گرجستان یک ایرانی متهم به نقض تحریم را به آمریکا تحویل داد

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت دادگستری آمریکا گفت گرجستان یک تبعه ایرانی را که به نقض تحریم های آمریکا متهم بود، به واشنگتن تحویل داده است.

گرجستان یک ایرانی متهم به نقض تحریم را به آمریکا تحویل داد

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه گفت که دولت گرجستان یک تبعه ایران را که به نقض تحریم ها متهم شده، به آمریکا تحویل داده است.

بر اساس بیانیه دادگستری آمریکا، این فرد که مهرداد انصاری نام دارد، تبعه ایران و مقیم امارات عربی متحده بوده است. وی در سال 2012 به همراه دو فرد دیگر به دلیل نقض تحریم های آمریکا علیه ایران تحت تعقیب قرار گرفته بود.

کریستوفر کومبز مسئول این پرونده در دایره سن آنتونیو پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در مورد استرداد این فرد از گرجستان به آمریکا گفته است: اف بی آی عمیقا از کوشش های هماهنگ و پشتیبانی پایدار دولت گرجستان و شرکای فدرال ما سپاسگذار است. ما همراه با هم، در طول چندین سال به صورت خستگی ناپذیر هر سرنخی که بود را پی گرفتیم تا اطمینان یابیم که انصاری نهایتا با اتهاماتی که علیه او مطرح است، روبرو گردد.

وی اضافه کرد: تحقیق در مورد موارد نقض تحریم های تجاری ایالات متحده یکی از مهمترین اولویت های اف بی آی است، چراکه این فعالیت مجرمانه بر امنیت ملی ایالات متحده و متحدان ما، به خصوص امنیت نیرو های ما در خارج از کشور اثرگذار است.

در سال های گذشته آمریکا صد ها فرد و شرکت را به دلیل نقض تحریم های ایران جریمه نموده یا تحت تعقیب قضایی قرار داده است. واشنگتن که در چارچوب سیاست فشار حداکثری در کوشش است بیشترین استفاده را از اهرم تحریم ببرد، در ماه های اخیر تعقیب طرف های همکار با ایران را تشدید نموده است. اعلام استرداد تبعه ایران به آمریکا ساعاتی پس از آن انجام می گردد که دادگاهی در آمریکا هم یک تبعه دیگر ایران را به دلیل نقض تحریم ها، گناهکار شناخت. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 777

به "گرجستان یک ایرانی متهم به نقض تحریم را به آمریکا تحویل داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرجستان یک ایرانی متهم به نقض تحریم را به آمریکا تحویل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید