ساخت جایگاه با استفاده از ضایعات کربن

به گزارش مجله سرگرمی، طراحان یک شرکت هلندی موفق شده اند با استفاده از ضایعات کربن، نوعی جایگاه بسازند که بی نهایت سبک است.

ساخت جایگاه با استفاده از ضایعات کربن

به گزارش خبرنگاران و به نقل از کیک استارتر، کربن، ماده ای بسیار سبک و پایدار است اما همین ویژگی می تواند به مسئله ای برای محیط زیست تبدیل گردد. کربن، از بین رفتنی نیست و به سختی بازیافت می گردد. با وجود این، طراحان هلندی موفق شده اند راهکاری برای این مشکل پیدا نمایند.

پژوهشگران تخمین می زنند که بیش از 30 درصد الیاف کربن فراوری شده، در فرآیند ساخت به عنوان ضایعات دور ریخته می شوند. بازیافت و استفاده دوباره از کربن، تقریبا غیرممکن است اما شرکت لیبل/ برید(LABEL/BREED) در آمستردام، تصمیم گرفته راهکار خلاقانه ای برای حل این مشکل ارائه دهد.

طراحان این شرکت موفق شدند با استفاده از ضایعات کربن، محصول جدیدی ارائه دهند. آنها نوعی جایگاه ابداع نموده اند که همه موارد مورد احتیاج مصرف نماینده را در بر دارد. پژوهشگران، این جایگاه را بسیار سبک و بادوام ساخته اند تا برای مدت طولانی کارآیی داشته باشد.

در این پروژه، سازندگان و طراحان شرکت لیبل/ برید با گروهی از مهندسان آزمایشگاه ملی هوافضا(NLR) در هلند همکاری می نمایند و ربات این آزمایشگاه که معمولا برای ساخت ترکیبات ساختاری در صنعت هوافضا مورد استفاده قرار می گیرد، برای قرار دادن الیاف به کار می برند.

96 درصد جایگاه، از ضایعات کربن بازیافتی و پشتی و نشیمن گاه آن، از نوارهای الیاف کربن ساخته شده اند که ربات، آنها را کنار هم قرار می دهد. کربن موجب می گردد که جایگاه ها بسیار مقاوم و انعطاف پذیر و در عین حال، راحت باشند.

هدف پژوهشگران از ساخت جایگاه کربنی، نشان دادن این موضوع است که امکان استفاده آزادانه تر از مواد و ارائه طرح هایی با شخصیت و سبک مورد نظر وجود دارد.

ساخت این جایگاه، تجربه بزرگی به شمار می رود اما برای مصرف نمایندگان، هزینه بالایی خواهد داشت. در نتیجه هدف پژوهشگران این است که مشکل ضایعات کربن را طوری حل نمایند که محصولات نهایی، برای همه مردم قابل استفاده و در دسترس باشد.

نخستین نمونه این جایگاه، در موزه اشتدلیک(Stedelijk) آمستردام به نمایش درآمده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 108

به "ساخت جایگاه با استفاده از ضایعات کربن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت جایگاه با استفاده از ضایعات کربن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید