پیشنهاد قرارداد 100 میلیارد دلاری ترامپ به اردوغان

به گزارش مجله سرگرمی، بعضی منابع مطلع اعلام کردند، رئیس جمهور آمریکا به همتای ترکیه ای خود یک قرارداد تجاری 100 میلیارد دلاری را برای جبران تحریم های احتمالی این کشور به دلیل قرارداد خرید سیستم موشکی اس 400 روسیه پیشنهاد کرد.

پیشنهاد قرارداد 100 میلیارد دلاری ترامپ به اردوغان

این منابع در تبادل نظر با روزنامه واشنگتن پست فاش کردند، در نامه هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه ای خود که در حال حاضر برای آنالیز مسائل موجود در روابط فی مابین در واشنگتن به سر می برد، این پیشنهادات با هدف بهبود روابط آمریکا و ترکیه مطرح شدند.

روزنامه واشنگتن پست پیش بینی کرد، این پیشنهادات خشم بعضی از قانون گذاران آمریکایی به ویژه نمایندگان مجلس این کشور را به دنبال داشته باشد که ماه گذشته میلادی به دلیل عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، تحریم هایی را علیه این کشور تصویب کردند.

فرایند تحویل سامانه های پدافند هوایی اس 400 روسیه که بحرانی را در روابط ترکیه و آمریکا ایجاد کرد، در اواسط ژوئیه گذشته شروع شد و مرحله دوم آن در اواسط سپتامبر سرانجام یافت، اردوغان نیز خاطرنشان کرد که این سامانه ها در آوریل 2020 به شکل کامل راه اندازی خواهند شد.

به دنبال این مساله، مسئولان آمریکایی برای لغو این قرارداد و فروش سامانه های آمریکایی پاتریوت کوشش کردند، واشنگتن هم چنین آنکارا را به تاخیر و حتی لغو فرایند تحویل جنگنده های اف 35 و نیز اعمال بعضی تحریم ها بر اساس قانون کاتسا ویژه مقابله با دشمنان آمریکا تهدید کرد اما ترکیه از هرگونه امتیازدهی خودداری کرد.

به گزارش واشنگتن پست ارزش قرارداد پیشنهادی ترامپ به ترکیه که 100 میلیارد دلار است تقریبا برابر است با زیان هایی که به دلیل تحریم ترکیه از سوی آمریکا به آنکارا وارد می گردد.،ایسنا

بیشتر بخوانید،ارتباط پشت پرده دامادهای ترامپ و اردوغان در روابط دو کشور

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 575

به "پیشنهاد قرارداد 100 میلیارد دلاری ترامپ به اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد قرارداد 100 میلیارد دلاری ترامپ به اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید