ایران به دنبال جلب توجه گردشگران ولخرج چینی

به گزارش مجله سرگرمی، ایران از سال 2011 در فهرست مقصد امن چینی ها جای گرفته است، اما سهم آن از این منبع 130 میلیون نفری گردشگر در دنیا، کمتر از یک درصد است.

ایران به دنبال جلب توجه گردشگران ولخرج چینی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دولت ایران، با برگزاری کنفرانس های بین المللی که با هدف اطلاع رسانی به شهروندان چینی سازمان یافته اند، کوشش زیادی می نماید تا گردشگران دست و دل باز چینی را جذب خود کند.

علی رغم روابط تجاری نزدیک بین ایران و چین، اما سهم ایران از بزرگ ترین بازار منبع گردشگری در دنیا بسیار کمتر از پتانسیل آن است.

بر اساس آخرین آماری که سفارت چین منتشر نموده است، در حدود 117٬000 گردشگر ایرانی در سال 2017 ویزای چین را دریافت نموده اند؛ این در حالی است که تعداد گردشگران چینی که وارد ایران شده اند فقط 70٬000 نفر است.

با این که تعداد گردشگران چینی از ایران طی 6 ماه گذشته در حدود 8٪ افزایش یافته است، اما ایران هنوز راه زیادی تا رسیدن به هدف خود مبنی بر سهم یک درصدی داشتن از این بازار، پیش رو دارد.

طبق آمارهای منتشر شده، کشورهای هنگ کنگ، ماکائو، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، سنگاپور، ویتنام، ایالات متحده آمریکا و فرانسه جزء پر طرفدارترین مقاصد گردشگری هستند که چینی ها به آن جا سفر می نمایند.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 476

به "ایران به دنبال جلب توجه گردشگران ولخرج چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به دنبال جلب توجه گردشگران ولخرج چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید