کشت زعفران نقش مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار دارد

به گزارش مجله سرگرمی، عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: کشت زعفران نقش مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار دارد.

کشت زعفران نقش مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار دارد

حمیدرضا کرمی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: کشت و فراوری محصول زعفران نقش مؤثری در ایجاد و افزایش درآمد و اشتغال پایدار بهره برداران در استان دارد.

وی افزود: به نظر می رسد با توجه به خصوصیات اقتصادی، اشتغالزایی، درآمدزا بودن زعفران و به ویژه نقش این گیاه در حفاظت از منابع آب و خاک توسعه این محصول می تواند گام مؤثری در جهت کشاورزی پایدار و توسعه مناطق روستایی داشته باشد. کرمی اعلام کرد: با نگاهی به برخی ویژگی های طبیعی، اقتصادی و اجتماعی موجود در استان، برنامه ریزی و سیاستگذاری و اجرای طرح های مولد درآمد و اشتغال که در راستای پایداری منابع آب و خاک این استان باشند را ضروری می سازد. به گفته عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان 60 درصد مساحت اراضی کشاورزی استان را دیم زار تشکیل می دهد. وی اضافه نمود: مدیریت استان باید کشت و توسعه زعفران را به خصوص در اراضی دیم و مناطق روستایی دورافتاده با اراضی شیب دار و کم بازده، در دستورکار خود قرار داده و شهرستان ها را در این رابطه فعال کند. کرمی توضیح داد: توسعه و ترویج کشت زعفران به عنوان یک شغل کامل یا مکمل برای ایجاد انگیزه و استقرار جمعیت در روستاها با هدف کاهش سطح بیکاری و میزان مهاجرت روستایی باید صورت پذیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 38

به "کشت زعفران نقش مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت زعفران نقش مؤثری در ایجاد اشتغال پایدار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید