تور استرالیا ارزان: اولین زن مسافر تنها در سفر دور استرالیای خود، به انتهای راه رسید

به گزارش مجله سرگرمی، ترا روآم، به انتهای اودیسه 20.000 کیلومتری خود در استرالیا نزدیک می گردد.

تور استرالیا ارزان: اولین زن مسافر تنها در سفر دور استرالیای خود، به انتهای راه رسید

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

در ماه می امسال، ترا روآم، پیاده روی طولانی خود به دور استرالیا را به سرانجام خواهد رساند و به شهر بندری نیوکاسل خواهد رسید. او، این جهت 20.000 کیلومتری را بدون همسفر و به شکل پیاده روی در بیابان های وسیع استرالیا پیموده است و اکنون به سوی شهری می رود که در آن متولد شده است.

این پیاده روی از سال 2010 شروع شد که روآم از بیماری روانی و خودکشی نافرجام خود جان سالم به در برد و تصمیم گرفت تا به تنهایی به بیابان های دور افتاده استرالیا سفر کند و از شهرهای کوچک و بزرگ عبور کند. حتی برای مسافر مجرب و ورزیده ای مثل روآم (او به مراکش و هندوستان هم سفرهای بسیاری نموده است)، این سفر، سفری طولانی و چالش برانگیز بوده است.

روآم می گوید:

چند ماه پیاده روی در بیابان های استرالیا بدون هیچ همسفری، من را از لحاظ فیزیکی و روانی بیشتر از هر کاری که تا به حال انجام داده ام به چالش کشید. فرق زیادی بین تنهایی و با خود بودن و تنهایی و بی کس بودن وجود دارد؛ اما تنها زمانی مرز بین این دو محو خواهد شد که شما، خسته باشید و دل تان برای دوستان و خانواده تان تنگ شده باشد.

تنهایی و بدون حضور یک تیم پشتیبان، موقعیتی چالش برانگیز برای روآم بود. او که با چرخ دستی ساخته دست خودش سفر می کرد، باید برای زنده ماندن رژیم غذایی و مصرف مایعات خود را مدیریت می کرد. در خارج از محیط شهری که او مجبور است چرخ دستی 115 کیلوگرمی خود را هل بدهد که بیشتر سنگینی آن به خاطر آب هایی است که حمل می نماید، دیگر جای زیادی برای حمل وسایل لوکس و اضافی باقی نمی ماند.

او می گوید:

من هر روز در حین پیاده روی 10 لیتر نوشیدنی به همراه الکترولیت در رطوبت و دمای نزدیک به 40 درجه سانتیگراد می نوشم. هیچ آب اضافی برای شستشو وجود ندارد، حتی به مقدار ای که بتوانم دندان هایم را مسواک بزنم.

با این که او به دقت غذای خود را جیره بندی می نماید، ولی هر محاسبه اشتباهی می تواند عواقب مرگباری برای او به همراه داشته باشد.

روآم، که تنها 500 کیلومتر از راهش به جای مانده است، معتقد است که پیاده روی، دیدگاه متفاوتی نسبت به استرالیا به او بخشیده است:

پیاده روی، تمام تجربه های حسی هر چشم اندازی که از آن گذشته ام را به من منتقل نموده است. این کار، آگاهی کاملی از کشورم و درک عمیق تری از افرادی که تصمیم گرفته اند در یکی از سخت ترین محیط های دنیا زندگی نمایند، به من بخشیده است.

روآم، که از روبین دیویدسون (نویسنده کتاب خاطرات جهتها که با یک شتر به استرالیا سفر کرد) الهام گرفته است، تجربیات خود را در وبلاگ خودش با دیگران به اشتراک می گذارد. او، به جای این که بخواهد سفر خود را در نیوکاسل به سرانجام برساند، به این فکر می نماید تا دور استرالیا گردش کند.

او با خنده می گوید:

این کار را در جهت مخالف جهت فعلی انجام خواهم داد تا بتوانم هر چیزی را که در دور اول پشت سر گذاشتم ببینم و در برخی از مکان ها، از خط سیر اصلی خودم منحرف شوم و سفرهای کوچک دیگری به نقاط دیگری که توجهم را به خود جلب نموده اند، داشته باشم.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2008

به "تور استرالیا ارزان: اولین زن مسافر تنها در سفر دور استرالیای خود، به انتهای راه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: اولین زن مسافر تنها در سفر دور استرالیای خود، به انتهای راه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید