کمیته مبارزه با دوپینگ نیم فصل اول خواب است؟!

به گزارش مجله سرگرمی، کمیته مبارزه با دوپینگ ظاهرا در نیم فصل اول خواب است و نمی داند در استادیوم ها چه اتفاقی می افتد. به همین دلیل هنوز خبری از حضور افسران مبارزه با دوپینگ در استادیوم های فوتبال نبوده.

کمیته مبارزه با دوپینگ نیم فصل اول خواب است؟!

به گزارش خبرنگاران، سمیرا شیرمردی، این روزها مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال برگزار می گردد اما تا الان خبری از افسران مبارزه با دوپینگ نیست. در واقع این بی توجهی ها در نیم فصل اول ظاهرا باعث گردیده یک سری تیم ها و بازیکنان بدون استرس از مواد نیروزا استفاده نمایند. چراکه می دانند خبری از افسران مبارزه با دوپینگ نیست و بدون مشکل می توانند کار خود را پیش ببرند.

معمولا در نیم فصل اول که تازه تیم ها کارشان را آغاز می نمایند، بازی ها حساسیت چندانی ندارد. در واقع در آغاز کار، چون هنوز تیم های مدعی و تیم هایی که به خطر سقوط نزدیک نشدند، نتایج نمی تواند حساسیت زیادی به وجود بیاورد و اینکه شاهد اعتراض های خیلی شدید نسبت به یک سری اتفاقات نیستیم. اتفاقاتی که در سرانجام فصل روی آن بحث های زیادی می گردد. مثل دوپینگ و تماس یک سری تیم ها با بازیکنان و...

البته این مسائل در چند فصل اخیر کمتر گردیده اما همچنان وجود دارد. مخصوصا در لیگ یک. نکته جالب این است که در نیم فصل اول در مورد این اتفاقات صحبت چندانی نمی گردد، در حالی که امتیازات نیم فصل اول با نیم فصل دوم برابر است اما به خاطر اینکه تکلیف یک سری تیم ها در نیم فصل دوم به گونه ای تعیین می گردد و می دانند مدعی کسب عنوان هستند یا اینکه در خطر سقوط قرار می گیرند، حساسیت روی بازی های بیشتر است. در هر صورت نبود این حساسیت ها باعث گردیده کمیته مبارزه با دوپینگ هم فعلا همه چیز را به فراموشی بسپارد. تا الان 4 هفته از لیگ برتر و 2 هفته از لیگ یک گذشته اما خبری از نمونه گیری نبوده. این در حالی است که خبر می رسد در یک سری تیم ها اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است و بازیکنان بدون هیچ ترس و واهمه ای از مواد نیروزا استفاده می نمایند چون می دانند در نیم فصل اول خبری از تست های دوپینگ نیست.

گفته می گردد در هفته سوم لیگ برتر، بازیکنان یک تیم استفاده بیش از حد از مواد نیروزا داشتند. به صورتی که مدام عضله پای برخی از آنها در بازی گرفته می شد و نمی توانستند ادامه دهند. از همان استادیوم خبر می رسید که در سرویس بهداشتی رختکن آن تیم، سرنگ های زیادی روی زمین افتاده بود که نشان می داد بازیکنان نه تنها هیچ واهمه ای از این مساله ندارند بلکه برایشان مهم نبود که حداقل سرنگ ها را مخفی نمایند که کسی نبیند. به هر حال این بازی گذشت و خبری از تست دوپینگ نشد.

ظاهرا این مساله مختص یک تیم نبوده و در تیم های لیگ یکی هم خبرهای زیادی در این مورد به گوش می رسد. مثلا اینکه نیم فصل اول لیگ گذشته یک سری از بازیکنان تیم های لیگ یکی به راحتی دوپینگ می کردند چون می دانستند در نیم فصل اول خبری از افسران مبارزه با دوپینگ نیست. بعد هم این بازیکنان در نیم فصل دوم سعی می کردند کمتر بازی نمایند. مثلا اگر دقت کنیم، در یکی از تیم ها، چند بازیکن در نیم فصل اول مثل ستاره در تیم شان درخشیدند اما در نیم فصل دوم بازی نمی کردند و بیشتر نیمکت نشین بودند. این تیم هم در نیم فصل اول امتیازات زیادی جمع کرد که در نیم فصل دوم با حداقل امتیازات هم بتواند به خواسته اش برسد. البته افسران مبارزه با دوپینگ فقط از بازیکنانی که به میدان می روند تست نمی گیرند اما معمولا تیم های معترض، روی یک سری بازیکن زوم می نمایند و از کمیته مبارزه با دوپینگ درخواست دارند از آنها تست بگیرد که این نفرات در نیم فصل دوم به میدان نمی روند که کمتر مورد توجه قرار بگیرند. در هر صورت این روزها بحث دوپینگ چندان جدی گرفته نمی گردد که ممکن است همین مساله در ادامه دردسرساز گردد.

چیزی که تعیین گردیده این است که کمیته مبارزه با دوپینگ ظاهرا در نیم فصل اول خواب است و نمی داند در استادیوم ها چه اتفاقی می افتد. به همین دلیل هنوز خبری از حضور افسران مبارزه با دوپینگ در استادیوم های فوتبال نبوده که باید دید این خواب زمستانی تا چه زمانی ادامه پیدا می نماید. البته ظاهرا مسئولان این کمیته فعلا درگیر بازی های آسیایی جاکارتا هستند اما به هر حال در ایران مسابقات فوتبال در حال برگزاری است و بد نیست به این رقابت ها هم توجهی گردد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 2 مهر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 14

به "کمیته مبارزه با دوپینگ نیم فصل اول خواب است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته مبارزه با دوپینگ نیم فصل اول خواب است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید