آشنایی با بهترین شهرهای چین برای سفر

به گزارش مجله سرگرمی، چین یکی کشورهای بسیار پهناور کره زمین است که به نسبت بزرگی خود، شهرهای بسیار زیادی را در خود نیز جای داده است. این سرزمین بسیار بزرگ و پهناور تنها یک مقصد به خصوص را به عنوان شهری برتر به عنوان جاذبه ندارد بلکه مقاصد بسیار زیادی در چین و وجود دارند که برای گردشگران جذابو دیدن آن ها برایشان شگفت انگیز است. بهترین شهرهای چین برای سفر دارای جاذبه های ریز و درشتی هستند که همگی در کنار هم، باعث جذابیت هر کدام از این شهرها شده است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، شهرهای توریستی پر جاذبه و بهترین شهرها در تور چین را معرفی نماییم.

آشنایی با بهترین شهرهای چین برای سفر

هانگزو، یکی از شهرهای توریستی پر جاذبه چین | Hangzhou

هانگزو یا هانگژو، بدون معطلی و حرف دیگری یکی از شهرهای توریستی و پر جاذبه در چین است که از نگاه خیلی از کسانی که به این کشور سفر می نمایند، یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر است. هانگزو، در قسمت شمالی خلیج هانگژو واقع شده است و مرکز استان چجیانگ است. این شهر نزدیک به 10 میلیون نفر جمعیت دارد و به جز زبان ماندارین، زبان محلی دیگری نیز دارد. آب و هوای این شهر نسبتا مرطوب و نیمه گرمسیری است.

در این شهر چینی پر است از دیدنی های توریستی. شهرک سلسله سونگ هانگزو، گوشان، فیلای فنگ، پینگ هو چیو یوئی، پارک ملی شی شی، خیابان هفانگ و بسیاری از جاذبه های دیگر آن، از جمله جاذبه های موجود در هانگزو است که دیدنشان را به شما پیشنهاد می دهیم. در این شهر فرودگاه بین المللی هانگزو وجود دارد که پروازهای ورودی و خروجی بسیاری را از اقصی نقاط دنیا می پذیرد. در سفر به هانگزو، از بازار ابریشم و مرکز خرید mixc نگذرید.

زیبو | Zibo

زیبو یکی از شهرهای زیبا و قدیمی چین است که بر خلاف آن که از معروفیت و آوازه چندانی برخوردار نیست اما، یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر است. این شهر که به شهر سرامیکی هم معروف شده، یکی از بهترین بازارهای دنیا را برای خرید و فروش صنایع دستی و چینی آلات است. زیبو برای نزدیک به 7 قرن مرکز حکومت چین بوده و همین بر روی بافت آن و همچنین ساخت جاذبه های آن بسیار تاثیرگذار بوده است. در ضمن از لحاظ این که زیبو یکی از شهرهای توریستی پر جاذبه چین است نیز نباید به این راحتی ها از دیدن آن گذشت! هیچ می دانستید که در این شهر یک دیوار 2600 ساله وجود دارد؟ این دیوار بسیار بزرگ که 600 کیلومتر ارتفاع دارد، به دیوار بزرگ چی معروف شده است و از دیدنی های این شهر محسوب می گردد.

پکن، یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر | Beijing

پکن یکی از شهرهای بسیار جالب و دیدنی چین است که هم اهمیت گردشگری و توریستی فراوان دارد و هم از لحاظ اقتصادی و سیاسی شهر بسیار مهمی است. پکن نه تنها شهری یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر است بلکه یکی از بزرگ ترین شهرهای دنیا نیز هست. جمعیتی که در پکن زندگی می نمایند در حال حاضر نزدیک به 22 میلیون نفر است! پکن از لحاظ آب و هوایی بهارهایی ملایم و تابستان هایی گرم دارد. از لحاظ جاذبه های توریستی و گردشگری پکن نیز یکی از جذاب ترین شهرهای چین برای سفر است. شهر ممنوعه معروف، دیوار بزرگ چین که یکی از جاذبه های بین المللی است، میدان بزرگ تیان آمن، پارک دنیای، شیچاهای، پل مارکوپولو و بسیاری از جاذبه های بیشمار دیگر از جمله جاذبه های اسن شهر بسیار بزرگ هستند. در پکن بازارهای مختلف و مرازک خرید بی شماری برای خرید کردن در دسترس همه است. فرودگاه بین المللی پکن پذیرای پروازهای هواپیماهای بسیاری است. اگر قصد سفر به چین را داشته باشید، ممکن است بلیت شما برای چین گرفته گردد.

پکن WEATHER

شانگهای | Shanghai

اگر بخواهیم شهرها را از لحاظ اهمیت در چین دسته بندی کنیم، شانگهای در صدر آن ها قرار می گیرد. هم دومین شهر بزرگ دنیا است و هم یکی از مهم ترین بنادر تجاری دنیا و کشورش است. یکی ازدلایلی که شانگهای به عنوان یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر معرفی می گردد، وجود جاذبه های تاریخی در کنار برج ها و ساختمان های مدرن و جذابی است که در این شهر ساخته شده و اتفاقا در یک تعامل متقابل، بسیار خوب با یکدیگر ادغام شده اند.

آب و هوای شانگهای معتدل است و در هر فصلی که به آن سفر کنید باید انتظار بالاترین درجه از نمود آب و هوایی آن فصل را در این شهر داشته باشید. شانگهای به عنوان یکی از شهرهای توریستی پر جاذبه چین دارای جاذبه های معروفی همچون: برج تلویزیونی مروارید، میدان مردم، شهربازی هپی والی، موزه هنر چین، پودانگ و بسیاری از جاذبه های مختلف و متفاوت دیگر است. برای خرید کردن هم می توانید به مرکز خریدهای معروفی همچون: گرند وی و هنگ کنگ پلازا و صدها مرکز خرید دیگر در این شهر بروید.

چنگدو، یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر | Chengdu

یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر با آن که شاید زیاد هم نشناسیدش، چنگدو است. این شهر که بسیار بزرگ هم هست نزدیک به 15 میلیون نفر جمعیت در خود دارد. همچون بسیاری از شهرهای کشور چین، چنگدو هم شهری مدرن و پیشرفته است که جاذبه هایش هم به همان نسبت، جدید و جالب هستند. شهرهای توریستی پر جاذبه چین بدون حضور شهر چنگدو ناکامل است. یکی از بازارهای بسیار کامل و با فراوانی بسیار زیاد اجناس، بازار بین المللی چنگدو است. یکی از دلایل دیگری که شهر چنگدو از جمله شهرهای معروف و محبوب چین شده است این است که این شهر از قرن ها پیش، پایتخت طب سنتی چین بوده و همین باعث شده که این شهر از سالیان دور و گذشته توریست های سلامتی زیادی را علاوه بر گردشگران تفریحی در خود پذیرا باشد.

گوانگژو | Quanzhou

حقیقتا بین این که در زبان چینی این شهر گوانگ جو، گوانجو، گوانگژو و یا بسیاری از اسامی و تلفظات دیگری که در این زمینه وجود دارد تلفظ می گردد، سوال وجود دارد اما به هر حال؛ شهری که ما آن را گوانگژو می خوانیم، یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر است. این شهر بزرگ و دیدنی آن قدر جاذبه های تاریخی در خود دارد که جدا از اهمیت اقتصادیش، یکی از شهرهای توریستی پر جاذبه در چین است. این شهر نزیدک به 15 میلیون نفر د رخود جمعیت دارد که در آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری این شهر زندگی می نمایند. فرودگاه بین المللی این شهر یکی از بزرگ ترین فرودگاه های دنیا است که اتفاقا بیشتر پروازهای بین المللی به مقصد چین به آن انجام می گردد. اگر از مرکز خریدها و بازارهای این شهر بگذریم، جاذبه هایی همچون کلیسای جامع قلب مقدس، برج کانتون، چایم لانگ،سیرک بین المللی، پارادایز پارک و بسیاری از جاذبه های دیگر این شهر بسیار دیدنی و جالب توجه هستند.

فوشان، یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر | Foshan

آیا می دانستید که در کشور چین و بین این همه جاذبه های توریستی مختلفش، قدیمی ترین شهرش که شاید خیلی ها هم آن را نشناسند؛ فوشان نام دارد؟! این شهر مرکز استان گانگ دانگ است و یکی از میراث داران سه مجسمه برنزی است. البته فوشان در بین قرون های 9 تا 13 بسیار معروف بوده اما امروزه در سایه شهرهایی همچون پکن و شانگهای قرار گرفته است. فوشان یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر است که در آن پر است از جاذبه های توریستی و دیدنی همچون وان شی.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 127

به "آشنایی با بهترین شهرهای چین برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین شهرهای چین برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید