33 درصد پروژه های هفته دولت استان سمنان متعلق به شاهرود است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سید شهاب الدین چاوشی عصر دوشنبه در آیین افتتاح 158 پروژه متمرکز شاهرود به میزبانی سالن همایش های پردیس دانشگاه صنعتی این شهر با حضور وزیر علوم ضمن بیان اینکه شاهرود نگین انگشتری فاخر استان سمنان است که یکی از قدیمی ترین منشورهای حقوق بشر را دارد، تأکید کرد: در زمانی که غرب در جهل و تاریکی به سر می برد در صحبت های شیخ ابوالحسن خرقانی رنگ و بوی انسان دوستی و سفره گشایی برای بندگان خدا دیده می شد لذا این نشان می دهد فرهنگ غنی تا چه میزان در شاهرود ریشه دارد.

33 درصد پروژه های هفته دولت استان سمنان متعلق به شاهرود است

وی بابیان اینکه شاهرود یک سوم جمعیت استان سمنان را دارد و عدالت حکم می نماید که یک سوم اعتبارات استان نیز برای این شهرستان هزینه گردد، اضافه نمود: هم زمان با پروژه های دولت در استان، 158پروژه نیز در شاهرود افتتاح می گردد که 33درصد کل پروژه های استان قلمداد می گردد.

حضور 100 هزار دانشجو در استان سمنان

استاندار سمنان بابیان اینکه این استان، یک منطقه دانشگاهی است که شهرستان های مهم آن دانشگاه های دولتی را در خوددارند، تأکید کرد: پیوند ارگانیک بین علم و شهرهای استان شاید به نوبه خود در بین شهرهای دیگر کشور تکرارناشدنی باشد چراکه در این استان 100 هزار دانشجو وجود دارد و این فرصت خوبی برای احیا منطقه است لذا امیدواریم با توسعه دانشگاه ها شاهد رونق اقتصادی باشیم.

چاوشی بیان نمود: به دلیل همراهی مردم و مسئولان خوشبختانه شاهرود در مسیر توسعه متوازن واقع شده است اما باید دانست که دانشگاه های ما از بحث کارآفرینی فاصله دارند.

وی توضیح داد: امروز در استان سمنان، انبوهی از فارغ التحصیلی بیکار وجود دارند و مشکل اصلی اینجا است که مشاغل با رشته های تحصیلی هم خوانی ندارد پس باید با متناسب سازی این ظرفیت شاهد توفیقات بیشتر دانشگاه ها باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 22

به "33 درصد پروژه های هفته دولت استان سمنان متعلق به شاهرود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "33 درصد پروژه های هفته دولت استان سمنان متعلق به شاهرود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید