آیا دو شخصیت متفاوت می توانند با یکدیگر ازدواج کنند؟

به گزارش مجله سرگرمی، در مطلب زیر به چند تفاوت در ویژگی های شخصیتی افراد که ممکن است مشکلاتی را در زندگی زناشویی ایجاد کنند پرداخته ایم.

آیا دو شخصیت متفاوت می توانند با یکدیگر ازدواج کنند؟

به گزارش گروه وبگردی خبرنگاران، بعضی می گویند: ازدواج به این معنا نیست که دو نفر یکسان فکر کنند، بلکه باید باهم فکر کنند. زوجین باید درک کنند که مرد و زن به طور ذاتی با یکدیگر متفاوت اند، اما آیا تفاوت زن و مرد به این معناست که دو شخصیت متفاوت می توانند باهم ازدواج کنند؟

ازدواج و تشکیل خانواده یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فردی است. از این رو انتخاب همسر مناسب، اهمیت زیادی در این تصمیم گیری مهم و سرنوشت ساز دارد. اگر شما هم قصد ازدواج دارید بهتر است با شناخت کامل از طرف مقابل این کار را انجام دهید تا نتیجه مطلوب و ایده آلی را به دست آورید. همچنین قبل از هر چیزی بدانید که چه شخصیت هایی مناسب ازدواج با شما نیستند و با چه افرادی نباید ازدواج کنید؟ در زیر چند تفاوت در ویژگی های شخصیتی وجود دارد که ممکن است مسائلی را در زندگی زناشویی ایجاد کنند.

بیشتربخوانید

  • برای ازدواج، سوزن انتخابتان روی ظاهر فرد گیر نکند!

تفاوت سلیقه ها و علایق

اینکه افراد علایق متفاوتی داشته باشند تا حدودی طبیعی است مثلاً یک نفر دوست دارد اوقات فراغتش را در طبیعت سپری کند و دیگری علاقه مند به سینما و موزه و ... است، اما اختلافات زیاد در مورد عادات غذایی، طرز لباس پوشیدن، ژانر فیلم ها، مکان موردعلاقه و... ازجمله مواردی است که حتماً باید قبل از ازدواج آن ها را موردبررسی قرار داد، زیرا این تفاوت ها در برهه ای از زندگی ممکن است منجر به مشاجره شود.

تفاوت شخصیتی

طبیعتاً همه افراد نمی توانند مثل هم باشند. هر شخص ویژگی های شخصیتی مختص به خود را دارد، اما ازدواج یک فرد درون گرا با برون گرا، مسئولیت پذیر با بی انگیزه، صبور و آرام با عصبی، اجتماعی با منزوی و انعطاف پذیر با محافظه کار ممکن است در زندگی زناشویی مشکل ساز باشد. اگرنه همیشه، اما حداقل در مقاطع خاصی از زندگی، این تفاوت در ویژگی های شخصیتی زوجین می تواند یک عامل خطر در زندگی مشترک باشد. به طور مثال، یک فرد درون گرا در صورت ازدواج با فرد برون گرا در ابتدا ممکن است از حضور در رویداد های اجتماعی لذت ببرد، اما به مرور از معاشرت مداوم خسته می شود که این امر می تواند منجر به درگیری و دعوا برای بیرون رفتن و ماندن در خانه شود. تفاوت در رفتار، هرچقدر هم کوچک به نظر برسد، می تواند تأثیر ماندگاری بر روابط بگذارد.

تفاوت شخصیتی ازجمله مواردی است که در چند جلسه خواستگاری قابل شناسایی نخواهد بود بلکه شناخت این مسئله نیاز به گفت وگوی طولانی، مشاوره های قبل از ازدواج و انجام تست های شخصیت شناسی دارد.

اختلاف نظر

زوج هایی که دیدگاه های متفاوتی دارند، در مسائل مختلف با اختلاف نظر روبرو می شوند که این مسئله ممکن است منجر به نزاع هایی شود و درنهایت به یکی از زوجین آسیب برساند. اختلافات اعتقادی، اختلاف در آرزو ها و خواسته ها، اختلافات سیاسی، اختلاف در دیدگاه ها و موارد اینچینینی از اختلاف نظر های مهمی است که قبل از ازدواج باید به آن ها توجه کرد، اما نباید از این نکته غافل شد که زوج هایی که دارای اختلاف نظر هستند، ممکن است بتوانند طرف مقابل را با خود همراه کرده و شبیه هم شوند. درصورتی که طرفین به عقاید همدیگر احترام متقابل بگذارند و از تلاش برای تحمیل نظر خود به طرف مقابل دست بردارند، آن ها می توانند یک سیستم حمایتی واقعی برای یکدیگر داشته باشند. البته در کمتر مواردی دیده می شود که افراد در صورت اختلاف نظر از مواضع خود کوتاه بیایند و به نقطه اشتراکی دست یابند، به همین دلیل است که توجه به این مسئله قبل از ازدواج حائز اهمیت است.

اختلاف در بهره هوشی و میزان تحصیلات

اختلاف زیاد زوجین در سطح هوشی و میزان تحصیلات، بعضی مواقع می تواند زمینه ساز مشکل باشد، زیرا این دو نفر دربسیاری از موارد قادر به درک کامل یکدیگر نیستند و این امر سبب ایجاد سوءتفاهم و عدم درک افکار و احساسات میان زوجین می شود. از سرعت صحبت کردن، دایره لغات مورداستفاده در گفتگو، معلومات عمومی و تخصصی می توان به هوش طرف مقابل پی برد.

اختلاف در هوش هیجانی و عاطفی

تحقیقات روانشناسان در دهه های اخیر نشان داده که تنها آی کیو یا ضریب هوشی برای موفقیت در زندگی کافی نیست بلکه ما برای داشتن یک زندگی خوب به نوع دیگری از هوش یعنی هوش هیجانی نیازمندیم. روانشناسان، هوش هیجانی را به صورت توانایی شناسایی احساسات و هیجانات خود و دیگران، تمایز گذاشتن میان آن ها و استفاده از اطلاعات حاصل از آن ها در تفکر و اعمال تعریف کرده اند. افرادی که هوش هیجانی پایینی دارند اغلب دارای ویژگی هایی همچون بروز ندادن احساسات، توجه نکردن به احساسات دیگران، مقابله ناکارآمد با مسائل زندگی و بدبینی هستند. همچنین این افراد در مقابله با هیجانات منفی مثل خشم، اضطراب و... ناتوان بوده و اغلب قادر به کنترل خشم خود نیستند. زندگی با افراد دارای هوش هیجانی و عاطفی پایین به دلیل دارا بودن این ویژگی ها بسیار مشکل است. به همین دلیل خیلی مهم است که در جلسات خواستگاری ببینید که آیا فرد عواطف خود را نشان می دهد یا خیر؟ چگونه نشان می دهد؟ در عصبانیت چه می کند؟ اهل تلافی است یا نه؟ حسادت هایش را در خودش می ریزد یا بروز می دهد؟

منبع: تبیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1841

به "آیا دو شخصیت متفاوت می توانند با یکدیگر ازدواج کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دو شخصیت متفاوت می توانند با یکدیگر ازدواج کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید