سیل، 140 میلیارد ریال خسارت به آثار تاریخی کرمانشاه وارد کرد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: بر اثر بارندگی های شدید روزهای گذشته 140 میلیارد ریال خسارت به آثار تاریخی این استان وارد شد.

سیل، 140 میلیارد ریال خسارت به آثار تاریخی کرمانشاه وارد کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی این استان، با اعلام این خبر افزود: در جریان سیل اخیر آثار تاریخی با توجه به قدمت آنها بیشترین خسارت را متحمل شده اند.

او افزود: متاسفانه در این سیلاب ها بخش هایی از زیرساخت های ما در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دچار خسارت شده است.

وی افزود: عمده خسارت هایی که داشته ایم مربوط به شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بابیان اینکه پس از اعزام بعضی از کارشناسان این اداره کل برای ارزیابی میزان خسارات وارده شده به شهرستان های سیل زده، افزود: ارزیابی های اولیه کارشناسان ما حاکی از آن است که بسیاری از بناهای تاریخی، تاسیسات گردشگری و بازارچه های صنایع دستی در این شهرستان ها دچار آسیب شده است.

به گفته قادری طی روزهای آینده میزان دقیق خسارات و تعداد بناها و زیرساخت های آسیب دیده اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه بیش از 4 هزار اثر تاریخی در مناطق مختلف استان دارد که بیش از 2 هزار و 250 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 277

به "سیل، 140 میلیارد ریال خسارت به آثار تاریخی کرمانشاه وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل، 140 میلیارد ریال خسارت به آثار تاریخی کرمانشاه وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید