اوضاع بغرنج بانوان رکابزن سرعت، حتی به رکورد ورودی هم نرسیدند!

به گزارش مجله سرگرمی، بانوان رکابزن سرعتی رده بزرگسال به دلیل داشتن رکوردهای ضعیف حتی جواز حضور در اردوی تیم ملی برای قهرمانی آسیا را هم کسب نکردند.

اوضاع بغرنج بانوان رکابزن سرعت، حتی به رکورد ورودی هم نرسیدند!

محسن سلگی در گفت و گو با خبرنگاران درباره وضعیت نه چندان خوب بانوان رکابزن سرعتی ایران برای حضور در اردوی تیم ملی دوچرخه سواری پیست قهرمانی آسیا 2019 اعلام کرد: سرمربی تیم ملی رکورد ورودی را در نظر گرفته بود که بانوان سرعتی در رده بزرگسالان رکوردهای خوبی نداشتند و نتوانستند به رکورود ورودی برسند از این رو در اردوی تیم ملی نیستند. حتی اگر رکورد ورودی را هم کسب می کردند ممکن بود در همان هفته اول یا دوم اردو به دلیل نداشتن رکورد خوب خط بخورند.

او ادامه داد: رکوردهای قهرمانی آسیا معین است و رکابزنان ما 2-3 ثانیه با این رکورد ها فاصله داشتند که در بخش سرعت این فاصله زیاد است. با این حال ما الان در بخش بانوان 4 نفر در بخش نیمه استقامت بزرگسال 2 نفر جوانان سرعت و یک نفر در نیمه استقامت جوانان داریم. البته ما برای آقایان هم رکوردی گذاشتیم و 9 نفری هم در بخش مردان خط خوردند. با توجه به مسائل اقتصادی ما نمی توانیم مانند سال های قبل تمام نفرات را ببریم و اگر ببینیم در سرعت و رشته های دیگر، نفرات عملکرد خوبی نداشته باشند ممکن است با نظر سرمربی اعزامشان نکنیم. ما بیشتر به دنبال استفاده از جوان ها هستیم.

سلگی در مورد معین نشدن تکلیف سرمربیان تیم های ملی کوهستان و جاده اعلام کرد: ما برای کوهستان 100درصد سعی می کنیم مربی خارجی بگریم از این رو پریموش جزو گزینه هایمان هست و با میورا ژاپنی هم مشغول صحبت هستیم و قرار است به ما خبر بدهد. البته در 16-17 آذر مسابقاتی در هند هست که دو رکابزن مرد را به این رقابت ها اعزام می کنیم. برای جاده هم قرار است با مجید ناصری صحبت کنیم اگر ناصری موافقت نکند امکانش هست به سمت استفاده از مربی خارجی برویم و او برنامه بدهد و یک نفررا هم بالا سر تیم ملی بگذاریم تا برنامه ها را اجرا کند.

دو، سه مرتبه به بانوان سرعت فرصت دادیم اما فاصله شان با حدنصاب ها زیاد بود

مرجان محمودی نایب رییس بانوان فدراسیون دوچرخه سواری در مورددعوت نشدن بانوان رکابزن سرعتی به اردوی تیم ملی نیز گفت: ما برای تمام بخش ها سرعت، نیمه استقامت و استقامت حدنصاب گذاشتم اما فاصله رکابزنان سرعت با آن حد نصاب زیاد است از این رو به اردو دعوت نشدند. رکابزنان نیمه استقامت به نسبت رکوردهای بهتری داشتند. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم برجامعه که اعزام سخت شده است از این رو کمیته فنی تصمیم گرفت روی بخشی که شانس بالاتری داریم، سرمایه گذاری کند. در سرعت چون شانسمان خیلی ضعیف بود کادرفنی هم تصمیم گرفت کسی را دعوت نکند.

او اضافه نمود: البته دو سه مرتبه فرصت دادیم و مربی تیم ملی حد نصابی را گذاشت که حتی با آنچه دلخواهمان بود فاصله داشت باز گفتیم اگر به همان حد نصاب برسند ممکن است در اردوی تیم ملی بتواند خودشان را برسانند و وضعیتشان بهتر گردد اما اختلاف به قدری زیاد بود که تصمیم گرفتیم سرمایه گذاری را روی رشته ها و بخش های دیگر داشته باشیم.

محمودی در پاسخ به این پرسش که پس از اینکه دو بانوی اصلی تیم ملی به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ کنار رفتند، آیا نفرات دیگری نبودند که بتوانند جای آنها را پر نمایند، توضیح داد: نه متاسفانه هنوز فردی را نداریم در سرعت رکورد خوبی داشته باشد و حرفی برای گفتن داشته باشد. درست است نفر اول و دوم با بقیه نفرات فاصله دارند اما وقتی صحبت از اعزام می گردد باید ببینیم رکوردها در آسیا به چه صورت است. وقتی دیدیم فاصله زیاد است گفتیم فعلا روی رکابزنان نیمه استقامت و استقامت سرمایه گذاری کنیم. البته ما به این نتیجه رسیدیم که بهتر است روی پایه کار کنیم از این رو در همین المپیاد استعدادیابی که برگزار می گردد امیدواریم نفراتی را پیدا کنیم که با دو، سه سال کار کردن با آنها به نتیجه مطلوب برسیم.

او در پاسخ به این پرسش که برای تکرار نشدن ماجرای مثبت نشدن دوپینگ بانوان رکابزن در قهرمانی آسیا چه اقداماتی انجام می دهند، گفت: تصمیم بر این است که تا اعزام از رکابزنان تست های دوپینگ گرفته گردد تا رکابزنان پاک باشند و به مسابقات اعزام شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 97

به "اوضاع بغرنج بانوان رکابزن سرعت، حتی به رکورد ورودی هم نرسیدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوضاع بغرنج بانوان رکابزن سرعت، حتی به رکورد ورودی هم نرسیدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید