آنالیز گوشی شیائومی Redmi Note 8T: توازن قیمت و امکانات با طراحی مدرن و جوان پسند

به گزارش مجله سرگرمی، همه گوشی های شیائومی سری ردمی نوت 8 در بازار با موفقیت روبرو شدند و فروش خوبی داشتند. پیش از این، گوشی ردمی نوت 8 پرو را آنالیز کردیم و امروز می خواهیم سراغ ردمی نوت 8 تی برویم.

آنالیز گوشی شیائومی Redmi Note 8T: توازن قیمت و امکانات با طراحی مدرن و جوان پسند

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این گوشی 6 نوامبر 2019 معرفی گردید و همان زمان هم وارد بازار شد. به یک صفحه نمایش 6.3 اینچی IPS LCD، پردازنده مرکزی اسنپدراگون 665، ماژول دوربین چهارگانه و باتری 4 هزار میلی آمپر ساعت مجهز است تا موفقیت های این خانواده را تکرار کند.

به طور کلی، گوشی های سری ردمی نوت 8 شیائومی به کارایی بالا، کیفیت مناسب و قیمت مالی مشهور هستند. باتری هایی عظیم با عملکردی سریع دارند و دقیقا محدوده متوسط بازار را هدف قرار دادند.

طراحی: مدرن و جوان پسند

درون جعبه گوشی ردمی نوت 8 تی یک شارژر 18 واتی می بینید که خوش حال نماینده است. یکی از تفاوت عظیم Redmi Note 8T با مدل Redmi Note 8 در همین شارژر 18 واتی است. برای ردمی نوت 8 یک شارژٰ 10 واتی دیده بودیم.

جنس بدنه این گوشی در جلو و پشت، شیشه گوریلا گلس 5 با پوششی از نانو است تا در برابر قطرات آب مقاوم باشد. همانند سایر گوشی های میان رده امروزی، شاهد افکت های جذابی روی بدنه پشتی گوشی هستیم.

شیائومی گوشی ردمی نوت 8 تی را در سه رنگ گرادیانی آبی، سفید و خاکستری روانه بازار نموده است. مسلما رنگ آبی جذاب تر و شیک تر است ولی برای افرادی که دوست ندارند گوشی آن ها زیاد به چشم بیاید؛ رنگ های سفید و خاکستری مناسب است.

طراحی Redmi Note 8T مدرن و با سلیقه نسل جوان کاملا تطابق دارد. یک ناچ قطره ای در پنل نمایشگر دیده می گردد و دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی درون آن است. در سه کناره نمایشگر حاشیه های باریکی دیده می گردد ولی حاشیه بخش پایین بیشتر از حد استاندارد گوشی های امروزی است و کمی توی ذوق می زند. به ویژه اینکه روی آن برند Redmi هم حک شده است.

خبری از چراغ LED مخصوص اعلانات نیست و بلندگو هم در بریدگی بالای صفحه نمایش قرار گرفته است. در فریم پایین شاهد جک هدفون، میکروفون و درگاه USB-C هستیم. در کناره سمت راست کلید پاور و کنترل حجم صدا قرار گرفته و در کناره سمت چپ هم اسلات سه تایی سیم کارت و کارت حافظه را داریم.

در قاب پشتی شاهد یک ماژول دوربین چهارگانه عظیم و عمودی هستیم. فلاشر در کنار آن ها کار شده و حسگر اثر انگشت هم به شکل دایره ای با کمی فاصله از دوربین ها دیده می گردد.

برآمدگی ماژول دوربین زیاد است و وقتی گوشی را روی سطح صافی قرار می دهیم؛ مرتب تکان می خورد. گوشی زیاد سبکی نیست و با وزن 200 گرم و ضخامت 8.6 میلی متر نشان می دهد کیفیت بدنه و ساخت بالایی دارد.

نمایشگر: کیفیت و روشنایی بالا

جزو معدود گوشی هایی است که یک صفحه نمایش نسبتا کوکچ تر 6.3 اینچی از نوع IPS LCD دارد. رزولوشن این نمایشگر 2340 در 1080 پیکسل است و تراکم پیکسلی آن به 409 پیکسل در هر اینچ می رسد.

کنتراست این صفحه نمایش 1500:1 و روشنایی آن بین 430 تا 460 نیت در نوسان خواهد بود. مقدار سیاهی هم بین 0.250 تا 0.330 متغیر است.

روشنایی این نمایشگر بسیار بالا است. در زیر نور خورشید ممکن است روشنایی نمایشگر به 600 نیت برسد. شیائومی گزینه های زیادی برای تنظیم نور و رنگ نمایشگر در اختیار کاربران قرار داده است تا کاملا مطابق سلیقه خودشان رنگ های روشن و تیره، سرد و گرم و اشباع شدگی آن ها را تنظیم نمایند.

از دیدن تصاویر و ویدئوها روی این نمایشگر لذت خواهید برد. حتی باز کردن برنامه ها و کار با آن ها در ردمی نوت 8 تی هیجان انگیز خواهد بود.

سخت افزار: مصرف انرژی کمتر، سرعت پایین تر

یکی دیگر از تفاوت های عظیم ردمی نوت 8 تی با ردمی نوت 8 در پشتیبانی از فناوری NFC است.

گفتیم یک باتری نسبتا عظیم 4000 میلی آمپرساعتی روی این گوشی داریم که از فناوری شارژ سریع با توان 18 وات پشتیبانی می نماید. در عرض 30 دقیقه می توان 45 درصد باتری را با این شارژر پر کرد.

با رابط کاربری MIUI 10 می توان 108 ساعت روشن بماند. در پخش ویدئو نزدیک به 14 ساعت و نیم و در وب گردی حدودا 14 ساعت دوام می آورد و برای مکالمه 27 ساعت و 19 دقیقه زمان دارید.

پردازنده مرکزی نسبتا جدید اکوالکام اسنپدراگون 665 روی ردمی نوت 8 تی سوار شده است. این تراشه نسبت به اسنپدراگون 770 کمی بهبود پیدا نموده است و از فرآیند ساخت 11 نانومتری سود می برد.

اسنپدراگون 660 هشت هسته ای است که چهار هسته Kryo 260 Gold با نهایت سرعت 2.0 گیگاهرتزی و چهار هسته Kryo 260 Silver با نهایت سرعت 1.8 گیگاهرتزی کار می نمایند. در کنار این ها، پردازنده گرافیکی Adreno 610 را می بینیم که 20 درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به Adreno 512 دارند ولی از سرعت پایین تری هم برخوردار است.

از نظر کارایی بهتر از بسیاری از گوشی های میان رده بازار از جمله گلکسی A30، گلکسی M30، ردمی نوت 7 و ردمی نوت 8 است.

شیائومی این گوشی را با مقدار حافظه 3 و 4 گیگابایت و فضای ذخیره سازی 32 و 64 و 128 گیگابایت روانه بازار نموده است.

دوربین: تصاویری زنده

ردمی نوت 8 تی جزو اولین گوشی هایی در سال 2019 بود که از ماژول دوربین چهارگانه استفاده کرد. از بالا به پایین شاهد لنزهای اولتراواید، اصلی، تشخیص عمق و ماکرو هستیم.

لنز اصلی 48 مگاپیکسلی از نوع ISOCELL Bright GM2 و تولیدی شرکت سامسونگ است. از دریچه دیافراگم f/1.8 و ابعاد 1 تا 2.25 اینچ سود برده و می تواند به صورت ترکیبی تصاویر 12 مگاپیکسلی ثبت کند.

لنز اولتراواید این گوشی 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و زاویه 119 درجه ای است. لنزهای ماکرو و عمق سنج هم 2 مگاپیکسلی با دهانه f/2.4 هستند.

از فیلم برداری 4K پشتیبانی می نماید و به جای مود Pro شاهد یک مودم 48M در نرم افزار دوربین هستیم.

مانند همواره، تصاویر گرفته شده با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، حتی در حالت 12 مگاپیکسلی کیفیت بسیار عالی با کمترین نویز دارند. جزئیات در این تصاویر این قدر بالا است که انگار عکس دارد با شما به طور زنده حرف می زند.

رنگ ها کاملا طبیعی و کنترل شده هستند. شاید در بعضی مناظر شلوغ شاهد افت کیفیت جزئیات باشیم ولی در غالب اوقات عکس ها رضایت بخش هستند.

لنزهای ماکرو و اولتراواید این گوشی هم در طول روز خوب کار می نمایند ولی در شب و زیر نور کم، کمی افت کیفیت و ازایش نویز را می بینیم که در سایر دوربین های میان رده هم کم و بیش شاهدش هستیم.

حرف آخر: توازن قیمت و امکانات

تفاوت زیادی میان ردمی نوت 8 تی و ردمی نوت 8 نیست. در کل باید این گوشی را یک میان رده مالی و ارزان قیمت برای عامه مردم دانست. در ایران قیمتی نزدیک به 5.5 میلیون تومان پیدا نموده است که البته قبلا ارزان تر و نزدیک به 4 میلیون تومان بود.

شما با خرید این گوشی از یک ماژول دوربین چهارگانه، باتری عظیم و با دوام بالا به همراه شارژر 18 واتی، نمایشگر بسیار با کیفیت 6.3 اینچی و کیفیت بدنه بالا و شیشه ای برای یک گوشی میان رده برخوردار خواهید شد.

در عوض، شاید وزن و ارتفاع زیاد گوشی برایتان جالب نباشد یا انتظار پردازنده و قدرت گرافیکی بالاتری را داشته باشید. حتما در صورت تصمیم گیری برای خرید این گوشی، مدل 4 گیگابایت رم و ظرفیت 64 گیگابایت را بخرید!

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1197

به "آنالیز گوشی شیائومی Redmi Note 8T: توازن قیمت و امکانات با طراحی مدرن و جوان پسند" امتیاز دهید

701 کاربر به "آنالیز گوشی شیائومی Redmi Note 8T: توازن قیمت و امکانات با طراحی مدرن و جوان پسند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گوشی شیائومی Redmi Note 8T: توازن قیمت و امکانات با طراحی مدرن و جوان پسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید