صدور اولین پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در شهرستان رشتخوار

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار از صدور اولین پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی مرسد در روستای حسین آباد شهرستان رشتخوار، همزمان با دهه فجرخبر داد.

صدور اولین پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در شهرستان رشتخوار

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، کاظم کامیاب امروز چهارشنبه 17 بهمن باذاعلام این خبر اضافه نمود: اقامتگاه بوم گردی مرسد دارای 1500 متر مربع مساحت و 8 اتاق با قابلیت پذیرش حدود 40 نفر و برای 3 نفر به صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد نموده است.

او ادامه داد: بوم گردی از ظرفیت های گردشگری است که در مقام احترام به طبیعت و محیط زیست شکل گرفته و در سال های اخیر با استقبال زیادی از طرف گردشگران روبرو شده است.

او اظهارکرد: در اقامتگاه های بوم گردی هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقش دارند زیرا در مرحله اول احیا و مرمت یک بنای تاریخی و سپس آماده سازی برای بازدید و اقامت گردشگران داخلی و خارجی و همچنین راه اندازی کارگاه ها و نمایشگاه های صنایع دستی در بخشی از این بناها از برنامه های پیش بینی شده در اقامتگاه است.

او توضیح داد: با توجه به جاذبه های تاریخی و گردشگری و حضور گردشگران در سطح شهرستان در حال حاضر برای 6 اقامتگاه بوم گردی موافقت نامه اولیه صادر شده است.

کامیاب اظهار کرد: شهرستان رشتخوار دارای 270 اثر تاریخی و گردشگری است که تاکنون 21 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و 12 اثر دیگر آن در حال ثبت است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 149

به "صدور اولین پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در شهرستان رشتخوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور اولین پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در شهرستان رشتخوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید