بازگرداندن کتاب دعا به کتابخانه پس از 43 سال

به گزارش مجله سرگرمی، کتابی که قرار بود بیش از چهار دهه پیش به کتابخانه ای در شهر ساری انگلستان بازگردانده گردد، پس از 43 سال به خانه خود بازگشت.

بازگرداندن کتاب دعا به کتابخانه پس از 43 سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، کتاب موسوم به بیشه طلایی یا راهنمای دعاها و مناجات روزانه نوشته جرمی تیلر در حالی به کتابخانه دانشگاه رویال هالووی بازگردانده شده که همراه آن نامه ای درباره نشانه های احتمالی فرد امانت گیرنده هم به چشم می خورد. هر چند کتاب در تمام این سال ها سالم مانده و احتمالا جریمه ای معادل 6278 پوند برای دیرکرد بازگرداندن به آن تعلق می گیرد.

کتابخانه دانشگاه رویال هالووی در صفحه توییتر خود با اشاره به سالم بودن راهنمای دعاها و مناجات روزانه به شوخی چنین نوشت: این یک خبر رسمی است! جایزه طولانی ترین سررسید کتاب کتابخانه بدون احتیاج به مشورت با دیگر کتابخانه ها به برنده ما می رسد و ما این جایزه ارزشمند را در نخستین جشن به خودمان می دهیم. می دانیم مردم نسبت به دیرکرد کتاب ها احساس گناه می نمایند و امیدواریم کسی که کتاب را امانت گرفته بود، در 15500 شب گذشته راحت خوابیده باشد.

کتاب بیشه مقدس نخستین بار در 1655 منتشر شده و شامل دعاهایی درباره شهوت، غرور، ناتوانی در انجام دادن کارهای خوب و یک دعا با موضوع مرگ مقدس و شاد است. مدیران کتابخانه رویال هالووی به هویت فرد ارسال نماینده کتاب و محتوای نامه ای که همراه کتاب آمده و درباره نشانه های فرد امانت گیرنده است، اشاره نکرده اما از دانشجویان علاقه مند خواسته اند برای خواندن آن به میز کتابداران مراجعه نمایند.

درست یک سال پیش در این روزها کتاب ماجراهای بیوولف نوشته سی ال تامسن پس از حدود 40 سال به کتابخانه شتلند بازگردانده شد. سررسید این کتاب دسامبر سال 1975 بود. سال 2016 هم زنی در نیوزیلند یک کتاب را 67 سال پس از موعد مقرر به کتابخانه بازگرداند.

با این حال، رکورد دیرترین سررسید همچنان در اختیار جورج واشنگتن است. نخستین رئیس جمهوری آمریکا پنج اکتبر 1789 قانون ملت ها را از کتابخانه ای در نیویورک امانت گرفت و این کتاب 221 سال بعد یعنی در 2010 به خانه اصلی خود بازگشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 186

به "بازگرداندن کتاب دعا به کتابخانه پس از 43 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگرداندن کتاب دعا به کتابخانه پس از 43 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید