چند درصد بستری های کرونا فوت می نمایند؟ ، آمار صعودی ارتباط سفر با افزایش شیوع کرونا ، حریرچی: همگانی کردن کرونا احمقانه است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون کل وزیر بهداشت گفت: اگر فرد مبتلا به کرونا هیچ نکته ای را رعایت نکند، در یک ماه 430 نفر را آلوده به این ویروس خواهد نمود، 10 درصد بستری های کرونا فوت می نمایند.

چند درصد بستری های کرونا فوت می نمایند؟ ، آمار صعودی ارتباط سفر با افزایش شیوع کرونا ، حریرچی: همگانی کردن کرونا احمقانه است

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت امروز پنجم شهریور ماه در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر شبکه 3 تلویزیون گفت: کادر درمان و بهداشت کشور در 6 ماه اخیر شبانه روز درگیر بیماران کرونایی بودند و لحظه ای استراحت نداشتند، علاوه بر درگیری خود کادر درمان، خانواده های این عزیزان هم با مسائل روحی و روانی بسیاری درگیر شده اند.

حریرچی گفت: چند روز پیش دختر 8 ساله دو تن از بهترین پزشکان اصفهان بدون هیچ عارضه قبلی، به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد، طبق آمار جهانی از هر 10 نفری که بستری می شوند یک نفر، از هر 2 نفری که در ICU بستری می شوند یک نفر و از هر 10 نفری که مجبور به لوله گذاری در بخش ICU می شوند 9 نفر فوت می نمایند.

وی با انتقاد از سفرهای غیرضروری مردم گفت: متاسفانه هر 0.1 افزایش سفر، آمار ابتلا را 1.9 درصد افزایش می دهد و پیش بینی می گردد که آخر هر هفته روزانه 2 میلیون تردد داشته باشیم که به طور میانگین در هر خودرو 3.4 نفر سرنشین وجود دارد و خود این موضوع آمار بسیار خطرناکی را به همراه دارد.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: دولت مجبور است در دوگانه اقتصاد و معیشت تعادل برقرار کند، دولت ها هم ممکن است به خاطر این تعادل دچار اشتباه شوند. کما اینکه اسپانیا به علت معیشت و مسائل مالی مجبور به برداشتن بعضی محدودیت ها در سواحل و شهرها شد که همین باعث موج دوم کرونا در این کشور شده است. تا آنجا که انگلیس و بعضی کشورهای دیگر ورود از اسپانیا را با بعضی محدویت ها اعمال نموده اند.

  • ویدئو | یک بیمار کرونا در یک ماه چند نفر را آلوده می نماید؟

حریرچی در پاسخ به این سوال که چرا دولت سفر در تعطیلات پیش رو را ممنوع نکرد، گفت: خیلی از استان های ما اقتصادشان بر مبنای گردشگری است و حوزه گردشگری 13 هزار میلیارد تومان خسارت دیده و متاسفانه استان هایی که هدف گردشگری هستند شرایط قرمز دارند که به مردم تاکید می کنیم به آنجا سفر ننمایند.

معاون وزیر بهداشت گفت: اگر فرد مبتلا به کرونا هیچ نکته ای را رعایت نکند در یک ماه 430 نفر را آلوده خواهد نمود، خوشبختانه با وجود انجام پروتکل ها و استفاده از ماسک در کشورمان آمار ابتلا از هر فرد کرونایی در چند ماه اخیر از 2.5 نفر به 0.93 نفر رسیده است.

او گفت: موضوع کرونا موضوع عبرت هاست. چراکه بعضی کشورها مانند انگلیس که قبله بسیاری در حوزه بهداشت و درمان بودند، در موضوع کرونا عملنمودهای بسیار بدی داشتند.

وی در بخش دیگری از صحبتش گفت: نباید به امید واکسن کرونا بود، در 50 سال اخیر فراوری هر واکسن برای بیماری ها متوسط 7 سال طول کشیده و حتی برای بعضی بیماریی ها مانند ایدز و مالاریا با وجود درگیری چند ده ساله هنوز واکنسی کشف نشده و بنابراین مردم باید خودشان رعایت نمایند.

حریرچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سیاست دولت، همگانی شدن کرونا است، گفت: همگانی شدن کرونا کاری احمقانه است و سیاست دولت هم این نیست. وقتی احتمال ابتلای مجدد وجود دارد، این کار عقلانی نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1203

به "چند درصد بستری های کرونا فوت می نمایند؟ ، آمار صعودی ارتباط سفر با افزایش شیوع کرونا ، حریرچی: همگانی کردن کرونا احمقانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد بستری های کرونا فوت می نمایند؟ ، آمار صعودی ارتباط سفر با افزایش شیوع کرونا ، حریرچی: همگانی کردن کرونا احمقانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید