افزایش 6 درصدی قربانیان کرونا در دنیا؛ سهم هند یک فوتی از هر 4 نفر

به گزارش مجله سرگرمی، طبق گزارش به روز شده سازمان دنیای بهداشت، در هفته منتهی به 12 اردیبهشت، مرگ ومیر ناشی از کرونا در دنیا افزایشی شش درصدی را نسبت به هفته قبل از آن داشته که در این میان سهم هند 25 درصد کل قربانیان بوده است.

افزایش 6 درصدی قربانیان کرونا در دنیا؛ سهم هند یک فوتی از هر 4 نفر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق اعلام سازمان دنیای بهداشت، بیش از 93 هزار نفر در هفته منتهی به روز یکشنبه جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند که شش درصد بیش از هفت روز قبل از آن بوده است.

به گزارش تاس، این نهاد در گزارش هفتگی به روز شده خود گفت: بعد از نُه هفته متوالی افزایشی، برای دومین هفته، تعداد موارد ابتلا به کرونا در سطح دنیا در بالاترین سطح از زمان شروع همه گیری با پنج میلیون و 700 هزار ابتلای جدید نهاده شد. تعداد فوتی های جدید هم فرایند افزایشی خود برای هفتمین هفته متوالی را طی کرد و بیش از 93 هزار قربانی در یک هفته به ثبت رسید.

طبق این گزارش، این نهاد دنیای از 5 میلیون و 705 هزار و 981 ابتلای جدید در سطح دنیا و 93 هزار و 523 فوتی در فاصله 26 آوریل تا دوم مه (6 تا 12 اردیبهشت) آگاه شد.

بیشترین رشد قابل توجه در موارد ابتلا (بیش از 19 درصد) در جنوب شرقی آسیا به ثبت رسید که طبق طبقه بندی سازمان دنیای بهداشت هند را هم شامل می گردد. میزان مرگ و میر در جنوب شرقی آسیا هم بیش از 48 درصد افزایش داشته است.

هند با ثبت دو میلیون و 590 هزار ابتلا، بیشترین موارد ابتلای هفتگی را در کشورهای درگیر داشته و بعد از آن برزیل با بیش از 421 هزار مورد ابتلای جدید و آمریکا با بیش از 346 هزار ابتلا نهاده شده اند.

رویترز هم در همین خصوص گزارش داد در هفته مذکور، هند حدود نیمی از مبتلایان جدید را به خود اختصاص داد. در همین حال، این کشور دیروز مرز 20 میلیون مبتلا را رد کرد و در شبانه روز گذشته برای چهاردهمین روز متوالی آمار بالای 300 هزار مبتلا را (به طور دقیق 382 هزار و 315 مورد جدید ابتلا) را ثبت کرد و همچنین شاهد سه هزار و 780 فوتی جدید در شبانه روز گذشته بود.

طبق گزارش روز چهارشنبه این سازمان، هند 46 درصد موارد ابتلا و 25 درصد فوتی های دنیای را در هفت روز مورد ذکر به خود اختصاص داد.

سازمان دنیای بهداشت همچنین گفت کرونای انگلیسی در سه کشور دیگر هم شناسایی شد تا تعداد کشورهای درگیر با این نوع جهش یافته کووید به 142 مورد برسد. نوع آفریقای جنوبی این ویروس هم تا به امروز در 97 کشور شناسایی شده است.

هند روز سه شنبه به دومین کشور دنیا بعد از آمریکا تبدیل شد که تعداد موارد ابتلا به کرونای آن از 20 میلیون نفر فراتر رفت. دیروز همچنین آمار رسمی قربانیان این کشور از 220 هزار نفر عبور کرد.

این در حالی است که کارشناسان و کارکنان بهداشتی می گویند آمار واقعی بسیار بالاتر از آمار مذکور است. با این حال، دولت هند می گوید نرخ ابتلا از 30 آوریل که 400 هزار مورد ابتلای روزانه به ثبت رسید فرایندی کاهشی را طی نموده است.

نارندا مودی نخست وزیر هند به دلیل عملکردش در مقابله با همه گیری کرونا و در حالی که بیمارستان های این کشور با کمبود گسترده اکسیژن روبرو هستند، با نقدها زیادی روبرو است. با این حال، حزب حاکم بهاراتیا جانتا، حزب وی در مقابل درخواست ها برای اعمال محدودیت های ملی جدید مقاومت می نماید.

علاوه بر این، به دلیل خیز موارد فوتی، ظرفیت مراکز مخصوص سوزاندن اجساد هم تکمیل شده است. شورای وزیران هند اخیراً شرایط موجود را بحران قرن نامید.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1665

به "افزایش 6 درصدی قربانیان کرونا در دنیا؛ سهم هند یک فوتی از هر 4 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 6 درصدی قربانیان کرونا در دنیا؛ سهم هند یک فوتی از هر 4 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید