وزیر خارجه جدید پاکستان: باید در سیاست خارجی کشورمان بازنگری کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر امور خارجه جدید پاکستان با تاکید بر لزوم بازنگری در سیاست خارجی این کشور گفت که روابط کشورش با پاکستان و هندوستان و سایر کشورها تغییر خواهد نمود.

وزیر خارجه جدید پاکستان: باید در سیاست خارجی کشورمان بازنگری کنیم

به گزارش خبرنگاران، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه با روزنامه دیلی میل، گفت که باید تغییر مسیری در سیاست خارجی پاکستان ایجاد گردد.

قریشی ادامه داد: نخست وزیر هندوستان در نامه اخیر خود به عمران خان به شروع مذاکرات بین دو کشور اشاره نمود. باید مذاکرات بدون وقفه و مداومی با هندوستان انجام گردد.

وی خطاب به سوشما ساواراج، همتای هندوستانی خود نیز گفت: من می خواهم به وزیر امور خارجه هندوستان بگویم که ما تنها همسایه یکدیگر نیستیم بلکه دو قدرت اتمی هستیم. ما منافع مشترک زیادی داریم. مشکلات زیادی هم داریم که باید حل و فصل گردد. گزینه دیگری جز همکاری برای برطرف آنها نداریم. نمی توانیم هیچ ماجراجویی را تحمل کنیم.

قریشی همچنین به تمایلش برای ارتباط با همتای افغانی خود و سفر به کابل اشاره نمود و گفت: می خواهم با یک پیام واضح برای مردم افغانستان به این کشور بروم. ما باید با یکدیگر همکاری کنیم و این سفر طولانی را شروع کنیم.

وی با اشاره به آمریکا نیز ادامه داد: من در گذشته با آمریکایی ها کار نموده ام؛ با ریچارد هولبروک، هیلاری کلینتون و کاندولیزا رایس. نگرانی ها و اولویت های آنها را می دانم. با آنها با روش و منشی دقیق مصاحبه می کنم. به آنها درباره اولویت های خودمان و روابط دوجانبه می گویم.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین تاکید نمود: ما باید فقدان اعتماد را از بین ببریم. تمام این کارها را باید با رایزنی و مشاوره کامل با عمران خان انجام دهیم. ما باید مسیر سیاست خارجی خود را تغییر دهیم.

وی با اشاره به این که سیاست خارجی پاکستان باید مورد آنالیز قرار گیرد، ادامه داد: ما به دنبال صلح و ثبات در منطقه هستیم. سیاست خارجی ما در پاکستان شروع و در همین جا سرانجام می یابد. اطمینان می دهیم که پاکستان به جهان احترام می گذارد و برای این منظور باید اولویت های خود را ارائه دهیم و آنها را پیش ببریم.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین به این مساله اشاره نمود که اجازه نمی دهد پاکستان منزوی گردد .

وی با اشاره به اقدامات ریاضتی عمران خان گفت که آنها در ارتباط با سیاست های دولت است و ادامه داد: دیگر هیچ هزینه غیرضروری برای هیات های خارجی صرف نمی گردد و انتصاب ها براساس شایستگی ها صورت می گیرد.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به حمایت حزبش از کریدور اقتصادی چین-پاکستان گفت: این کریدور یک پروژه بلندمدت و تغییر دهنده بازی است و حزب ما از آن حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 15

به "وزیر خارجه جدید پاکستان: باید در سیاست خارجی کشورمان بازنگری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه جدید پاکستان: باید در سیاست خارجی کشورمان بازنگری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید