمین می گردد.

کوین کانون و دانیل بریت در مطالعه خود نشان دادند که چهار از پنج نوع مواد مصرفی اصلی مورد احتیاج برای شهرک نشینان مریخ (انرژی، آب، اکسیژن و مصالح ساختمانی) می توانند در مقادیر کافی از سطح مریخ استخراج شوند. در مریخ فقط مواد غذایی قابل دسترسی نیست؛ بنابراین چگونه می توان مشکل مواد غذایی را در آنجا حل کرد؟ مولفان این مطالعه پیشنهاد می نمایند که ساکنان فضایی جدید در مریخ به پرورش گیاهان، حشرات و گاو برای تغذیه ژنتیکی- سلولی خود بپردازند.

در گذشته پیشنهاد می شد که گیاهان بطور گسترده در مریخ کاشته گردد، ولی کاشت محصولات دارای کالری بالا به منظور تغذیه انبوهی ار مردم بسیار مهم است. پرورش حشرات نیز بسیار مفید است، زیرا چنین پرورشی تعداد کالری زیادی در هر واحد مساحت را به بار خواهد آورد. جیرجیرک های خانگی به بهترین وجه برای این هدف مناسب هستند و هم اینک در برخی از گرانولا های گندمی مورد استفاده قرار گرفتند.

غذا های غنی از پروتئین را می توان از سلول هایی که در بیوراکتور ها رشد می نمایند نیز دریافت کرد. جالب اینجاست که ماهی در مریخ از گوشتی که از سلول ها فراوری گردد، محبوبیت بیشتری دارد، زیرا این محصول را می توان در دما های پایین تر (حدود 20 درجه سانتیگراد) نگه داری کرد، در حالی که سلول های حیوان های خونگرم به گرمای 37 درجه سانتیگراد احتیاج دارند.

رشد دادن گیاهان در خاک مریخ بسیار سخت خواهد بود، زیرا مقدار زیادی نمک کلریک اسید و سایر مواد شیمیایی موجود در رسوبات در خاک آن سیاره وجود دارد. گیاهان در چنین شرایطی در مریخ به سرعت درگذشتند و کرم های خاکی در آن سرزمین خفه شدند.

هنوز تعیین نیست که آیا زنان به راحتی می توانند در مریخ فرزندان به جهان بیاورند، یا نه؟ زیرا گرانش مریخ تنها 38 درصد از زمین است. بدن انسان با شرایط زمینی سازگار شده و هنگامی که وزن هر جسم همواره یک سوم کمتر از حد معمول باشد، ممکن است عوارض غیر منتظره ای بوجود آیند. کشاورزان مریخی ممکن است با مسائل دیگری از جمله بیماری های ناشناخته گیاهی که باعث از بین رفتن محصولات زراعی می شوند، روبرو شوند که باعث گرسنگی در بین مهاجران گردد.

نکته مثبت این است که فناوری های فراوری مواد غذایی کارآمد و پایدار در مریخ می توانند به نفع افراد بیشتری باشند که با تغییرات آب و هوا در کره زمین سازگار می شوند و بنابراین می توانند برای کل تمدن زمینی ما ارزشمند باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 571

به "غذای میلیون ها انسان ساکن در مریخ چه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای میلیون ها انسان ساکن در مریخ چه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید